  • 61. Data: 2009-03-20 10:50:11
    Temat: Re: Znowu awaria Visy
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 20 Mar, 06:42, "MK" <m...@i...pl> wrote:

    > KB wprowadzil karty z
    > chipem dopiero w roku 2001, wczesniej byla jakas testowa pula, ale ja w tym
    > udzialu nie bralem.

    Take that, LOSER! ;)

    > Maja w standardzie, a reszta swiata zostanie zmuszona do obslugi kart w
    > chipem ze wzgledu z liability shift. Zgodnie z zaleceniami UE wszystkie
    > karty bedace w obiegu po 1 stycznia 2011 powinny byc wyposazone w chip.

    Jakby Ci to tak delikatnie powiedziec... Niektore kraje maja
    lekcewazace podejscie do "zalecen UE". :) Zwlaszcza te spoza. :)
    Mysle ze ze jesli w Stanach wejda (znowu :) ) to raczej ze wzgledu na
    wygode podrozujacych za granice.

  • 62. Data: 2009-03-20 10:57:36
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "bradley.st" <b...@g...pl> wrote in message
    .googlegroups.com...

    > Jakby Ci to tak delikatnie powiedziec... Niektore kraje maja
    > lekcewazace podejscie do "zalecen UE". :) Zwlaszcza te spoza. :)

    Ale ja mialem na na mysli podrozujacych Europejczykow :). Kazdy z nich
    bedzie mial karte wyposazona w chip. Wiec za wszystkie fraudowe transakcje
    tam dzie nie da sie go uzyc odpowie lokalny merchant.

    > Mysle ze ze jesli w Stanach wejda (znowu :) ) to raczej ze wzgledu na
    > wygode podrozujacych za granice.

    Raczej ze wzgledu na koniecznosc placenia za fraudy Europejczykow
    przyjezdzajacych do tej miodem i mlekiem plynacej North America ;).

    A tak w ogole to mowimy o POSach a nie kartach? ;)

    MK

  • 63. Data: 2009-03-20 12:19:18
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 20 Mar, 06:57, "MK" <m...@i...pl> wrote:
    >Ale ja mialem na na mysli podrozujacych Europejczykow :). Kazdy z nich
    > bedzie mial karte wyposazona w chip.

    ORAZ pasek magnetyczny, prawda?

    > Wiec za wszystkie fraudowe transakcje
    > tam dzie nie da sie go uzyc odpowie lokalny merchant.

    Bo tak zaleca Unia Europejska? :) Czy te przepisy nie dzialaja aby
    tylko na jurysdykcje gdzie sa wprowadzane? Pytam bez zlosliwosci:
    jakos nie widze mozliwosci ich skutecznego egzekwowania.

    > Raczej ze wzgledu na koniecznosc placenia za fraudy Europejczykow
    > przyjezdzajacych do tej miodem i mlekiem plynacej North America ;).

    Poza zdjeciami i zbieraniem odciskow palcow, US Customs and Border
    Protection zapewne wprowadzi badania moczu i krwi przy przekraczaniu
    granicy. ;) Nawet europejska fraudsterska mysz sie nie przeslizgnie!
    Ja w nich wierze! ;D

    > A tak w ogole to mowimy o POSach a nie kartach? ;)

    O nie, mowimy o tym kto mial karte z chipem w 2001, a kto juz w 2000!
    I to kre-dy-to-wa. Z "readerem" w komplecie. :)

  • 64. Data: 2009-03-20 12:36:55
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "bradley.st" <b...@g...pl> wrote in message
    .googlegroups.com...

    > ORAZ pasek magnetyczny, prawda?

    Liability shift.

    > Bo tak zaleca Unia Europejska? :) Czy te przepisy nie dzialaja aby
    > tylko na jurysdykcje gdzie sa wprowadzane? Pytam bez zlosliwosci:
    > jakos nie widze mozliwosci ich skutecznego egzekwowania.

    Bo tak mowia regulacje VISA/MC (nie wiem jak inni).

    > O nie, mowimy o tym kto mial karte z chipem w 2001, a kto juz w 2000!
    > I to kre-dy-to-wa. Z "readerem" w komplecie. :)

    A ja myslalem, ze ten watek juz zakonczylismy...

    MK

  • 65. Data: 2009-03-20 12:58:50
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 20 Mar, 08:36, "MK" <m...@i...pl> wrote:

    > Liability shift.

    Ja rozumiem koncepcje. Ale jak to "shiftowac", jesli druga strona nie
    wyrazi zgody?

    > Bo tak mowia regulacje VISA/MC (nie wiem jak inni).

    VISA USA? Czy VISA Europe?

    Ja sie obawiam raczej rozwiazania silowego - tak jak przy transakcjach
    w internecie. "Nie masz amerykanskiej karty, to mozesz spadac".

  • 66. Data: 2009-03-20 13:17:47
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "bradley.st" <b...@g...pl> wrote in message
    d.googlegroups.com...

