  • 1. Data: 2003-09-07 08:38:37
    Temat: Zabezpieczenia kredytu hipotecznego.
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    Witam.

    Mam taka "zagwozdke": wlasnie jestem po wnikliwej lekturze umowy kredytowej
    na zakup mieszkania, ktora bede podpisywal na poczatku tygodnia. Kredyt
    hipoteczny "Wlasny kat" biore w PKO BP na sume 45tys PLN. Ale zastanawiaja
    mnie zapisy dotyczace jego zabezpieczenia: m.in. hipoteka zwykla w kwocie
    45tys PLN i kaucyjna - 11,7tys PLN oraz weksel in blanco na kwote 67,5tys
    PLN.

    I wlasnie chodzi mi o ta hipoteke kaucyjna oraz weksle. Czy to normalne, ze
    zabezpieczenia przekraczaja sume branego kredytu? Z drugiej strony przy
    hipotece kaucyjnej jest zapis, ze jest to zabezpieczenie odsetek umownych
    wedlug zmiennej stopy procentowej. Ale suma odsetek na koniec okresu
    kredytowego przy obecnym oprocentowaniu wyniesie ok 23tys PLN.

    Wiec teraz nie wiem, czy takie zabezpieczenia sa normalnie przyjete w
    przypadku kredytow hipotecznych czy jest to raczej jakas nadgorliwosc banku?

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia

  • 2. Data: 2003-09-08 06:48:47
    Temat: Re: Zabezpieczenia kredytu hipotecznego.
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    To jest zupelnie normalne.
    Chociaz banki roznie wyznaczaja sobie wysokosc hipoteki kaucyjnej.
    Dziwne natomiast jest to ze weksel masz na kwote kredytu i odsetek. Ja w KB
    mam weksel tylko na kwote kredytu. Roznica wlasciwie zadna, bo jest to
    zabezpieczenie zupelnie na wyrost, wiec nie przejmuj sie.

    Użytkownik "Lopez" <l...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bjeqob$1at$1@news.onet.pl...

  • 3. Data: 2003-09-10 17:02:48
    Od: "kici" <k...@g...pl>

    Nie ma czegoś takiego jak weksel in blanco na kwotę 67,5 tys. zł. Sama nazwa
    wskazuje , że jest to weksel czysty i bank może sam według uznania wpisac w
    nim wysokość zadłużenia ( gdy stanie się wymagalny ). To co bank może wpisać
    na weksel jest określone na tzw. deklaracji wekslowej , która wypełnisz przy
    składaniu weksla. I nie oznacza to nigdy !!!, że bank może wpisać na wesklu
    tylko kwotę kredytu , wpiszą tyle ile będzie wynosiło zadłużenie( co przy
    skajnych oklicznościach może przekroczyć wysokość kredytu ).
    Bład wynika z tego , że urzędowe blankiety weklowe są nieprawidłowo
    oznaczone , co pokutuje tego typu stwierdzeniami. A poza tym znajomość prawa
    wekslowego jest w Polsce na poziomie zerowym. A co do zabezpieczeń w postaci
    hipoteki to całkowicie normalne i robią tak w każdym banku.

    pozdrawiam KICI

  • 4. Data: 2003-09-11 06:26:57
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    Niestety nie masz racji. Weksle ktore wykupuje sie sa na okreslona kwote. W
    zwiazku z tym niemozliwe jest wpisanie dowolnej kwoty.
    Mozna jedynie wpisac wierzyciela i w tym sensie jest to weksel in blanco.

  • 5. Data: 2003-09-12 11:58:06
    Od: "kici12" <k...@g...pl>

    To co nazywasz wekslem na określoną kwote to jest włąsnie przykład , że nie
    znasz prawa wekslowego. Formuła , " urzędowy blankiet wekslowy do sumy nie
    przekraczającej.. " oznaczy tylko do jakiej wysokości został uiszczona
    opłata skarbowa skarbowa dla wystawcy weksla i wcale nie oznacza , że nie
    wolno wpisać na blankiecie weksla kwoty wyższej niż wynosi opłata skarbowa.
    Weksel z wpisaną kwotą nie jest wekslem in blanco. Nie ma czgeoś takiego jak
    wykupywanie weksli na okresloną kwotę, weksel jest na taką kwotą jaka jest
    na nim wpisana.
    Zapewne nie wiesz ale weksle wcale nie muszą być wypełniane na urzędowych
    blankietach, wystarczy tylko że zawierają w sobie wszystkie elementy
    wymagane przez prawo wekslowe ( mogą być w skajnym wypadku sporządzone na
    kartce papieru ). Opłata skarbowa nie jest wymagana przez prawo wekslowe.
    A żeby się o tym przekonać to zwróc uwagę, że w przypadku składania weksla w
    banku nie wpisuję się kwoty sumy weklsowej a tylko dłużnika weksla i
    ewentulanie awalistę.

    pzdr. KICI