eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiZamknięcie Eurokonta... › Re: Zamknięcie Eurokonta...
  • Data: 2003-03-06 13:29:34
    Temat: Re: Zamknięcie Eurokonta...
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    "k.b" <K...@w...PF.PL> writes:

    > W momencie gdy zamykasz konto oddajesz karty, kasują zlecenia itp.
    > Teoretycznie podczas drogi do banku mogłeś płacić kartą itd., mogłeś
    > korzystać z linii debetowej, miałeś środki na koncie. Bank musi ustalić
    > jakie są twoje zobowiązania względem banku (odsetki), państwa (belka) itd.
    > Tak więc zamknięcie konta trwa do końca miesiąca w którym składasz
    > dyspozycję + miesiąc. Ponieważ robisz to na początku miesiąca (masz pecha)
    > trwa to 2 miesiące.

    Czy to jest zawarte w umowie/regulaminie itp? Bo w ogolnym przypadku
    wcale tak nie jest, wypowiedzenie umowy skutkuje natychmiastowym
    jej zakonczeniem oraz np. przelaniem salda na podane konto.
    Jesli okaze sie, ze klient wykonal _przed_ wypowiedzeniem umowy jeszcze
    jakies operacje, o ktorych bank dowiedzial sie pozniej (np. kartami),
    to bank po prostu powinien wystapic do bylego klienta. Odsetki i belke
    bank takze powinien obliczyc natychmiast, bez czekania na jakies konce
    miesiecy.
    Linia debetowa/kredytowa takze nie ma tu znaczenia, trzeba natychmiast
    uregulowac naleznosc (natychmiastowa wymagalnosc), albo placic odsetki
    ustawowe i liczyc sie z mozliwoscia windykacji.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1