    > Ja rozumiem koncepcje. Ale jak to "shiftowac", jesli druga strona nie
    > wyrazi zgody?

    To problem organizacji. Jak ja wszystkie warunki z umowy wypelnilem to nie
    moge zostac obciazony.

    > VISA USA? Czy VISA Europe?

    https://mol.mastercard.net/mol/molbe/public/login/eb
    usiness/smart_cards/one_smart_card/chip_migration_st
    rategy/liability_shift.jsp

    > Ja sie obawiam raczej rozwiazania silowego - tak jak przy transakcjach
    > w internecie. "Nie masz amerykanskiej karty, to mozesz spadac".

    To w ramach wolnego handlu i braku dyskryminacji ze wzgledu na pochodzenie
    (karty) ;)

    MK

  • 67. Data: 2009-03-20 13:31:53
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 20 Mar, 09:17, "MK" <m...@i...pl> wrote:

    > https://mol.mastercard.net/mol/molbe/public/login/eb
    usiness/smart_car...

    Patrze i widze:

    Europe:
    Terminalization and Card Issuance Rules/Policies All European Maestro
    cards, ATMs and POS terminals must be EMV and M/Chip compliant as of
    January 2005.

    Canada:
    No liability shifts or rules are in place to incentivize Chip

    United States:
    No liability shifts or rules are in place to incentivize Chip

    Co przeoczylem?

    > To w ramach wolnego handlu i braku dyskryminacji ze wzgledu na pochodzenie
    > (karty) ;)

    Aha, dokladnie tak jak we Francji. Nie masz "carte ŕ puce" to spadaj
    Amerykaninie, nawet jesli na karcie jest logo VISA albo MC.

  • 68. Data: 2009-03-20 13:42:31
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "bradley.st" <b...@g...pl> wrote in message
    .googlegroups.com...

[...]

    No ale jak pisze to nie problem issuera czy cardholdera w Europie. Jest
    fraud cardholder znal PIN, issuer wydal karte z chipem (i potrafi ja
    obsluzyc), a merchant w USA nie ma odpowiedniego czytnika. Zgodnie z
    liability shit odpowiedzialnosc jest porzesuwana... zdejmowana z cardholdera
    i issuera. Powinna byc przesunieta na acquirera lub merchanta, a ze VISA/MC
    nie zabezpieczyla swoich interesow to jej problem :)

> [...]

    Aha, dokladnie tak jak we Francji. Nie masz "carte ŕ puce" to spadaj
    Amerykaninie, nawet jesli na karcie jest logo VISA albo MC.

    Ale toograniczenie technologiczne, ale np. brak mozliwosci ladowania baterii
    w lapie, bo napiecie 110V i do tego wtyczka inna. Europejskie karty beda
    posiadaly padek, wiec odmowa akceptacji nie jest uwarunkowana ograniczeniami
    technologicznymi :).

    MK

  • 69. Data: 2009-03-20 13:57:23
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 20 Mar, 09:42, "MK" <m...@i...pl> wrote:

> [...]
    > i issuera. Powinna byc przesunieta na acquirera lub merchanta, a ze VISA/MC
    > nie zabezpieczyla swoich interesow to jej problem :)

    Rozumiem caly mechanizm, jak najbardziej. Chodzi mi o to, ze te zasady
    nie sa uniwersalne na swiecie, tylko w EU. Bardzo watpie ze np. VISA
    USA bedzie podzielac punkt widzenia ze jak "nie zabezpieczyla swoich
    interesow to jej problem" - bo tak jest w VISA Europe.

    > Europejskie karty beda
    > posiadaly padek, wiec odmowa akceptacji nie jest uwarunkowana ograniczeniami
    > technologicznymi :).

    Tu mnie przekonales w 100%. Zebys jeszcze uzyl podobnego rozumowania
    zeby przetlumaczyc amerykanskim sprzedawcom w internecie, to nie
    musialbym juz wiecej robic za posrednika. Moze jakis list otwarty,
    albo co? :)

  • 70. Data: 2009-03-20 22:53:49
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "bradley.st" <b...@g...pl> writes:

> [...]
    > USA bedzie podzielac punkt widzenia ze jak "nie zabezpieczyla swoich
    > interesow to jej problem" - bo tak jest w VISA Europe.

    Nie tylko w EU. Zasadniczo wszedzie poza Ameryka Polnocna i moze jakims
    Dalekim Wschodem. To ich problem - nalezaloby dokladnie sprawdzic
    terminy itd, ale mam wrazenie, ze juz obecnie "liability shift" nie
    dziala (w przypadku VISA) tylko wtedy, gdy obie strony sa z tego samego
    regionu (w ktorym nie dziala). Dowolna strona bedzie np. z Europy albo
    innej Ameryki Poludniowej i merchant (czy kto to tam bedzie) placi,
    niezaleznie od tego gdzie sie znajduje.
    --
    Krzysztof Halasa