  • 1. Data: 2003-02-20 08:26:31
    Temat: Z jaka karta w podroz
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    http://www.rp.pl/dodatki/pieniadze_030220/pieniadze_
    a_1.html

    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankowosci

  • 2. Data: 2003-02-20 08:32:54
    Temat: Re: Z jaka karta w podroz
    Od: "Marcin Lubojański" <m...@p...pl>

    Osobnik podający się za Michał 'Amra' Macierzyński
    <m...@p...pl> w poście news:b323dt$qu2$1@news.onet.pl
    napisał:

    > http://www.rp.pl/dodatki/pieniadze_030220/pieniadze_
    a_1.html

    Nie przeczytałem jeszcze do końca ale brakuje mi w porówaniu VE Multibanku
    (3% min. 4 zł to nie tak dużo, opłaty za konto też mniejsze niż 'świętej
    trójcy'). Duży minus.

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    --
    interesujesz się turystyką? zapraszam na:
    www.goscinni.betacom.pl - bezpłatne noclegi

  • 3. Data: 2003-02-20 08:51:21
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    news:b323dt$qu2$1@news.onet.pl, Michał 'Amra' Macierzyński
    <m...@p...pl>:
    > http://www.rp.pl/dodatki/pieniadze_030220/pieniadze_
    a_1.html

    "Jeśli ktoś jedzie do Australii, Czech, Danii, Japonii, Kanady, Norwegii,
    Szwajcarii, Szwecji, Węgier czy Wielkiej Brytanii, powinien zabrać Visę
    Electron PKO BP. Ogromnym atutem tej karty jest to, że transakcje dokonywane
    w tych krajach nie są przeliczane na dolary, tak jak w przypadku innych kart
    systemu Visa (jest to jedyna taka karta w Polsce). Bank otrzymuje kwotę
    operacji w walucie lokalnej (np. w funtach, jeśli płaciliśmy kartą w
    Wielkiej Brytanii) i przelicza ją na złote. Znowu więc mamy do czynienia
    tylko z jedną operacją zamiany walut."

    Czy to jest prawda?
    Jesli tak, to faktycznie bylaby duza zaleta!

    --
    Robert

  • 4. Data: 2003-02-20 08:53:13
    Od: "Marcin Lubojański" <m...@p...pl>

    Osobnik podający się za Marcin Lubojański <m...@p...pl> w
    poście news:b3240o$kk9$1@inews.gazeta.pl napisał:

    a_1.html

    > Nie przeczytałem jeszcze do końca ale brakuje mi w porówaniu VE
    > Multibanku (3% min. 4 zł to nie tak dużo, opłaty za konto też
    > mniejsze niż 'świętej trójcy'). Duży minus.

    Brakuje też na mój gust pakietu podróżniczego z Lukasa. Tez 30 zł za
    prowadzenie to jak dla mnie strasznie dużo ale jak ktoś często wypłaca za
    granicą to może to się opłaca?

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański

  • 5. Data: 2003-02-20 09:05:16
    Od: "Prof_Ex" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik Robert <s...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b324uk$dpk$...@t...icpnet.pl...

    [...]
    > Czy to jest prawda?
    > Jesli tak, to faktycznie bylaby duza zaleta!

    Cytat ze strony www.pkobp.pl :

    <cite>

    Rozliczanie transakcji
    Transakcje obciążają rachunek z datą ich dokonania.

    Jeżeli transakcja dokonana jest w walucie, dla której PKO BP
    prowadzi własną Tabelę Kursów wówczas jest przeliczana
    przez PKO BP na złote zgodnie z tą Tabelą według kursu sprzedaży
    dla pieniądza z dnia dokonania transakcji.

    Jeżeli transakcja jest w walucie, dla której PKO BP nie prowadzi
    własnej Tabeli Kursów wówczas jest przeliczana na USD według
    kursów i reguł stosowanych przez Visa International dla
    międzynarodowej karty PKO Ekspres ze znakiem akceptacji
    VISA Electron, a następnie na złote zgodnie z Tabelą Kursów PKO BP.

    </cite>

    Pozdrawiam!
    Prof_Ex

  • 6. Data: 2003-02-20 09:14:49
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    news:b325oq$ntn$1@flis.man.torun.pl, Prof_Ex <p...@p...onet.pl>:
> [...]
    > przez PKO BP na złote zgodnie z tą Tabelą według kursu sprzedaży
    > dla pieniądza z dnia dokonania transakcji.

    Rozumiem, że to jest odpowiedź "tak".

    W takim razie dlaczego nigdy na grupie sie o tym nie pisze, choc dosc czesto
    padaja pytania o oplacalnosci uzywania roznych kart za granica?

    Czytam grupe od ok. 1,5 roku i nie pamietam, aby ktos rekomendowal karte PKO
    BP w zwiazku z ta - przyznacie istotna - cecha.

    Ciekaw jestem dalszych komentarzy.

    --
    Robert

  • 7. Data: 2003-02-20 09:36:36
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl>

    > Czytam grupe od ok. 1,5 roku i nie pamietam, aby ktos rekomendowal karte PKO
    > BP w zwiazku z ta - przyznacie istotna - cecha.

    No i z testu jakie przeprowadzil blad wcale nie wynika aby w istocie
    tak bylo - chyba ze brak dodatkwoego przewalutowania odbijaja sobie na
    tych "swoich tabelach kursow".

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 8. Data: 2003-02-20 09:39:26
    Od: "Prof_Ex" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik Robert <s...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b326al$el1$...@t...icpnet.pl...

    [...]
    > Rozumiem, że to jest odpowiedź "tak".

    Można powiedzieć, że "tak", choć są małe wyjątki :-)

    > W takim razie dlaczego nigdy na grupie sie o tym nie pisze,
    > choc dosc czesto
    > padaja pytania o oplacalnosci uzywania roznych kart za granica?

    To było już wałkowane na tej grupie. Naprawdę!

    > Czytam grupe od ok. 1,5 roku i nie pamietam,
    > aby ktos rekomendowal karte PKO
    > BP w zwiazku z ta - przyznacie istotna - cecha.

    Bo oprócz tej zalety ma szereg wad...

    Pozdrawiam!
    Prof_Ex

  • 9. Data: 2003-02-20 09:41:52
    Od: "Dave" <w...@o...pl>

    Prof_Ex wrote:
> [...]
    > przez PKO BP na złote zgodnie z tą Tabelą według kursu sprzedaży
    > dla pieniądza z dnia dokonania transakcji.

    to nic nie znaczy - trzeba by potwierdzic testami ze rzeczywiscie jest to
    oplacalne. Bank moze wszak stosowac taka tabele kursow ze bardziej bedzie
    oplacalo sie przewalutowanie....

    D.

  • 10. Data: 2003-02-20 09:45:26
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    news:b327sn$t8j$1@nemesis.news.tpi.pl, Dave <w...@o...pl>:

    > to nic nie znaczy - trzeba by potwierdzic testami ze rzeczywiscie
    > jest to oplacalne. Bank moze wszak stosowac taka tabele kursow ze
    > bardziej bedzie oplacalo sie przewalutowanie....

    Tabela kursow jest jawna i nie byla jakos szczegolnie niekorzystna, ilekroc
    sprawdzalem, a raczej przeciwnie.

    Chyba ze chodzi o jakas inna tabele kursow.
    Ale fakt, test nie bylby zly.

    --
    Robert