  • 11. Data: 2015-07-13 09:10:15
    Temat: Re: Zamykanie konta w Getin - parodia!!!
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sun, 12 Jul 2015 15:38:04 +0200, RobertS napisał(a):

    > to dokument wewn., ale potwierdzam, że jak ktoś będzie np. chciał
    > zmienić jakieś dane to ma przedstawić drugi dokument - naprawdę poziom
    > idiotyzmu sięgnął zenitu

    Według obowiązujących w Polsce ustaw (o DO i paszportowej) dokumentami
    potwierdzającymi tożsamość obywateli polskich są dowód osobisty i
    paszport. I żaden regulamin ani procedura nie może tego zmienić. W
    wypadku takiego żądania informował bym nadzór bankowy o naruszeniu przez
    bank powszechnie obowiązujących ustaw.

  • 12. Data: 2015-07-13 10:07:56
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-07-10 o 11:37, m...@g...com pisze:
    > Po co to jest i czemu ma służyc ta procedura? Jak to u was wyglądało czy tez
    musieliście dawać drugi dokument?
    A weź tak na chłopski rozum: w Polsce obowiązującym dokumentem
    tożsamości jest DO. Jest to jedyny dokument jaki jest od Ciebie wymagany
    (musisz wyrobić). Inne, mimo że często dublują dane zawarte w DO, są
    całkowicie opcjonalne i wydawane wedle Twoich życzeń. Wymaganie więc od
    Ciebie drugiego dokumentu jest po prostu absurdalne, bo może się okazać,
    że innego dokumentu po prostu nie posiadasz.
    Traktowanie karty kredytowej jako dokumentu tożsamości to już jest w
    ogóle jakaś paranoja, ale zakładam, że pani w okienku po prostu
    potrzebowała czegoś więcej i przyjęłaby nawet legitymację członkowską
    Tajnego Stowarzyszenia Miłośników Filmów Akcji ;-)

    PS: A należało wysłać ją na drzewo.

    Maciek

  • 13. Data: 2015-07-13 15:48:21
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Maciek" mnvrks$nms$...@n...news.atman.pl

> [...]
    > Ciebie drugiego dokumentu jest po prostu absurdalne, bo może się okazać,
    > że innego dokumentu po prostu nie posiadasz.

    I o to chodzi. :) Nie masz -- więc płacisz za konto! ;)
    (nie mogąc z tego konta zrezygnować)

> [...]
    > potrzebowała czegoś więcej i przyjęłaby nawet legitymację członkowską
    > Tajnego Stowarzyszenia Miłośników Filmów Akcji ;-)

    Warto sprawdzić. Ja mam legtymację z pl.rec.ascii--art. ;)

    _________
    | _ _ `l&L. PL |
    | .gd$$$$$bp. `l&L. |
    | d$$$$$$$$$$$b. NAMES: Eneuel Leszek `l&L.|
    | d$$$$$$$$$$$$$$b SURNAME: Ciszewski `l&l
    | d$$$$$$P^^T$$$$$$b NICKNAME: Elf. :) `l
    | T$P" "^T$$$$; ADDRESS: Arkedocja in spe... |
    | %$ T$$$; |
    | `$_.._ ,---. $$^. |
    | / <O>`^ <O> l" T:: MOBILE NUMBER: 665 363835 |
    | \ / \ ; -'; HOME NUMBER: 85 8739937 |
    | `--'`-'```` :g$ WORK NUMBER: n/a |
    | : _.--. ;$P E_MAILS: eneuelc#gmail.com |
    | : - / ;\ eneuel#ascii.art.pl |
    | `._ _.-" / \ |
    | ;``` / ) GG IM: |
    | .-: .' .' |
    | .-" \`. .' .' / _ _ _ _ /. |
    | .-" \_"__.-" /_ /- _\ /_ /- /\ |
    |-----------------------------------+--------------+
    ----------|
    | OFFICIAL ASCII-ART ARTIST LICENSE | NO: PL000008 | 03/08/14 |
    `-----------------------------------^--------------^
    ----------'

    > PS: A należało wysłać ją na drzewo.

    Należało skutecznie zamknąć konto.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 14. Data: 2015-07-13 19:41:39
    Od: <8...@1...194139.invalid> (Tom N)

    jureq w

    > dokumentami potwierdzającymi tożsamość

    Tyle, ze nie proszą o dwa dokumenty tożsamości, więc są kryci, ba, maja
    również taki argument:

    "Bank na podstawie art. 9a ustawy wskazanej w ust. 2
    powyżej, jest uprawniony do zastosowania wobec
    Posiadacza rachunku wzmożonych środków
    bezpieczeństwa finansowego, w tym również żądania
    dodatkowych dokumentów lub informacji w przypadkach,
    gdy na podstawie dokonanej analizy ryzyka uzna, że
    zachodzi wyższe ryzyko prania pieniędzy lub
    finansowania terroryzmu. "

    ust.2 brzmi tak:
    "Identyfikacja i weryfikacja tożsamości Posiadacza
    rachunku przeprowadzana jest zgodnie z przepisami
    ustawy z dnia 16 listopada 2000 r. o przeciwdziałaniu
    praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (tekst
    jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 46, poz. 276, z późn. zm.)."

    --
    'Tom N'

  • 15. Data: 2015-07-17 00:27:49
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    m...@g...com napisał(a) w wiadomości:
    <7...@g...c
    om>...
    >Wczoraj zamykałem konto w getinionline w oddziale getinu (w zasadzie wszystkie
    > konta). Wszytsko się udało ale procedury stosowane przez ten bank trochę mnie
    > rozbawiły. Otóz rozmowa wyglądała tak:
    >
    >- Poproszę pana w takim razie o jakiś 2-gi dokument.
    >- Ale po co?
    >- Takie procedury bardzo mi przykro przepraszam.
    >[...]

    Tydzień temu zamykałem w Getinie - nie chcieli drugiego dokumentu
    ale pani coś powiedziała o weryfikacji danych i zastrzegając, że nie
    będzie kserowania dowodu położyła go chyba na blat skanera...
    oczywiście wszystko dla "bezpieczeństwa". I jeszcze czy telefon
    aktualny bo będą dzwonić czy na pewno wiem z czego rezygnuję. Podobno
    łatwiej mieć teraz bezpłatne konto i ajkieś profity a ja uciekam...
    Ma to potrwać do 5 dni.
    Mam w SMS-ach z poczty że dzwonili ale komórki w zasadzie nie używam
    więc zapomniałem włączyć. Może jeszcze zadzwonią?

    Gdy zamykałem w ING też chodziło o uaktualnienie danych. Na moją
    uwagę, że data urodzenia mi się nie zmieniła pani odparła, że muszą
    uzupełnić o datę ważności DO, co ręcznie wklepała i dała do podpisu
    druk ten fakt potwierdzający. Przyznała, że to może dziwne ale teraz
    mają taki wymóg i bez tego sysatem żadnej operacji, tym bardziej
    zamknięcia rachunku system nie puści.
    Inna sprawa, że konto przez kilka lat było nieużywane.

    Arek

  • 16. Data: 2015-07-17 18:25:05
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Arek" mo9b5g$3bv$...@n...news.atman.pl

    > aktualny bo będą dzwonić czy na pewno wiem z czego rezygnuję.
    > Podobno łatwiej mieć teraz bezpłatne konto i ajkieś profity

    To prawda! Widzę, że coraz łatwiej o bezpłatne konto.
    I nie wiem, dlaczego Getin poszedł w przeciwnym kierunku. ;)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'