  • Data: 2016-05-04 15:34:59
    Temat: Re: Zablokowanie kasy na koncie kontrahenta
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >Byłem w trzech bankach i się nie da
    >ale zapytam tutaj:
    >Potrzebuje coś jak "czek potwierdzony" tylko we współczesnej formie.
    >Firma X ma kase na koncie.
    >Wystawia taki "czek" na moją firmę
    >Bank blokuje im tą kwotę.
    >Moja firma robi co trzeba i wystawia fakturę.
    >Tydzień później idę do Banku odbieram kasę jak po dobroci się nie da.
    >Podobno niema czegoś takiego pytałem w trzech bankach.

    >A tutaj jest cały artykuł
    >http://www.temidium.pl/artykul/skutecznosc_blokady_
    rachunku_bankowego_w_postepowaniu_egzekucyjnym-244.h
    tml
    >Pytanie kto mija się z prawdą?

    To, ze sa blokady w systemie, nie znaczy, ze bank pozwoli kazdemu
    zalozyc.
    Blokady sa dla banku, komornika i prokuratora jak czytasz :-)

    To, czego szukasz, nazywa sie akredytywa albo gwarancja.
    Np.
    https://www.mbank.pl/msp-korporacje/finansowanie-han
    dlu/zagraniczne-transakcje-handlowe/akredytywa-dokum
    entowa-wlasna/
    https://www.mbank.pl/msp-korporacje/finansowanie-han
    dlu/gwarancje/aktywa-stand-by/
    https://www.mbank.pl/msp-korporacje/finansowanie-han
    dlu/gwarancje/gwarancja-bankowa/

    Ale czy w transakcji krajowej tak chetnie wydadza/ustanowia, to nie
    wiem.

    J.