    From: "KK" <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Zamknięcie Eurokonta...
    Date: Fri, 7 Mar 2003 00:01:17 +0100

    "Krzysztof Halasa" <k...@d...pm.waw.pl> wrote in message
    news:m3ptp4lj29.fsf@defiant.pm.waw.pl...
> [...]
    itd.

> [...]
    > jej zakonczeniem oraz np. przelaniem salda na podane konto.
    > Jesli okaze sie, ze klient wykonal _przed_ wypowiedzeniem umowy jeszcze
    > jakies operacje, o ktorych bank dowiedzial sie pozniej (np. kartami),
    > to bank po prostu powinien wystapic do bylego klienta. Odsetki i belke
    > bank takze powinien obliczyc natychmiast, bez czekania na jakies konce
    > miesiecy.
    > Linia debetowa/kredytowa takze nie ma tu znaczenia, trzeba natychmiast
    > uregulowac naleznosc (natychmiastowa wymagalnosc), albo placic odsetki
    > ustawowe i liczyc sie z mozliwoscia windykacji.

    Daj bankowi szansę na rozliczenie spływających transakcji, dlaczego wymagasz
    od nich rozliczenia natychmiastowego, kiedy na to konto coś jeszcze może
    przyjść. Zamknięcie konta, a rozliczenie konta to dwie różne rzeczy.
    Zostaw na koncie parę złotych, resztę wypłać i dopiero zamykaj konto, nawet
    niech robią to przez pół roku. Przecież bank też jakoś się musi zabezpieczać
    przed niesolidnymi klientami, których jest zdecydowanie więcej, niż
    niesolidnych banków.
    W różnych bankach róznie wyglądają procedury.
    W jednym, pani zerknęła na wysokość obrotów kartowych i poprosiła o
    zostawienie średniej na rozliczenie transakcji, gdby coś przyszło, resztę od
    razu przelała na wskazane przeze mnie konto,
    w drugim jak mi kazali przyjść za dwa tygodnie, na co się nie zgodziłem,
    powiedziałem, że za dwa tygodnie to oni mi mogą kasę przelać, ale
    przychodził nie będę, to zamknęli konto od ręki, ale pisałem oświdczenie, że
    w przypadku spłynięcia nierozliczonych transakcji poddaję się egzekucji do
    kwoty xxxx.