  • 1. Data: 2005-03-29 19:15:59
    Temat: ogloszenie obnizki stop% a kurs chf
    Od: "Marcin" <m...@o...pl>

    Witam,

    Mam do wyplaty dosyc spora tansze kredytu we chf, ktora przypada na 30.03.
    Mozna przypuszczac, że po ogloszeniu decyzji Rady o obnizeniu stop
    procentowch złotowka osłabnie - przynajmniej chwilowo.

    I teraz pytanie - czy ktoś wie kiedy, tzn o której godzinie Rada moze
    oglosic takie wyniki i jak szybko zaareaguje na nie rynek walutowy?
    Konkreteniej - czy zlecać wypłate transzy w terminie, jutrzejszym (srodowym)
    popołudniowym kursem, czy tez probowac przeciagnac sprawe do czwartku?

    pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2005-03-30 07:10:56
    Temat: Re: ogloszenie obnizki stop% a kurs chf
    Od: "gg" <n...@m...com>

    Użytkownik "Marcin" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Mam do wyplaty dosyc spora tansze kredytu we chf, ktora przypada na
    > 30.03. Mozna przypuszczac, że po ogloszeniu decyzji Rady o obnizeniu
    > stop procentowch złotowka osłabnie - przynajmniej chwilowo.

    Zależy o ile obniży. Jak o 25pkt to zloty sie umocni, a nie oslabi.

    > I teraz pytanie - czy ktoś wie kiedy, tzn o której godzinie Rada moze
    > oglosic takie wyniki i jak szybko zaareaguje na nie rynek walutowy?

    ogłoszą IMHO kolo poludnia a rynek zaaraguje od razu.

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 3. Data: 2005-03-30 07:31:10
    Od: "Karolina Paterak" <k...@i...pl>

> [...]
    >>

    >Zależy o ile obniży. Jak o 25pkt to zloty sie umocni, a nie oslabi.

    >ogłoszą IMHO kolo poludnia a rynek zaaraguje od razu.

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 4. Data: 2005-03-30 07:49:41
    Od: "gg" <n...@m...com>

> [...]
    > Konkreteniej - czy zlecać wypłate transzy w terminie, jutrzejszym
    > (srodowym) popołudniowym kursem, czy tez probowac przeciagnac sprawe do

    Aha - jak obniza o 50pkt to moze nie byc ruchu natychmiast bo to już jest
    w cenie chyba, tylko powolne osłabienie.

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 5. Data: 2005-03-30 08:22:52
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "gg"

    > Aha - jak obniza o 50pkt to moze nie byc ruchu natychmiast bo to już
    > jest w cenie chyba, tylko powolne osłabienie.

    wazniejsze wg mnie jest to ze dzis Polska chce splacic 3,3 mld EUR
    długu
    - to moze wplynac na kursy
    *** blad ***
    http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,26261
    98.html

  • 6. Data: 2005-03-30 14:15:41
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

> [...]
    > Konkreteniej - czy zlecać wypłate transzy w terminie, jutrzejszym
    > (srodowym) popołudniowym kursem, czy tez probowac przeciagnac sprawe do

    Hazardzista z Ciebie :) A nie lepiej bylo sobie wczoraj zagwarantowac kurs
    wmiany na 30 marca? Wystarczyl prosty Forward 1-dniowy. Ech ludziska to
    jednak chcwi sa. Maja dobry kurs i do ostatniego dnia chca wycisnac jeszcze
    lepszy. A rynek zrobil psikusa i zamiast CHF wzrosnac, to spadl hehe ;)

    Ja tez lubie spekulowac, ale nigdy nie robie tego, gdy wiem, ze jutro musze
    sprzedac lub kupic, bo zwykle los bywa wtedy zosliwy :)

    Malin

  • 7. Data: 2005-03-30 22:05:52
    Od: "Marcin" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Jacek Maliszewski" <j...@e...com> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Ja tez lubie spekulowac, ale nigdy nie robie tego, gdy wiem, ze jutro
    > musze sprzedac lub kupic, bo zwykle los bywa wtedy zosliwy :)

    faktycznie zrobil psikusa, ale czujnie puscilem 30 marca porannym bankowym
    kursem. Kurs popoludniowy byly juz o 3 grosze nizszy, co przelozyloby sie na
    1000 doplaty.

    dziekuje wszystkim za odpowiedzi, ktore daly mi do pomyslenia ;)

    pozdrawiam,
    Marcin

  • 8. Data: 2005-03-31 06:55:16
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

    los bywa wtedy zosliwy :)

> [...]
    > na 1000 doplaty.
    >
    > dziekuje wszystkim za odpowiedzi, ktore daly mi do pomyslenia ;)

    No to gratulacje za szybka reakcje :). Ale na drugi raz sugeruje, by
    przewalutowania/splaty/transze robic tak, by na dwa-trzy tygdnie przed
    terminem zapadalnosci miec uz ustalony kurs wymiany. Na miesiac przed mozna
    jeszcze spekulowac probjac trafic w lepszy moment do takiej transakcji (nizy
    kurs przy splacie/wyzszy kurs przy uruchomieniu), a potem juz tylko czekac
    na rozliczenie transakcji fizycznie. To duzo mniej frustrujace, niz takie
    czekanie do ostatiego dnia i liczeie z kalklatorem w reku, ile trzeba bedzie
    doplacic lub ile sie zaoszczedzi :)

    Pozdrawiam
    \

    Jacek Maliszewski - Doradca Finansowy
    EFIX Polska - www.efixpolska.com
    Oddział Szczecin, Monte Cassino 24
    tel.: (91) 422-84-63; 601-247-423

  • 9. Data: 2005-03-31 19:53:34
    Od: "Marcin" <m...@o...pl>

> [...]
    > frustrujace, niz takie czekanie do ostatiego dnia i liczeie z kalklatorem
    > w reku, ile trzeba bedzie doplacic lub ile sie zaoszczedzi :)

    Nie bardzo rozumiem jak to jest z tym wczesniejszym ustalaniem kursu
    wymiany? Czy chodzi o probe negocjacji z bankiem kursu, czy jest to jakas
    usluga? Mozesz rozwinac troche ten temat. Z informacji jakie dostalem od
    banku wynikala tylko opcja - przeliczenie wysokosci kredytu w chf wg kursu z
    dnia podpisania umowy i wyplata wg kursu z dnia wyplaty. Innej opcji nie
    bylo. Mam jeszcze jedna transze do wyplaty za okolo 20 dni, wiec informacja
    ta byla by dla mnie bardzo przydatna.

    pozdrawiam,
    Marcin