  • 11. Data: 2004-01-16 19:31:41
    Temat: Re: Złe kredyty banków
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> writes:
    > Jednak straty swoja droga, a upadek takiego banku (patrz na to kto jest
    > wlascicielem!!!) to co innego!

    Wlasciciel nie jest istotny. Istotne jest czy wartosc banku jest wieksza
    od zera (i wtedy nie upadnie), czy mniejsza (i wtedy upadnie). Wartosc
    wynika z bilansu - zarowno takiego ksiegowego, jak i rzeczy zupelnie
    innych niz rzedy cyferek.

    Jesli wlasciciel nie ma pieniedzy, ale wartosc banku jest dodatnia, to
    nie ma wielkiego problemu - banki sa zbywalne.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 12. Data: 2004-01-16 19:41:37
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Michał 'Amra' Macierzyński napisał:

    > Echhh. Poalcy sie na wszystkim znaja ;) Zwlaszcza na ekonomii.

    I podatkach...

    > Kredyt Bank zrobil odpisy ze wzgledow podatkowych (zmienia sie stawka CIT).
    > W tym roku juz zadnych odpisow nie bedzie robil i bedzie mogl zaczac dzialac
    > z czystym bilansem, co najwyzej rozwiazujac czesc rezerw.
    > Reszte pytaj tych co te glupie ploteczki rozpuszczaja...

    Ja o czymś nie wiem (to całkiem możliwe, że banki mają to uregulowane
    odmiennie niż cała reszta)? Ale wydaje mi się, że odpisy aktualizujące
    należności nie stanowią KUP. Stają się KUP dopiero po nieskutecznej
    egzekucji komorniczej.

    pozdrawiam

    TOmek

  • 13. Data: 2004-01-16 20:22:03
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Tomasz Staszewski <t...@p...fm> wrote:
> [...]
    > odmiennie niż cała reszta)? Ale wydaje mi się, że odpisy aktualizujące
    > należności nie stanowią KUP. Stają się KUP dopiero po nieskutecznej

    Ja na podatkach nie znam sie ;) przyznaje sie bez bicia.
    to co pisze - wyczytalem w Gazecie Bankowej i wynika z porozumienia
    pomiedzy ZBP a Ministerstwem Finansow i bodaj Gospodarki. to wlasnie to
    porozumienie zaklada taka jednorazowa mozliwosc.
    Szczegly w ktorejs z niedawnych GB. (albo gdzies tresc tego porozumienie
    mozna zdobyc?)

  • 14. Data: 2004-01-17 13:28:25
    Od: "Przemek" <p...@...to.poczta.onet.pl>

    napisał w wiadomości news:bu9hgc$73$1@news.onet.pl...

> [...]
    > porozumienie zaklada taka jednorazowa mozliwosc.
    > Szczegly w ktorejs z niedawnych GB. (albo gdzies tresc tego porozumienie

    Chodzi dokładnie o to, że w przypadku utworzenia rezerwy przed 31-12-2003, a
    później udokumentowaniu nieściągalności bank odpisuje od podatku 27% (stawka
    podatku w 2003). Jesli rezerwę utworzy w tym roku to może odpisac tylko 19%.
    Przy kwotach idących w miliony PLN 8% to dosyć dużo. O ile mnie pamięć nie
    myli to ta zasada obowiązywać ma przez 5 lat.
    Od kontroli tej sytuacji są GINB i Urzędy Skarbowe, ale zawsze można
    utworzyć rezerwę biorąc pod uwagę całe branże, a nie konkretne zakłady i
    tego nikt raczej się nie czepia. Zawsze liczy się dobro klienta, a to wymaga
    dokapitalizowania banku, który utworzy za dużooooo rezerw i kolejny napływ
    kapitału do Polski (co cieszy instytucje finansowe i GINB chyba też).

    Pozdrowienia
    Przemek

  • 15. Data: 2004-01-17 17:27:21
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:
    > Jesli wlasciciel nie ma pieniedzy, ale wartosc banku jest dodatnia, to
    > nie ma wielkiego problemu - banki sa zbywalne.

    Belgowie pieniedzy nie maja?

  • 16. Data: 2004-01-17 23:52:04
    Od: "jo44" <jo44@TO_PRECZ.go2.pl>

    napisał w wiadomości news:bubrqq$6u1$1@news.onet.pl...

    > Belgowie pieniedzy nie maja?

    Pewno maja. I sa filantropami.

  • 17. Data: 2004-01-18 00:02:39
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    jo44 <jo44@TO_PRECZ.go2.pl> wrote:

    > Pewno maja. I sa filantropami.

    Potrafia liczyc. Czy oplaca im sie dla skali dzialalnosci w calej Europie
    doprowadzic do upadku bank takiej wielkosci jak KB. (nie mowiac juz np o
    Warcie)
    Jak do tej pory dziala to bez zarzutu.

  • 18. Data: 2004-01-18 02:14:31
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> writes:

    > Belgowie pieniedzy nie maja?

    Tak jak pisalem, nie jest to istotne - wazne jest, czy bank przedstawia
    soba jaka wartosc.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 19. Data: 2004-01-19 17:29:17
    Od: Marcin Nowakowski <m...@i...usunto.pl>

    Dnia 2004-01-16 15:39, Użytkownik Michał 'Amra' Macierzyński napisał:

    > Echhh. Poalcy sie na wszystkim znaja ;) Zwlaszcza na ekonomii.
    > Kredyt Bank zrobil odpisy ze wzgledow podatkowych (zmienia sie stawka CIT).

    KB ma sie na prawde fatalnie :)

    --
    Marcin Nowakowski
    MCR@IRC, ICQ UIN: 53375070, GG: 1824096, GSM: +48 504 583105

  • 20. Data: 2004-01-19 19:44:03
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:
    > Tak jak pisalem, nie jest to istotne - wazne jest, czy bank
    > przedstawia soba jaka wartosc.

    Przedstawia - siecia placowek i klientami.