    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Fri, 8 May 2020 04:08:06 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Zagadka
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 6 maja 2020 20:15:26 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > a to sie w ogole oplaca ? Tzn jak ktos kredytu nie potrzebuje, bo
    > zakladam, ze koszty pozyczki przewyzsza te 100 zl :-)

    To źle zakładasz, nie rozmawiasz z zetem, co to płaci za przelewy ;>

    Jedyne koszty pożyczki to odsetki.
    Prowizja 0 (a normalnie jest - uwaga - 20% - dwadzieścia!).
    Opłata operacyjna 0 (a normalnie jest 20zł miesięcznie).
    Bezpłatna wcześniejsza częściowa/całkowita spłata.

    Czyli 30 kwietnia umowa, 30 kwietnia wypłacone, 30 kwietnia spłacone 95%, a 1 maja
    kolejne 4,5% (asekuracyjnie, bo nie wiedziałem, jak się bank zachowa z przeliczaniem
    rat).

    Oczywiście nie każdy dostanie takie warunki - a już mało kto przy okazji wie, że
    jeszcze jest promocja.

    > nie wolno splacic ani jednej ... z opisanych z 4ppkt 2) lit e
    >
    > no chyba, ze wszystkie pozyczki o ktorych mowa sa tam opisane, to nie
    > wolno splacic ani jednej ... bez dopiskow.

    Bank też tak twierdzi, ale przeczytaj to zdanie raz jeszcze, szczególnie z
    uwzględnieniem pierwszej części.
    I niby dlaczego, jak ktoś wziął jedną pożyczkę, to wystarczy, żeby została jedna - a
    jak ktoś wziął dwie, to musi mieć wciąż dwie, a nie jedną?

    Tak czy siak "wiedziałem że tak będzie", bo oczywiście citek poksięgował spłaty z
    automatu, mimo wcześniejszej dyspozycji, i teraz to nieudolnie ręcznie odkręca. Jedna
    pożyczka się zamknęła, potem ją ponownie otworzyli - a ponieważ kasa z tego ponownego
    otwarcia spłaciła część drugiej pożyczki, to mi od tego ponownie odsetki naliczyli.

    I zobaczymy na koniec maja, czy to ponowne otwarcie naprawdę było ponownym otwarciem
    (ciekawostka - zamknąć kredyt, a potem "ponownie otworzyć" korektą), czy też
    otwarciem innej pożyczki. Prawdopodobieństwo reklamacji oceniam na ponad 2/3. Ale
    cóż, nie pierwsza i nie ostatnia - i do tej pory zawsze kasę dostawałem ;P

    Za ten bałagan przeszły mi wyrzuty sumienia, że ich na te 5 stów (bez 2 złotych, bo
    pewnie tyle będzie odsetek za ten miesiąc) naciągnąłem + jeszcze prowizję dla agenta.