    From: Szymon <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Zmiany w Alior Kantor
    Date: Wed, 17 Jul 2019 16:00:44 +0200

    > To w jaki sposób przyznają te preferencyjne kursy?

    Sami do mnie zadzwonili. Zauważyli wyższy obrót od przeciętnego i
    obniżyli spread do 1 gr, ale tylko na parze, na której obrót był. Alior
    obniża dla wszystkich walut, aczkolwiek dla niektórych nieznacznie (np.
    RUB).

    > Jak wykręcisz te 50k euro w miesiącu to zwracają nadpłatę?

    Nie. Ale jeśli napiszesz do nich, że masz taki zamiar to pewnie obniżą.
    Potem wystarczy zamiary realizować ;-)

    > Oczywiście że u spółeczki kapitału nie należy przechowywać - wg mnie nawet tam
    wpłacać na chwilę - ale było o "rozmyśleniu się".

    Mniejsza o to, co było powodem. W Rkantorze (podobnie jak pozostałych
    bez gwarancji) warto wpłacić-wymienić-wypłacić. Powodem jest brak gwarancji.
    Dyskusyjne jest dla mnie przelewanie z np. mBanku do Aliora, a w
    przypadku "rozmyślenia się" czyli braku wymiany - powrót do mBanku. Tak,
    wtedy Alior też ma prowizję (założę, że licznik na zero). Tylko po co to
    robić?

    > Co prawda z aliora też można robić przelewy walutowe w cenie średniej dla kont
    fizolskich (ale ktoś może mieć VIP i darmowe SEPA) i korzystać z kasy za pomocą karty
    (ale karta N26 jest do tego zdecydowanie lepsza - z testów biedronkowych wygląda mi
    nawet na odporną na DCC) - ale jakby ktoś tak chciał to by to euro w IKA i tak
    trzymał, a nie tylko przelał na wymianę, czyż nie?

    Nie korzystam z kart. Nie wiem.

    > I zupełnie za darmo do dowolnego banku w PL? Każdą walutę? Tylko zakupioną czy
    "rozmyśloną" też?

    Każdą walutę, na każde konto, w którym mają swoje.

    > A, no dobra, ciągle mnie to "r" w nazwie myli.

    Odkąd zaczęli tego wymagać, przestałem korzystać z Rkantoru. Konto mam,
    ale wymiana niemożliwa z powodu braku fotokopii dowodu. Co ciekawe -
    obniżony spread nadal funkcjonuje. Zatem nie zabierają tak sobie hop.

    > Dostałeś lepszą obnizkę niż ja, zdradzisz, jak się to robi?

    Sami zaproponowali wiele lat temu. W ramach jakiejś promocji, a potem na
    stałe.
    Teraz mam na USD/PLN 1,55 grosza. Na EUR 1,76, CHF 1,61, a z
    egzotycznych na TRY/PLN 0,0038 złotego i RUB/PLN 0,0014 złotego.
    W cinkciarzu teraz EUR poprzez transakcje społecznościowe można kupić za
    4,2585, a sprzedać 4,2567. Spread 0,0018 złotego. Wobec 0,0176 Aliora to
    mało i nie do pobicia.

    > Hmm, ale jakie przelewy nie są problemem? Jak chcę przelać euro kupione w
    cinkciarzu do N26?
    > Chyba że masz na myśli kupowanie w cinkciarzu i wydawanie kartą IKA - taki tandem
    zagra.

    Mam na myśli sytuację: W Millenium na koncie oszczędnościowym w USD jest
    1,2%. I teraz... W Aliorze kupuję, wysyłam na Mille. Jak za darmo
    wyciągnąć z Mille? Wysyłam do Cinkciarza i tam sprzedaję lub - w
    przypadku zmiany kursu i konieczności "leżenia" - wysyłam też za darmo
    Cinkciarz-Alior. Środki trafiają na Aliora i czekają na zmianę kursu.
    Przelewy darmowe, oprocentowanie 1,2% całkiem przyzwoite, ryzyko
    (Cinkciarz) niewielkie.