  • From: Piotr Gałka <p...@C...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Znowu o Paypassach
    Date: Tue, 19 Feb 2013 10:54:20 +0100

    Użytkownik "TrzyLinie" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:kfvfl6$nvg$1@dont-email.me...

    > Nawet jeśliby tak było, w co wątpię, bo jednak wykonaniu transakcji to nie
    > przeszkadza,
    > to można zapisać na karcie nie licznik, ale flagę zaczęcia i flagę
    > zakończenia? A przy
    > kolejnej transakcji niezgodność wymusza online. Three-way handshake?

    Też uważam, że jakby się chciało to nawet zakładając niepewne działanie
    można zrobić coś co po n (z pewną tolerancją) transakcjach wymusi
    weryfikację.
    Ale od czasu jak się dowiedziałem o opatentowaniu przez Philipsa TV, który
    na czas reklam przestaje reagować na pilota to już mnie żadne wymierzone w
    użytkownika działanie urządzeń chyba nie zdziwi.

    > A może czas operacji i wymagana energia są znacznie większe przy zapisie
    > niż przy odczycie?

    Dokładnie. Odczyt (Flash, EEPROM) to rząd 100ns i 0 prądu a zapis to rząd
    kilku ms i paru mA (to dotyczy zapisywania strony bo tak to jest realizowane
    w typowych mikrokontrolerach, a tu można by pisać jeden bit - byłoby mniej
    prądu, ale chyba nie szybciej).

    > Czy znasz jakiś link z opisem tych spraw dla kart z procesorem?

    Nie znam. Nie wnikałem nigdy w to, co siedzi w karcie.
    P.G.