  • 11. Data: 2007-05-16 17:39:30
    Temat: Re: Zaniżóna wycena rzeczoznawcy - prośba o radę
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2007-05-16 11:47, lolka stwierdził, że:
    > Podpowiedzcie mi prroszę, co mam zrobić, bo jestem załamana...

    Sugerowałbym zmianę banku. Do 25 czasu jest sporo.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 12. Data: 2007-05-17 06:07:41
    Od: lolka <l...@b...pl>

    On 16 Maj, 19:39, Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl> wrote:

    > Sugerowałbym zmianę banku. Do 25 czasu jest sporo.

    Udało mi się jeszcze wczoraj umówić spotkanie w innym banku, są szanse
    na wyższą kwotę i termin przed 25. Napiszę, czy się udało.
    Pozdrawiam.

  • 13. Data: 2007-05-17 06:26:28
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    lolka wrote:

    > Udało mi się jeszcze wczoraj umówić spotkanie w innym banku, są szanse
    > na wyższą kwotę i termin przed 25. Napiszę, czy się udało.

    Myślę, że jeżeli pójdziesz do innego banku i przedstawisz jak się sprawy
    mają to bardzo prawdopodobne, że uzyskasz w terminie kredyt na
    niegorszych, a być może lepszych warunkach. Dlaczego? Kwota jest całkiem
    spora, więc jest o co walczyć. Popatrz w archiwum grupy i spróbuj np w
    DB, Lukas, Nordea, Fortis czy może Polbank.

  • 14. Data: 2007-05-17 13:09:26
    Temat: Re: Zaniżóna wycena rzeczoznawcy - prośba o rad
    Od: "x" <y...@o...pl>

    > Podpowiedzcie mi prroszę, co mam zrobić, bo jestem załamana...

    Rozumiem, ze masz termin podpisania notarialnej umowy, jesteś pewna że nie
    da sie porozmawiać by przedłużyć o tydzień, dwa tego terminu?
    Spróbuj i poszukaj innego banku. Z mojego doświadczenia - każdy bank inaczej
    wyceni Ci mieszkanie. Robiłam trzy wyceny domu w trzech różnych bankach (dwa
    wyznaczyły swojego rzeczoznawcę, jednego znalazłam sama) i wyceny znacznie
    się różniły. Wiem, ze rzeczoznawcy z ING wysoko liczą m2, przynajmniej u
    mnie liczyli najwyżej.

    Pozdrawiam,
    Ewa

  • 15. Data: 2007-05-17 14:37:46
    Od: "Dyzmund" <d...@t...pl>

    Wg mnie termin 25 maja jest mało realny. Potrzebna jest przecież dodatkowa
    wycena bo poprzednia jest za niska.
    Oczywiście każdy doradca powie, że to możliwe i zbada dokumenty w ciągu
    jednego dnia, mówiąć, że na pewno kredyt dostaniesz. Dopiero poźniej na
    spokojnie analitykowi może się coś nie spodobać, czego oczywiście nie życzę
    ale morze się zdarzyć. Pamiętaj jeszcze, że od podpisania umowy do
    uruchomienia daleka droga, wpis hipoteki, założenie księgi jeśli nie ma,
    cesja ubezpieczenia. Jeśli to kredyt celowy, musisz u notariusza przedstawić
    umowę kredytową a wymienione formalności możesz załatwić już po akcie. Bez
    umowy u notariusza nie będzie wypłaty środków, chyba, że to kredyt
    refinasowy.
    Radzę podpisać jak jajszybciej notarialną umowę przedwstępną jeśli masz
    tylko cywilnoprawną z terminem podpisania ostatecznego aktu za np 2-3
    tygodnie. Sprzedający nie będzie się już mógł wycofać a taksy notarialnej
    możesz zapłacić tyle samo (choć niektórzy notariusze biorą w sumie więcej).
    Możesz powiedzieć kupującemu, że takiej umowy wymaga Twój bank. Taka umowa
    da tez pewnośc kupującemu bo może pójść do sądu i zmusić Cię do zapłaty ;)

    Trzymam kciuki,
    Dyzmund

    s.com...

  • 16. Data: 2007-05-17 19:49:35
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2007-05-17 16:37, Dyzmund stwierdził, że:
    > Wg mnie termin 25 maja jest mało realny.

    Jest bardzo realny.

    > Potrzebna jest przecież dodatkowa
    > wycena bo poprzednia jest za niska.

    Jeden, maks dwa dni.

> [...]
    > spokojnie analitykowi może się coś nie spodobać, czego oczywiście nie życzę

    Ocena analityka to kolejne dwa dni, biorąc pod uwagę wycenę daje to 4
    dni. Dodatkowy dzień na podpisanie umowy.

