  • 1. Data: 2005-03-30 08:51:14
    Temat: Zadłuzony dom
    Od: "Sławomir Sokołowski" <s...@z...com.pl>

    Witam

    Mam pytanie nie koniecznie bankowe.
    Czy moze zaistniec taka sytuacja:
    Kupuje nieruchomosc po atrakcyjnej cenie, nie jest obciazona hipoteka jednak
    okazuje sie, ze jest ciazy na niej jakis zastaw czego nie mozna latwo
    sprawdzic. Jak jest z prawnym stanem nieruchomosci kiedy podpisalo sie umowe
    notarialna. Czy wogole taki przypadek moze wystapic.

    Dzieki
    Slawek

  • 2. Data: 2005-03-30 11:59:56
    Temat: Re: Zadłuzony dom
    Od: "Krab" <_...@k...pl__>

    Użytkownik "Sławomir Sokołowski" <s...@z...com.pl> napisał w
    wiadomości
    > notarialna. Czy wogole taki przypadek moze wystapic.

    moze wystapic - np wpis zastawu na hipotece jest zgloszony i jest w
    "trakcie realizacji" - a to moze trwac np kilka miesiecy

  • 3. Data: 2005-03-30 15:11:44
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    > moze wystapic - np wpis zastawu na hipotece jest zgloszony i jest w
    > "trakcie realizacji" - a to moze trwac np kilka miesiecy

    Ale wniosek jest odnotowywany w księgach wieczystych.

    Darek

  • 4. Data: 2005-03-30 15:13:01
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

> [...]
    > umowe
    > notarialna. Czy wogole taki przypadek moze wystapic.

    Zadłużenie wobec Urzędu Skarbowego. Urząd może się wpisać kiedy chce.
    Proponowałbym wziąć zaświadczenie o niezaleganiu z podatkami.

    Darek

  • 5. Data: 2005-03-30 15:31:47
    Od: "Krab" <_...@k...pl__>

    Użytkownik "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ale wniosek jest odnotowywany w księgach wieczystych.

    powinien byc, ale jak wiesz to nie to samo co "jest"

  • 6. Data: 2005-03-30 17:40:53
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 30 Mar 2005 10:51:14 +0200, Sławomir Sokołowski naskrobał(a):

> [...]
    > okazuje sie, ze jest ciazy na niej jakis zastaw czego nie mozna latwo

    wykorzystujesz rekojmie wiary publicznej ksiąg wieczystych art 5 ustawy o
    ksiegach wieczystych i hipotece.

    > Jak jest z prawnym stanem nieruchomosci kiedy podpisalo sie umowe
    > notarialna.

    stan prawny odzwierciedla ksiega wieczysta nieruchomosci

    > Czy wogole taki przypadek moze wystapic.

    Może wystąpić ponieważ nie doczekaliśmy się jeszcze elektronicznych ksiąg
    wieczystych co powoduje że od wniosku do wpisu mija sporo czasu. W praktyce
    nic nie stoi na przeszkodzie sprzedac piec razy te sama nieruchomosc a co
    mówic o innych obciazeniach.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 7. Data: 2005-03-30 22:11:55
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Sebol napisał(a):
    > Może wystąpić ponieważ nie doczekaliśmy się jeszcze elektronicznych ksiąg
    > wieczystych co powoduje że od wniosku do wpisu mija sporo czasu.

    tyle że księgi elektroniczne nic tu nie zmieniają...

    KG