  • 1. Data: 2007-05-16 09:23:59
    Temat: Konto bankowe w UK
    Od: Jacek Stawicki <j...@g...pl>

    Witam,
    Mam konto w Barclays i niemilosiernie dziala mi na nerwy to, iz nie
    widze na biezaco jakie sa zalozone blokady po wszelkich transakcjach
    kartowych. Defacto nie moge okreslic dlaczego mam takie a nie inne
    saldo na koncie (karta codziennie w uzyciu kilka razy) i aby sie
    dowiedziec co i jak musialbym przez kilka dni nie uzywac karty az
    wszelkie blokady zostana odzwierciedlone w historii transakcji.
    Z tego powodu chce zmienic konto na takie ktore kwestie o ktorej wyzej
    pisze rozwiazuje na biezaco.
    Reszta funkcjonalnosci z Barclays moze zostac.
    Oczywiscie mile widziane jak najmniejsze koszty prowadzenia konta.

    Pytanie skierowane glowne do osob, ktore posiadaja takie konto i moga
    potwierdzic ze dziala to jak bym oczekiwal.

    Przy okazji jeszcze jedno pytanie:
    ktory z bankow w UK oferuje jakakolwiek autoryzacje kazdego zew.
    przelewu (kody, zdrapki, sms etc).?

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 2. Data: 2007-05-16 21:59:58
    Temat: Re: Konto bankowe w UK
    Od: Robert <Robert>

    > Oczywiscie mile widziane jak najmniejsze koszty prowadzenia konta.
    Wiekszosc kont jest bezplatnie prowadzona ale oczywiscie o tym musisz
    sam wiedziec, bo bank chce na tym zarobic.

    > Pytanie skierowane glowne do osob, ktore posiadaja takie konto i moga
    > potwierdzic ze dziala to jak bym oczekiwal.
    Tez bym chcial wiedziec. Jak narazie nie slyszalem o takim banku :(

    > Przy okazji jeszcze jedno pytanie:
    > ktory z bankow w UK oferuje jakakolwiek autoryzacje kazdego zew.
    > przelewu (kody, zdrapki, sms etc).?
    Zaden lub prawie zaden. To "lub" to na wypadek gdyby jednak byla taka
    mozliwosc.

    Robert

  • 3. Data: 2007-05-16 23:04:15
    Od: "muffled" <o...@o...eu>

    Jacek Stawicki wrote:
    > Mam konto w Barclays i niemilosiernie dziala mi na nerwy to, iz nie
    > widze na biezaco jakie sa zalozone blokady po wszelkich transakcjach

    [...]

    > Z tego powodu chce zmienic konto na takie ktore kwestie o ktorej wyzej
    > pisze rozwiazuje na biezaco.

    zapomnij :(

    ja mam w Lloyds i jako tako idzie, co prawda nie ma wyszczegolnione za
    co akurat zablokowali, ale w opisie konta jest podany aktualny debet i
    balans - no chyba, ze bankholidej jest w poniedzialek to wowczas trzeba
    poczekac do wtorku jak duzo sie robilo karta w piatek i sobote

  • 4. Data: 2007-05-17 06:29:18
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    muffled wrote:

> [...]
    > balans - no chyba, ze bankholidej jest w poniedzialek to wowczas trzeba
    > poczekac do wtorku jak duzo sie robilo karta w piatek i sobote

    I ktoś tu ostatnio wspominał, że nasza bankowość jest zacofana! Z tego
    co piszesz to jakieś średniowiecze, no dobra wczesny renesans ;)

  • 5. Data: 2007-05-17 11:10:19
    Od: "muffled" <o...@o...eu>

    Bartosz 'xbartx' Nowakowski wrote:

    > I ktoś tu ostatnio wspominał, że nasza bankowość jest zacofana! Z tego
    > co piszesz to jakieś średniowiecze, no dobra wczesny renesans ;)

    no trzeba rozroznic caly system od bankowoscie detalicznej

    generalnie dla mnie jako ostatniego w lancuchu system jest do dupy, np w
    Lloyds przydzielony jest ID i haslo, po zalogowaniu sie trzeba podac
    trzecie haslo z rozwijanej listy losow wybrane litery i to wszystko
    jak chcemy zrobic przelew to trzeba tylko podac haslo
    jak sie zgubi ID to trzeba czekac az poczta przyjdzie 3 working days, ja
    zglosilem w poniedzialek i do dzis czekam (na szczescie znalazlem), na
    help linie same ciapate ciolki, ktore recytuja z kartki

    ale ogromnym plusem, ktory prawie wszystko rownowazny jest to, ze konto
    jest prowadzone bezplatnie i wszystkie przelewy sa bezplatne

  • 6. Data: 2007-05-17 14:55:20
    Od: Jacek Stawicki <j...@g...pl>

    On May 17, 7:29 am, Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>
    wrote:

    > I ktoś tu ostatnio wspominał, że nasza bankowość jest zacofana! Z tego
    > co piszesz to jakieś średniowiecze, no dobra wczesny renesans ;)

    Pod wzgledem IT nasze banki (a przynajmniej w ktorych pracowalem mBank/
    MultiBank)
    wypadaja naprawde niezle w porownaniu z tym co obecnie widze na
    wyspach.
    Przygladajac sie temu co oferuja systemy transakcyjne takich bankow
    jak Barclays,
    HSBC etc marze tylko o tym by miec mbank.co.uk lub multibank.co.uk.

    Dzieki za podpowiedzi odnosnie mojego glownego zapytania w tym watku.

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 7. Data: 2007-05-17 16:24:40
    Od: Robert <Robert>

    > Pod wzgledem IT nasze banki (a przynajmniej w ktorych pracowalem mBank/
    > MultiBank)wypadaja naprawde niezle w porownaniu z tym co obecnie
    > widze na wyspach.

    Nie wiem dlaczego BRE Bank wydaje sie byc "nie na czasie". Jak
    wyjezdzalem do UK nie moglem zalozyc konta w funtach. Jak zamykalem
    konto to juz mozliwosc zalozenia konta w funtach byla. Teraz slysze ze
    sie BRE wybiera bodaj na Slowacje. Tylko po co? Blisko do centrali? Na
    podobnej zasadzie jak na Slowacji mogli by otworzyc bank w UK i IR tylko
    mozliwe ze i to przespia. Za niedugo PKO BP otowrzy w UK swoja filie
    zobaczymy jak to bedzie.

    Robert

  • 8. Data: 2007-05-17 16:29:46
    Od: Robert <Robert>

    > I ktoś tu ostatnio wspominał, że nasza bankowość jest zacofana! Z tego
    > co piszesz to jakieś średniowiecze, no dobra wczesny renesans ;)

    Banki w UK duzo moglby by nauczyc sie od polskich bankow:)
    Niestety moglyby nauczyc sie, ze mozna prowadzic konto platnie (zawsze)
    i pobierac prowizje od wyplat z bankomatow innych bankow. To takie male
    plusy. Bankowosc internetowa jest generalnie nijaka. Latwo zrobic debet
    (za ktory chca odsetki karne, ktore potem moga oddac :) ). Nigdy nie
    wiesz ile kasy jest na koncie, chciaz gdzies w ich systemie to jest, bo
    ostatnio pytalem dlaczego jest problem z platnoscia karta i sie
    dowiedzialem, ze kwota jest juz zablokowana. A co najwazniejsze przelew
    z banku do banku idzie 3 dni robocze (przynajmniej).

    Robert