  • Data: 2020-07-09 12:09:22
    Temat: Re: Zwrot na karte
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 9 lipca 2020 11:43:22 UTC+2 użytkownik pueblo napisał:

    > Przerabiałem taki zwrot. Karty już nie było, ale kasa i tak wróciła na
    > konto.

    Z debetówką łatwiej, gorzej jakby była to zamknięta kredytówka (nie tylko zastrzeżona
    karta, ale również rachunek - po okresie wypowiedzenia - zresztą z debetówką może być
    podobnie, jak będzie zamknięte konto - np. natychmiast z powodu sprzeciwu wobec zmian
    w regulaminie).

    Zaś sam zwrot zwrotowi nie równy:
    - może być z IO (ew. MO/TO/FO),
    - może być w terminalu, gdy kartę jeszcze fizycznie posiadasz, choć jest zastrzeżona
    (zwrot jest zawsze offline, jedynie chodzi o odczyt danych karty - np. można zwracać
    na karty z "wyłączonym" pikaczem, o ile nie jest wyłączony w 100% - czyli nie pozwala
    na odczyt danych - a jedynie "w 50%", czyli nie pozwala płacić, ale pozwala odczytać
    dane),
    - może być w terminalu, gdy karty już nie masz - zgubiona/skradziona/zniszczona na
    tyle, że nie działa pikacz/chip i nawet numerów nie widać - o, tutaj to już może być
    problem, choć jedynie w sklepach, które wymagają zwrotu na tą samą kartę, którą się
    płaciło - przed pandemią robiło się to coraz popularniejsze, teraz przestali zwracać
    na to uwagę (był jeszcze ciekawy stan pośredni, gdy wymagali pokazania karty, którą
    się płaciło - sprzedawca miał wyświetloną końcówkę numeru - ale dawało się zwrócić na
    inną - raz tak zadziwiłem, że płacone było visą, przyniosłem i pokazałem visę, a
    zwrot jednak na mc ;)