  • Data: 2004-01-17 13:28:25
    Temat: Re: Złe kredyty banków
    Od: "Przemek" <p...@...to.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    napisał w wiadomości news:bu9hgc$73$1@news.onet.pl...

    > Ja na podatkach nie znam sie ;) przyznaje sie bez bicia.
    > to co pisze - wyczytalem w Gazecie Bankowej i wynika z porozumienia
    > pomiedzy ZBP a Ministerstwem Finansow i bodaj Gospodarki. to wlasnie to
    > porozumienie zaklada taka jednorazowa mozliwosc.
    > Szczegly w ktorejs z niedawnych GB. (albo gdzies tresc tego porozumienie
    > mozna zdobyc?)

    Chodzi dokładnie o to, że w przypadku utworzenia rezerwy przed 31-12-2003, a
    później udokumentowaniu nieściągalności bank odpisuje od podatku 27% (stawka
    podatku w 2003). Jesli rezerwę utworzy w tym roku to może odpisac tylko 19%.
    Przy kwotach idących w miliony PLN 8% to dosyć dużo. O ile mnie pamięć nie
    myli to ta zasada obowiązywać ma przez 5 lat.
    Od kontroli tej sytuacji są GINB i Urzędy Skarbowe, ale zawsze można
    utworzyć rezerwę biorąc pod uwagę całe branże, a nie konkretne zakłady i
    tego nikt raczej się nie czepia. Zawsze liczy się dobro klienta, a to wymaga
    dokapitalizowania banku, który utworzy za dużooooo rezerw i kolejny napływ
    kapitału do Polski (co cieszy instytucje finansowe i GINB chyba też).

    Pozdrowienia
    Przemek