    From: "Dave" <w...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Zwrot kwoty przelewu
    Date: Mon, 14 Apr 2003 08:57:33 +0200

    Jarosław Lech wrote:
    > Użytkownik "Dave" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Wątek już chyba zamiera, ale ponieważ podobny temat wynikł dzisiaj
    > na nowo, to dołożę: przejrzyj rozdział kodeksu cywilnego o
    > bezpodstawnym wzbogaceniu się (art. 405-414). Bez względu na inne
    > szczegóły (pokrycie kosztów, które musiałbyć ponieść, ewentualne
    > pisemne podziękowania ze strony banku za Twoją przychylność, których
    > - sądząc po poście - nie będzie itp.) te własnie artykuły dotyczą i
    > Twojej, i każdej innej podobnej sytuacji. Jeżeli ktokolwiek dostał
    > czyjeś pieniądze, do których nie miał żadnej podstawy prawnej, dostał
> [...]

    chyba jednak nie zrozumiales mojej wypowiedzi. Ja nigdzie nie napisalem ze
    pieniedzy nie zamierzam oddac. Jest oczywiste ze je oddam.
    Moje pytanie dotyczylo tego jakiej kwoty czy odszkodowania mozna zadac za
    zawracanie mi glowy wykonywaniem dodatkowych przelewow, a w moim przypadku
    jeszcze kosztow uzupelniania konta w celu wykonania rzeczonego przelewu.
    Rozumiem ze 10% kwoty jest zadaniem nieuzasadnionym pytalem wiec o jaka
    kwote z tego tytulu mozna dochodzic. I nie przekonuja mnie argumenty ze ktos
    sie pomylil i trzeba mu to wybaczyc. Uwazam ze ktos powinien poniesc tego
    konsekwencje, takze finansowe - instytucje typu bank, ktore sa instytucjami
    zaufania publicznego, nie moga pozwolic sobie na to ze pracownicy beda
    wysylali pieniadze w nieznane bez zadnych uzasadnien. Praktycznie jestem
    pewnien ze wina lezy po stronie banku - mialem identyczy przypadek w zeszlym
    roku z tym samym bankiem, ale innym oddzialem - gdy dostalem podwojna pensje
    na konto. Tez jakas paniusia w banku czegos nie dopilnowala. Moge wybaczyc
    rozne rzeczy ale niechlujstwa w banku przy przelewaniu pieniedzy nie.

    D.