    > Pamiętaj jeszcze, że od podpisania umowy do
    > uruchomienia daleka droga, wpis hipoteki, założenie księgi jeśli nie ma,
    > cesja ubezpieczenia.

    Można to zrobić w ten sam dzień, w którym podpisuje się umowę.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 17. Data: 2007-05-18 09:09:13
    Od: lolka <l...@b...pl>

    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Na dziś sytuacja wygląda tak:

    - doradca usiłuje negocjować w Millenium, ale na razie nic nie ruszyło
    - dostałam decyzję z MBanku, w którym składałam wniosek tylko
    "rezerwowo", zresztą sądziłam, że w ogóle nie zdążą bo dopiero co się
    za to wzięli, ale jednak jest decyzja pozytywna na 429 tys. zł
    - jestem w trakcie załatwiania decyzji (przyspieszonym trybem) w Pekao
    s.a., bo akurat tam mogłam się szybko umówić z kimś "z góry"

    I teraz mam dylemat - jeśli w Mille nic sie nie zmieni:

    - brać z MBanku w CHF (3,65% + marża 1,3%, podwyższony o 1% do czasu
    wpisu hipoteki), 30 lat
    - brać z Pekao s.a. w PLN (wibor + marża 0,5% przez cały okres
    kredytowania!), 30 lat

    W obydwu brak prowizji.

    Zgłupiałam, już nie wiem, co rusz to inną opinie słyszę.

  • 18. Data: 2007-05-18 10:24:51
    Temat: Re: Zanizona wycena rzeczoznawcy - prosba o rade
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Może policz sobie, gdzie wyjdzie taniej przez pierwsze 2-3 lata, a potem mozesz
    pomysleć o przeniesieniu gdzie indziej,
    w tym zmianie waluty.
    JaC

  • 19. Data: 2007-05-18 12:08:18
    Od: "Dyzmund" <d...@t...pl>

    Z tego co się orientuję w Mbanku nie ma prowizji ale jest obowiązkowe
    ubezpieczenie na życie 1,5 % na 2 lata i potem jakiś ułamek procenta.
    Zmieniać banku nie opłaca się jesli bierzesz w CHF ze względu na tzw spread,
    czyli różnicę między kursem sprzedaży a kupna walut, który wynosi na franku
    ok 0,11 - 0-16 zł w różnych bankach. Tutaj przykładowa tabela
    http://www.mbank.com.pl/przewodnik/waluty_historia.h
    tml?day=04&month=05&year
    =2007
    lepiej więc od razu wybrać najlepszą ofertę jeśli to ma być kredyt w CHF.

    Kredyt w złotym jest również lepszy jeśli planujesz przypływ gotówki
    umożliwiający wcześniejszą spłatę bo po wyjściu z banku masz od razu do
    spłacenia więcej o 4.5% (spread) - zakładając że kurs walut się nie zmieni.
    Jeśli kurs spadnie ta różnica może zniknąć a nawet możesz na tym zarobić.
    Pamiętajmy jednak, że kurs CHF jest w chwili obecnej poniżej średniej
    10-letniej, pamiętajmy o ryzyku walutowym, w końcu 30 lat to długo. Nie tak
    dawno Euro było po prawie 5 zł, czego kredytobiorcą nie życzę.
    Pozdrawiam, Dyzmund

    Użytkownik "lolka" <l...@b...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

  • 20. Data: 2007-05-26 16:08:01
    Od: lolka <l...@b...pl>

    On 17 Maj, 08:07, lolka <l...@b...pl> wrote:

    > Udało mi się jeszcze wczoraj umówić spotkanie w innym banku, są szanse
    > na wyższą kwotę i termin przed 25. Napiszę, czy się udało.

    Obiecałam napisać, jak sytuacja się zakończyła:
    - ostatecznie otrzymałam kredyt w Pekao S.A., mam już umowę kredytową
    - wszystko udało się załatwić nadzwyczaj szybko, sprawnie, nie było
    też żadnych problemów z wyceną wartości mieszkania (szkoda tylko, że
    była płatna 450 zł), dostałam kredyt na wszystko co chciałam, łącznie
    z wszelkimi zadatkami i opłatami - może to brzmi jak reklama ;) ale
    piszę jak jest
    - do września mam karencję w spłacie kapitału, będę wiec zastanawiać
    się co dalej - zostać przy złotówkowym w Pekao, czy refinansować w
    innym banku, bo jednak rata w zł jest sporo wyższa
    - do dziś nie odezwał się doradca z OF w sprawie kredytu w Mille -
    ciekawa jestem na co czeka ;)

    Pozdrawiam.