  • Data: 2020-07-27 00:15:40
    Temat: Re: Zwrot na karte
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5f064a5d$0$522$6...@n...neostrada.pl

    > Wiatrak w Bi1 -- zwrot na inną kartę, bo nie miałem przy
    > sobie tej, którą zapłaciłem... Nierzadko zwrot gotówką...

    Kolejny zwrot w Bi1 -- gotówką za termometr, gdyż nie
    pamiętałem, którą kartą zapłaciłem. (termometr mierzy
    tylko do 70°C -- mogłem i powinienem był sprawdzić to
    przed kupnem, ale jakoś umknęło mej uwadze; potrzebny
    mi termometr mierzący do 110°C, by kontrolować LEDki)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

    Szkic radiatora chyba gotowy:
    http://www.eneuel.w.duna.pl/error/dekiel/dgn.pdf
    Teraz trzeba zlecić wykonanie, kupić termopady 0.2mm
    lub podobne i poskładać wszystko. LEDka do radiatora
    ma być dogniatana deklem via dwa scalaki (3mm na 4mm
    i 4mm na 5mm) oraz termopadem niwelującym szczelinkę
    (~0.2mm+/-20%) pomiędzy deklem i tymi scalaczkami...

    mostek reszta
    prostowniczy zasilacza
    | |
    | multiLEDka |
    v V x
    ============================ <-- PCB
    [__] '-----' [___]

    | | | | | | | | | | | | | | | |
    | | | | | | | | | | | | | | | |
    | | | | | | | | | | | | | | | |
    | | | | | | | | | | | | | | | |
    | | | | | | | | | | | | | | | |
    | | | | | | | | | | | | | | | |
    | | | | | | | | | | | | | | | |
    | | | | | | | | | | | | | | | |
    | | | | | | | | | | | | | | | |
    | | | | | | | | | | | | | | | |
    | | | | | | | | | | | | | | | |
    | | | | | | | | | | | | | | | |
    _|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_
    | |
    |________________________________| <-- radiator
    ============================
    [__] '-----' [___]
    ,_, ,_,
    | |______, ,______| |
    |________| |________|

    Chyba wszystko jasne -- skoro LEDki mają brać 10W na zimno.
    W WC mam 2 takie oczka; w łazience -- 3. W WC 2 takie oczka
    są jedynym oświetleniem a WC nie ma żadnych doświetleń typu
    okna itp... Nadal mam sprawne 3 żarówki halogenowe, kupione
    około 1997 r. i używam ich różnie, ale co najmniej 2 z tych
    żarówek są używane od ~20 lat. Żarówki (Philipsa) są bardzo
    jasne, choć mają ponoć tylko 20W. Zamieszkałem tam na stałe
    w połowie kwietniu 2000 r., ale światło było gotowe w 1998,
    czy w 1997, i okazjonalnie było uruchamiane od tamtej pory.

    W WC długo nie przebywam? -- ale czasami, z różnych powodów
    światło tam jest włączone bardzo długo. W łazience mam poza
    takimi 3 sufitowymi oczkami jeszcze 3 bulby (teraz LEDkowe,
    wcześniej żarówkowe) z czego dwie naścienne. Przed wejściem
    do łazienki mam: włącznik podłogowego dogrzewania, włącznik
    kominowego wiatraka i dwa włączniki świateł, zaś w łazience
    mam trzeci włącznik światła i dwa gniazda IP44. Nie mam tam
    (jak i w WC) żadnego doświetlania okiennego czy podobnego.

    -=-

    Już wiem, że są poliwęglany, które:
    - dobrze przewodzą ciepło
    - są dobrymi izolatorami elektryczności
    - przepuszczają dużo światła...

    Jeśli znajdę takowe w niskiej cenie -- pokuszę się
    o skonstruowanie własnych lampek opartych o LEDki,
    którymi rozświetlę: mieszkania, balkony i garaż...

    -=-

    Teraz oświetlam klawiaturę laptopa malutką lampką LEDkową wpiętą do USB.

    -=-

    Fujitsu-Siemens sprawuje się bardzo dobrze a tempriczery jego
    podzespołów [niemuzycznych] są bezpiecznie niskie, co zawdzięczam
    zabawom z LEDkami, do których kupiłem ciepłoprzewodzącą pastę.

    Rozkład obciążenia I/O na 2 HDD (zarówno w Acerze, jak i w Fujitsu-Siemensie)
    to strzał w dziesiątkę! Zaś rozkład (tylko w Acerze) na: 2 HDD, SSD i RAMdysk
    dał efekty **rewelacyjne**! W Fujitsu-Siemensie też mam RAMdysk, lecz nie mam
    w nim SSD. C2D T7300 @2GHz & 4GiB RAMek zezwala na obsługę programów, których
    używam na co dzień: przeglądarek netowych; Libre; prostych edytorów tekstu do
    HTMLa itp.; programów graficznych typu CC...

    Fujitsu-Siemens był bardzo intensywnie eksploatowany przez ponad 9 lat;
    kupiłem go niemal 12 lat temu; pomijając przerwy (wyjazdy, awarie itp.)
    był używany codziennie przez ponad 138 miesięcy; akumulatora nie używam
    (nie zdołałem naprawić) co jest trochę nieprzyjemne, ale żal mi wywalać
    60 pln na nowy akumulator... [być może ukradziony przez serwisantów...]

    Acer, gdy pracuje na akumulatorze, potrafi znienacka wyłączyć się -- co
    daje fatalne skutki!!! Na szczęście w Acerze mam 6 kopii 64W10 (po 2 na
    każdym rzeczywistym dysku) co skutecznie chroni przed kłopotami, jednak
    użyteczność akumulatora w Acerze stoi pod znakiem zapytania...