  • 1. Data: 2007-02-10 20:35:21
    Temat: przeliczenie z $ na złotówki
    Od: HSalihamidzic <h...@p...onet.pl>

    Witam,

    mam ostatnio taki dylemat i nie wiem jak go rozwiązać. Może ktoś ze
    zgromadzonych na grupie będzie znał najlepsze wyjście z tej sytuacji.
    A mianowicie mam w mBanku konto walutowe eMax i posiadam dolary w
    gotówce. Po rozmowie z panią z mlini dowiedziałem się, że nie można
    zrobić żadnej wpłaty dolarów na konto tak jak to jest np. z wpłatą
    złotówek. Można zrobić tylko przelew z konta złotówkowego i mBank
    przeliczy po swoim kursie na dolary lub zrobić przelew z innego konta
    walutowego.
    Najlepszym rozwiązaniem było by zrobić przelew z konta złotówkowego na
    walutowe po kursie mBanku, a te dolary które mam w gotówce sprzedać w
    kantorze. Tylko z tego co się orientowałem to jest nieopłacalne dla
    mnie, za duża strata na przeliczeniu przez mBank złotówek na dolary i
    potem przy sprzedaży w kantorze również.
    Może ktoś z Was ma jakiś inny pomysł jak rozwiązać ten problem.

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2007-02-10 20:56:31
    Temat: Re: przeliczenie z $ na złotówki
    Od: RobertS <r...@x...pl>

> [...]
    > potem przy sprzedaży w kantorze również.
    > Może ktoś z Was ma jakiś inny pomysł jak rozwiązać ten problem.

    mlinka miala racje, oczywiscie stracisz na przewalutowaniu, bo z jednej
    strony musisz kupic dolary (przelew z konta zlotowkowego), a z drugiej
    je sprzedac (dolary, ktore masz w gotowce)...

    zaloz sobie konto walutowe w innym banku, ktory ma oddzialy i wplac na
    nie dolary w gotowce, a nastepnie wykonaj przelew walutowy; jest on
    znacznie drozszy niz zlotowy, ale przy wiekszej kwocie sie oplaca np. w
    Multibanku taki przelew kosztuje min. 26zł

    o jaka kwote chodzi? policzymy, w ktorym banku przelew bedzie najtanszy...

    inne rozwiazanie jest takie, ze znajdziesz kogos kto ma dolary na koncie
    w mBanku i chce je wyplacic, on przeleje je na Twoje konto, a Ty dasz mu
    gotowke...ale to moze byc trudne

    pozdr.
    RobertS

  • 3. Data: 2007-02-10 21:07:00
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HSalihamidzic" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sprzedaży w kantorze również.
    > Może ktoś z Was ma jakiś inny pomysł jak rozwiązać ten problem.

    Daj sobie spokoj z rach. walutowymi w mbanku. Jak koniecznie chcesz miec je
    w BRE to zaloz sobie konto w Multi, gdzie wplacisz w gotowce. Ich
    oprocentowanie nie jest rewelacyjne w USD. Wszystko zalezy jaka suma USD
    dysponujesz. jezeli chcesz miec dobry procent na lokacie to >10tys. sa dosyc
    dobre stawki w Getinie, przy kwotach >25tys. USD znajdziesz dobra oferte
    lokat megocjowalnych w wiekszosci bankow.
    Takze, jezeli masz mniejsze kwoty np. kilkaset USD to wplac sobie do do
    banku z placowka, a oproc. wowczas nie ma dla ciebie wiekszego znaczenia. W
    mBanku wiecej stacisz na przelewaniu, zamianie waluty niz zyskasz na
    oprocentowaniu.

  • 4. Data: 2007-02-10 21:07:19
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>