    From: Szymon <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Zmiany w Alior Kantor
    Date: Wed, 17 Jul 2019 18:18:09 +0200

    > No jak coś jest na poziomie 0,0018 to trudno obniżyć znacząco ;>

    Zawsze można! Niski spread to podstawa przy dużych transakcjach. Zwróć
    też uwagę, iż 0,0018, gdy sprzedaż jest na poziomie 0,06 to 3%. Dla USD
    spread 1,56 gr to ok. 0,4%.

    > A po co mieć w ogóle na początku w mBanku?

    "np." - zamiast mBanku zakładam, że miałbyś konto w innym banku.

    > Hmm, a jest gdzieś lista, w którym mają konto?

    https://cinkciarz.pl/wymiana-walut/koszty-i-czas-tra
    nsakcji/nasze-konta-bankowe

    > Szkoda, bo przydałaby się darmowa możliwość przelewu waluty między polskimi
    bankami.

    W większości jest. Na tyle elastyczna, iż łatwo uzyskać efekt darmowych
    przelewów.

    > Prawie równie dobrze mogą trafić z powrotem do milka na KO oprocentowane - prawie,
    bo jednak pewnie tylko jeden "wylew" w miesiącu darmowy.

    Otóż powód, dla którego podałem opcję wysyłki na Aliora. Ale oczywiście
    w kolejnym miesiącu możesz zrobić Alior-Cinkciarz-Mille. Tam leżą
    procentując aż kurs nie będzie Ci odpowiadał.

    > Ale czy kursy aż tak szybko się zmieniają? Czarny czwartek to raz był ;>

    Wszystko zależy od kwot. Dla 50.000$ zmiana kursu o 5 gr. to 2500 zł.
    zysku/straty.