  • 1. Data: 2019-11-04 10:03:25
    Temat: Z cyklu widziały gały co podpisywały ... kolejna bezczelność
    Od: z <...@...pl>

    jakiś szczyl w tvn4 powiedział że zdaniem banków jedną z dróg oprócz
    unieważnienia umowy jest przewalutowanie i ustanowienie Liboru.

    Ku....a...ć

    Przecież TSUE jasno się wypowiedział że klauzule abuzywne się usuwa a w
    miejsce nich nie można wprowadzać zapisów "zastępczych"

    Czy te jełopy czytają wyroki?

    Nie słuchajcie tych bezczelnych medialnych KŁAMSTW!

  • 2. Data: 2019-11-04 10:07:52
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Zastosuj imperatyw kategoryczny i sam przestań ogladać tv i słuchać radia. Reklamy
    rozmiękczają mózg. Lepiej idź na spacer (np. do roboty te 4km zamiast samochodem
    jechać).

  • 3. Data: 2019-11-04 11:28:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
> [...]

    >w miejsce nich nie można wprowadzać zapisów "zastępczych"

    >Czy te jełopy czytają wyroki?

    >Nie słuchajcie tych bezczelnych medialnych KŁAMSTW!

    Popros TVN o podanie zrodla ... i donies do UOKiKu :-)

    Dzisiaj posiedzenie, a moze i wyrok w sprawie, ktora ruszyla ten wyrok
    w TSUE ... ale pewnie bedzie apelacja :-)

    Czy obywatel moze sie poczuc w prawie, i przestac placic raty zaraz po
    nieprawomocnym wyroku ? :-)

    J.

  • 4. Data: 2019-11-04 12:47:30
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 4 listopada 2019 10:03:28 UTC+1 użytkownik z napisał:
    > jakiś szczyl w tvn4 powiedział że zdaniem banków jedną z dróg oprócz
    > unieważnienia umowy jest przewalutowanie i ustanowienie Liboru.

    Przewalutowanie po jakim kursie?
    I akurat to nie jest tyklo wg banków, ale i sądów - ostatnio właśnie był taki wyrok,
    że kredyt z frankowego stał się złotówkowy z oprocentowaniem libor+marża. Co do
    "kursu przewalutowania" to albo w ogóle go nie było - bo nie wiem, czy to
    indeksowany, czy denominowany - albo z dnia wypłaty.

    Więc nie bądź taki pewien tego, jak sądy będą sądzić.
    Ew. ostatecznie można się odwołać do TSUE.

  • 5. Data: 2019-11-04 13:04:18
    Od: Poldek <p...@i...eu>

> [...]
    do "kursu przewalutowania" to albo w ogóle go nie było - bo nie wiem, czy to
    indeksowany, czy denominowany - albo z dnia wypłaty.

    Złotówkowy z LIBORem? Czy chodzi o WIBOR?

  • 6. Data: 2019-11-04 13:15:02
    Od: z <...@...pl>

    > ostatnio właśnie był taki wyrok, że kredyt z frankowego stał się złotówkowy z
    oprocentowaniem libor+marża.

    Znaczy to było przed TSUE?

  • 7. Data: 2019-11-04 13:25:52
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 4 listopada 2019 13:04:21 UTC+1 użytkownik Poldek napisał:

> [...]
    indeksowany, czy denominowany - albo z dnia wypłaty.

    > Złotówkowy z LIBORem? Czy chodzi o WIBOR?

    Dokładnie tak - złotówkowy z LIBORem 3M CHF + marża jako wysokością oprocentowania. Z
    wykreśloną indeksacją i/lub sposobem przeliczania franków na złotówki i złotówek na
    franki po kursie banku - czyli w ogóle przeliczania nie ma, co daje kredyt
    złotówkowy.

  • 8. Data: 2019-11-04 13:27:45
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 4 listopada 2019 13:15:12 UTC+1 użytkownik z napisał:

    > Znaczy to było przed TSUE?

    Właśnie wydaje mi się, że po TSUE - tak dosłownie kilka dni po.
    Też mnie to zdziwiło, bo niby ten wyrok miał obowiązywać dla wszystkich sądów, nie
    tylko tego - a nawet tylko dla tej jednej sprawy - co pytanie zadał.
    Może jest jednak inaczej, widocznie albo trzeba się douczyć - albo może taki wyrok ma
    jakiś rodzaj "vacatio legis", a np. w tamtej sprawie było już po ostatniej rozprawie.

  • 9. Data: 2019-11-04 14:35:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

> [...]
    >może taki wyrok ma jakiś rodzaj "vacatio legis", a np. w tamtej
    >sprawie było już po ostatniej rozprawie.

    Pewnie jest jakis czas publikacji urzedowej.
    Inna sprawa, ze jakby sad zawyrokowal niezgodnie, to jest swietna
    okazja do apelacji czy kasacji.

    Ale dlaczego inaczej ?
    To sie chyba w wykladnie TSUE doskonale wpisuje - po wykresleniu
    klauzuli indeksacyjnej, reszta umowy zostaje - czyli kredyt na
    umówioną kwote zl, oprocentowany wedle Libor+marza.

    J.

  • 10. Data: 2019-11-05 12:41:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    >jakiś szczyl w tvn4 powiedział że zdaniem banków jedną z dróg oprócz
    >unieważnienia umowy jest przewalutowanie i ustanowienie Liboru. [...]

    Dopisek do dyskusji

    -rozprawa w sprawie Dziubakow zostala odroczona ... na wniosek RPO,
    ktory "chce wyrazic stanowisko w sprawie".

    -http://m.interia.pl/biznes/news,2633891,1844
    mbank podnosi rezerwe na te sprawy. Z 66mln na 132 mln ... czyli na
    razie bardzo optymistycznie :-)
    a moze ma juz 182mln rezerw, z jakimis wczesniejszymi ... czyli tez
    optymistycznie :-)

    Bo na razie ma 3500 spraw z frankowiczami, na prawie 800mln zl ... i
    to sie IMO latwo moze zwielokrotnic :-)

    "- Linia orzecznicza jest nieukształtowana, dyskusja się toczy -
    dodał.
    Podał, że bank prowadzi dialog w tej sprawie z audytorem i przyznał,
    że "nie jest to łatwy dialog"."

    audytor czuje bluesa :-)

    A w komentarzach
    "POWIEM WAM WSZYSTKIM OD 25 LAT JADĘ NA KREDYTACH W PLN I MAM KILKA
    MIESZKAŃ I DOMÓW I NIGDY A NIGDY NIE PORWAŁEM SIĘ NA JAKIEŚ KREDYTY
    WALUTOWE ...TYLKO PLN !!!!..... I POWIEM TAK ... JAK ŻEŚCIE CHCIELI
    CHYTRZYĆ I ZAOSZCZĘDZIĆ NA FRANKACH TO TERAZ .... PŁAĆCIE OSŁY ....
    NIECH WAS DOJĄ DALEJ ZA WASZĄ CHYTROŚĆ...... PROSTA ZASADA....
    MIESZKAM W POLSCE BIORĘ KREDYT W PLN..... MASAKRA CWANIACZKÓW I JA BYM
    IM JESZCZE W GÓRĘ PONIÓSŁ OPROCENTOWANIE......A NIE JAKIEŚ
    PROTESTY......"

    platny hejter oplacony przez bank, czy wk* obywatel ?

    Akurat jakby odpowiednio wczesniej wzial kredyt w CHF, to by nie
    narzekal ...

    J.