  • 1. Data: 2002-03-03 13:18:22
    Temat: Zabronione przelewy ???
    Od: "Andrzej" <a...@p...onet.pl>

    Witam

    Mam znajomego który w banku spółdzielczym ma konto firmowe z którego
    reguluje należności z kontrahentami.
    Do niedawna nie pobierali ani grosza za wpłaty gotówkowe. Od nowego roku
    wprowadzili 0.3% od kwoty wpłaty. Po tej zmianie opłaty za wpłaty
    bezpośrednie na rachunek firmowy będą go kosztować około 3000 zł !!!!!.

    Poradziłem mu aby otworzył tam ROR wpłacał na ROR bez prowizji i z niego
    dokonywał wpłat na konto firmowe. Udał się wiec do banku i poprosił o
    otwarcie ROR-u co wywołało ogromne zdziwienie u pani dysponentki która
    zapytała go "A po co to Panu ??". w końcu wszystko się zakończyło
    szczęśliwie.

    Problem pojawił się przy próbie dokonania przelewu z ROR na rachunek
    firmowy. Kasjerka odmówiła twierdząc iż nie można tego zrobić, to samo
    stwierdziła kierowniczka filii. Odmówiono mu też odpowiedzi na piśmie
    dlaczego odmawiają wykonania dyspozycji. Pani dyrektor po rozmowie
    telefonicznej powiedziała że nie można prowadzić działalności gospodarczej z
    rachunku ROR. Tłumaczenia wszelkie zobowiązania firmowe regulowane były są
    i będą z rachunku firmowego a przelewy z ROR-u na konto firmowe to jest jego
    prywatna sprawa nie trafiają do nikogo.

    Co z tym fantem zrobić ??
    Proszę o odpowiedz.
    Andrzej

  • 2. Data: 2002-03-03 13:41:10
    Temat: Re: Zabronione przelewy ???
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Andrzej <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Co z tym fantem zrobić ??
    > Proszę o odpowiedz.

    Zmienić bank.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 3. Data: 2002-03-03 13:44:56
    Od: "Andrzej" <a...@p...onet.pl>

    Nie takich odpowiedzi oczekuje.
    Bank jest na wsi.
    200 od miejsca prowadzenia działalności gospodarczej.

  • 4. Data: 2002-03-03 14:07:10
    Od: Roman Kubik <W...@p...com.pl>

    > Co z tym fantem zrobić ??

    ROR + konto w mBanku czy innym Inteligo,
    wplata na ROR (wolno), przelew z ROR na konto w innym banku (mBank/Inteligo
    - wolno), przelew z tego "innego banku" na konto firmowe (wolno, chyba,
    ze odmowia przyjecia, bo wlasnie na te 3000 prowizji poluja ;)).

    moze jest tam tez poczta?
    konto Giro czy cus. w koncu to chyba konto firmowe (? nie wiem tak naprawde)

    pozdrawiam

    romekk

  • 5. Data: 2002-03-03 15:08:05
    Od: "matjaw" <m...@w...pl>

> [...]
    > wprowadzili 0.3% od kwoty wpłaty. Po tej zmianie opłaty za wpłaty
    > bezpośrednie na rachunek firmowy będą go kosztować około 3000 zł !!!!!.

    chcesz powiedziec, ze twoj znajomy wplacal na to konto miesiecznie 1 000
    000zl w gotowce????
    co to za firma??? (czym sie zajmuje???)

    pzdr

    matjaw

  • 6. Data: 2002-03-03 15:10:15
    Od: "Arnold Mazur" <m...@g...pl>

    Ktory to bank spoldzielczy?
    Bo mysle, ze to nie powinna byc tajemnica.

    A.

  • 7. Data: 2002-03-03 15:10:42
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej" <a...@p...onet.pl> napisał
    w wiadomości news:a5t9c3$jut$1@news.tpi.pl...
    > Nie takich odpowiedzi oczekuje.
    > Bank jest na wsi.
    > 200 od miejsca prowadzenia działalności
    gospodarczej.

    Widzisz, problem w tym że oni nie mają racji a sa
    strasznie pazerni. Ten bank widocznie mocno
    wklakulował sobie w zysk wplywy z owych 0,3 %. Ty
    wykryłeś jak to można legalnie obejść ... no i
    poszli w zaparte.
    Nie wysilają się na pisemna odpowiedź bo wiedzą że
    "Bank jest na wsi. 200 od miejsca prowadzenia
    działalności gospodarczej." Jak chcesz to pisz
    wyżej ale to zabierze trochę czasu i nerwów. Skoro
    to sa takie kwoty od przelewów to może im
    zasugerować że jak będą tak głupio uparci to nie
    tylko nie dostana tej prowix\zji ale stracą
    klienta ... i daj i m trochę czasu na
    przemyślenie.

    Sark
    p.s. Pismo o wyjaśnienie przyczyn odmowy (jak nie
    chca przyjąć i potwierdzić) niech wyśle do banku
    listem poleconym za zwrotnym PO.

  • 8. Data: 2002-03-03 15:15:06
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Cholera, teraz do mnie dotarło ze ta prowizja to
    jest od 1 mln nowych złotych. !
    Co to za firma, może sp. z o.o. - to wtedy sprawa
    wygląda inaczej, chyba że sie pomyliłeś w
    wyliczeniach.

    Sark

  • 9. Data: 2002-03-03 15:55:48
    Od: "calcium300mg" <c...@p...onet.pl>

    "Sark" <w...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > strasznie pazerni. Ten bank widocznie mocno
    > wklakulował sobie w zysk wplywy z owych 0,3 %. Ty
    > wykryłeś jak to można legalnie obejść ... no i

    A jak się okaże, że nie mogą zabronić przelewów z osobistego na firmowe, to
    wprowadzą za tą usługę prowizję... Powiedzmy 0,3% od przelewanej kwoty :)))
    Banki wprowadzają takie prowizje, gdyż przyjmowanie większych kwot zawsze
    jest bardziej pracochłonne, generuje większe koszty dla banku, a banki
    przerzucają to na klietna. Ale przy większych i częstszych wpłatach zawsze
    można przecież negocjować prowizję.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2002-03-03 16:15:51
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

    Użytkownik "Sark" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > p.s. Pismo o wyjaśnienie przyczyn odmowy (jak nie
    > chca przyjąć i potwierdzić) niech wyśle do banku
    > listem poleconym za zwrotnym PO.

    Z zaznaczeniem (w tym pismie), ze autor zamierza skierowac sprawe do GINB.
    To pomaga, w szczegolnosci w takim BS - nikogo nie obrazajac.

    :-)

    Pzdr,

    Maciej