    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Wed, 17 Jul 2019 09:00:30 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Zmiany w Alior Kantor
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 17 lipca 2019 16:01:00 UTC+2 użytkownik Szymon napisał:

    > Alior
    > obniża dla wszystkich walut, aczkolwiek dla niektórych nieznacznie (np.
    > RUB).

    No jak coś jest na poziomie 0,0018 to trudno obniżyć znacząco ;>
    Swoją drogą ciekawe, czemu nie wprowadzili kursu na 100RUB - skoro jest na 100HUF i
    100JPY (a rubel nawet nie jest dwa razy droższy od jena).
    Na nowej stronie kursów zapomnieli, że podają cenę za 100HUF i 100RUB - więc kupować
    się nie opłaca, ale sprzedawać - na maxa ;>

    wpłacać na chwilę - ale było o "rozmyśleniu się".

    > Mniejsza o to, co było powodem. W Rkantorze (podobnie jak pozostałych
    > bez gwarancji) warto wpłacić-wymienić-wypłacić. Powodem jest brak gwarancji.
    > Dyskusyjne jest dla mnie przelewanie z np. mBanku do Aliora, a w
    > przypadku "rozmyślenia się" czyli braku wymiany - powrót do mBanku. Tak,
    > wtedy Alior też ma prowizję (założę, że licznik na zero). Tylko po co to
    > robić?

    A po co mieć w ogóle na początku w mBanku?

    > Każdą walutę, na każde konto, w którym mają swoje.

    Hmm, a jest gdzieś lista, w którym mają konto?
    Bo ja znalazłem tylko, że za przelew do banku w Polsce nie biorą "prowizji" - ale
    dalej jest jeszcze o "kosztach":
    "Pozostałe polskie banki: Przelewy w bankach niewymienionych wyżej i na naszej liście
    rachunków są realizowane za pomocą mBanku (byłego BRE Banku). W większości wysyłka i
    odbiór przelewów w PLN są bezpłatne. Przelewy w walutach obcych, zarówno do jak i od
    Cinkciarz.pl _mogą być obarczone opłatą_. "

    A te wymienione wyżej to m.in. klony, do których na pewno są dodatkowe koszty.

    Szkoda, bo przydałaby się darmowa możliwość przelewu waluty między polskimi bankami.

    Ale musze przyznać, że są twardzi, "Cinkciarz Pay", mają rozmach ;>

    > Mam na myśli sytuację: W Millenium na koncie oszczędnościowym w USD jest
    > 1,2%. I teraz... W Aliorze kupuję, wysyłam na Mille. Jak za darmo
    > wyciągnąć z Mille? Wysyłam do Cinkciarza i tam sprzedaję lub - w
    > przypadku zmiany kursu i konieczności "leżenia" - wysyłam też za darmo
    > Cinkciarz-Alior. Środki trafiają na Aliora i czekają na zmianę kursu.
    > Przelewy darmowe, oprocentowanie 1,2% całkiem przyzwoite, ryzyko
    > (Cinkciarz) niewielkie.

    Prawie równie dobrze mogą trafić z powrotem do milka na KO oprocentowane - prawie, bo
    jednak pewnie tylko jeden "wylew" w miesiącu darmowy.
    Ale czy kursy aż tak szybko się zmieniają? Czarny czwartek to raz był ;>