  • Data: 2003-04-12 12:47:16
    Temat: Re: Zwrot kwoty przelewu
    Od: j...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

    > Wątek już chyba zamiera, ale ponieważ podobny temat wynikł dzisiaj
    > na nowo, to dołożę: przejrzyj rozdział kodeksu cywilnego o bezpodstawnym
    > wzbogaceniu się (art. 405-414). Bez względu na inne szczegóły (pokrycie
    > kosztów, które musiałbyć ponieść, ewentualne pisemne podziękowania ze
    > strony banku za Twoją przychylność, których - sądząc po poście - nie
    > będzie itp.) te własnie artykuły dotyczą i Twojej, i każdej innej
    > podobnej sytuacji. Jeżeli ktokolwiek dostał czyjeś pieniądze, do których
    > nie miał żadnej podstawy prawnej, dostał a nie znalazł zgubione, to jest
> [...]
    Podpisuje sie pod tym obiema rekami. Chce jeszcze dodac ze KC dokladnie okresla
    kiedy nie mozna zadac zwrotu swiadczenia nienaleznego- ktore w tym przypadku
    absolutnie nie maja zastosowania. Tzn. Musisz te pieniadze zwrocic czy chcesz
    czy nie. Odnosnie naprawienia szkody, to ten ktory musi wydac korzysc ( tzn to
    swiadczenie co uzyskal)moze zadac zwrotu nakladow koniecznych - czyli po Polsku
    mowiac np. kosztow jakie wiaza sie z ciezarem utrzymania tegoz swiadczenia, o
    ile nie znalazly one ( te koszty) pokrycia w uzytku. Np. wydales te pieniadze
    na cos co przynioslo ci korzysc i wtedy nie mozesz zadac zwrotu kosztow.
    Na twoim miejscu bym sie nie wyglupiala, tylko oddala te pieniadze- bo tez nie
    wierze w to ze sie nie zorientowales ze cos masz ich za duzo. Ja zawsze patrze
    na to ze to nie instytucja, ale czlowiek popelnil omylke i na drugi raz tym
    popelniajacym pomylke moge byc ja, a wtedy pozostaje mi wierzyc ze ktos zachowa
    sie jak CZLOWIEK przez duze C.