  • 1. Data: 2007-02-10 20:58:04
    Temat: Zagadka Lukas
    Od: "t...@w...pl" <t...@w...pl>

    Może na początek w czym rzecz...
    W tak tak-u dla przykładu uzupełnienie dwukrotnie konta do końca
    stycznia powodowało podwojenie drugiego doładowania. Więc zaplanowałem
    wysłanie najpierw 20 PLN i potem 50 PLN.

    Wysłałem więc przelew z Lukas Banku najpierw na 20 PLN i dokładnie po
    2 minutach i 39 sekundach 50 PLN.
    Okazało się że na konto Ery pieniądze wpłynęły w odwrotnej kolejności
    tzn najpierw 50 PLN i dokładnie po 4 sekundach 20 PLN.

    Więc zgodnie z regulaminem podwoili mi nie 50 a 20 PLN. = strata 30
    PLN

    Jak to możliwe że przelewy dotarły do innego banku w innej kolejności
    niż je wykonałem ???? Jest szansa aby po złożeniu reklamacji (tylko
    nie wiem gdzie) odzyskać stracone 30 PLN ????

    Pozdrawiam,
    GB

  • 2. Data: 2007-02-10 21:06:32
    Temat: Re: Zagadka Lukas
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On 10 Feb 2007 12:58:04 -0800, "t...@w...pl"
    <t...@w...pl> wrote:

    >Jak to możliwe że przelewy dotarły do innego banku w innej kolejności
    >niż je wykonałem ???? Jest szansa aby po złożeniu reklamacji (tylko
    >nie wiem gdzie) odzyskać stracone 30 PLN ????

    ROTFL. Zapomnij.

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 3. Data: 2007-02-10 21:42:00
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:1171141084.636665.85060@m58g2000cwm.googlegroup
    s.com,
    *Użytkownik* wrote:

    > Jak to możliwe że przelewy dotarły do innego banku w innej kolejności
    > niż je wykonałem ???? Jest szansa aby po złożeniu reklamacji (tylko
    > nie wiem gdzie) odzyskać stracone 30 PLN ????

    Szkoda ze nie wyslales tych przelewow w odstepie kilkusekundowym.
    BTW. Jak byc przeczytal regulamin to era po pierwszym doladowaniu wysyla sms
    i zawsze warto na niego poczekac, zeby wlasnie tkaij sytuacji nie bylo :]

    --
    darnok
    "A ja TRUskawki cukrem..."

  • 4. Data: 2007-02-10 23:27:29
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    <t...@w...pl> wrote in message
    s.com...

    >Jak to możliwe że przelewy dotarły do innego banku w innej kolejności
    >niż je wykonałem ????

    A ktoś ci zagwarantował, że dojdą w takiej samej?

  • 5. Data: 2007-02-11 09:03:17
    Od: "t...@w...pl" <t...@w...pl>

    > A ktoś ci zagwarantował, że dojdą w takiej samej?

    No nie - ale to chyba logiczne że jeśli wysyłam przelew w jakiejś
    kolejności to równie logiczne jest to że powinny w takiej samej
    dotrzeć...

  • 6. Data: 2007-02-11 09:19:13
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia 11 Feb 2007 01:03:17 -0800,
    osoba podpisana: t...@w...pl <t...@w...pl>
    napisała:

    > No nie - ale to chyba logiczne że jeśli wysyłam przelew w jakiejś
    > kolejności to równie logiczne jest to że powinny w takiej samej
    > dotrzeć...

    Dlaczego ? Nigdy przy wysłaniu sms/maili nie zdarzyło Ci si, że któryś z
    nich "się opóźnił" i przyszedł do adresata po tym wcześniejszym ?
    Dlaczeg z przelewami miałoby byc inaczej.
    A jeszcze jeśli był to (zgaduję) przelew między bankowy ?
    KJ

    --
    Nie oddawaj Polski oszołomom.
    http://www.skubi.net/nieoddaj.html

  • 7. Data: 2007-02-11 09:32:25
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2007-02-11 10:03, t...@w...pl stwierdził, że:

    > No nie - ale to chyba logiczne że jeśli wysyłam przelew w jakiejś
    > kolejności to równie logiczne jest to że powinny w takiej samej
    > dotrzeć...

    Gdzie tak jest napisane? W przypadku przelewów wewnętrznych - OK, tak
    pewnie by się stało, ale to, co idzie do KIR wychodzi w paczce. Nawet,
    jakbyś je wysłał z 10, 20, czy 60 minutowym opóźnieniem, to - jeśli
    załapią się na tę samą sesję wychodzącą - praktycznie niemożliwym jest
    ustalenie kolejności ich księgowania.
    Masz 0% (słownie ZERO) szans na jakiekolwiek dochodzenie roszczeń
    związanych z tymi 30-oma złotymi.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 8. Data: 2007-02-11 10:59:27
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2007-02-11 10:19, Kamil Jońca stwierdził, że:
    > Dlaczego ? Nigdy przy wysłaniu sms/maili nie zdarzyło Ci si, że któryś z
    > nich "się opóźnił" i przyszedł do adresata po tym wcześniejszym ?
    > Dlaczeg z przelewami miałoby byc inaczej.

    Jeśli chodzi o SMSy i maile, to jeszcze jakaś logika "kolejności
    dochodzenia" istnieje.
    W przypadku przelewów jest inaczej, bo nie są one on-line'owe.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 9. Data: 2007-02-11 11:06:46
    Od: Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net>

    Marcin Nowakowski wrote:

    > Jeśli chodzi o SMSy i maile, to jeszcze jakaś logika "kolejności
    > dochodzenia" istnieje.

    Jeżeli chodzi o maile (nie wiem jak smsy) to logika kolejności wysyłania
    maila to tak ale na dochodzenie raczej nie mamy wpływu a czynników,
    które mają na to wpływy a niezależnych od nas trochę by się uzbierało.

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 10. Data: 2007-02-11 11:11:58
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2007-02-11 12:06, Bartosz 'bart' Nowakowski stwierdził, że:
    > Jeżeli chodzi o maile (nie wiem jak smsy) to logika kolejności wysyłania
    > maila to tak ale na dochodzenie raczej nie mamy wpływu a czynników,
    > które mają na to wpływy a niezależnych od nas trochę by się uzbierało.

    Tak, dochodzi routing itp. W każdym razie można w dużym uproszczeniu
    przyjąć, że jest to w pewien sposób logiczne (jeśli wysyłasz maile do
    tego samego odbiorcy).

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl