  • 1. Data: 2019-11-04 15:45:01
    Temat: Na co zamienic konto godne polecenia?
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Sanek wprowadził opłaty (5 zł/mies?) za wcześniej bezpłatne konto bezetki?
    Czy mają inną ofertę konta bezpłatnego / podpiętej bezpłatnej karty (drobne przelewy
    i drobne wydatki?

  • 2. Data: 2019-11-04 15:52:52
    Temat: Re: Na co zamienic konto godne polecenia?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    "Konto jakie chcę" - oprócz "konta select" jedyne w ofercie.
    Konto za darmo - w tym rzadka ciekawostka, czyli nieograniczone bezpłatne przelewy
    ekspresowe - ale kartą plastikową trzeba pyknąć 5 razy na miesiąc dla bezpłatności,
    inaczej 5zł - lub stałe 3zł płacone niezależnie od aktywności.
    Ale darmowa jest debetówka HCE.
    Bankomaty chyba wszystkie darmowe - ale testy działania debetówki HCE w bankomatach
    pikaczowych samodzielnie.

    Ew. konto select - 3*0 pod warunkiem _sumarycznego_ wpływu 10k/mc - może być
    ping-pong.

  • 3. Data: 2019-11-04 16:00:05
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

> [...]
    pikaczowych samodzielnie.

    > Ew. konto select - 3*0 pod warunkiem _sumarycznego_ wpływu 10k/mc - może być

    zrezygnowałem parę dni temu z karty, powiedzieli ze będzie bezpłatnie.
    płacę kredytówką Paribasa, za zakupy dostaję punkty, do "wybrania" na
    allegro. pi razy oko wychodzi 0.5 - 1% od kwoty zakupu
    ToMasz

  • 4. Data: 2019-11-04 16:13:05
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 4 listopada 2019 16:00:08 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

    > zrezygnowałem parę dni temu z karty, powiedzieli ze będzie bezpłatnie.

    Ale _co_ będzie bezpłatne bez karty?

    > płacę kredytówką Paribasa, za zakupy dostaję punkty, do "wybrania" na
    > allegro. pi razy oko wychodzi 0.5 - 1% od kwoty zakupu

    To jest taki lepszy rydz niż nic, ja dostałem hulajnogę - ale głównie z promo na
    start, 30k punktów na "walizkę" plus 5k na start - a pozostałe potrzebne 7k już z
    wydatków, potem karta do kasacji bo tylko rok bezpłatna ;>
    Teraz jest gorzej - co prawda można dostać 400zł na start, ale dla bezpłatności
    trzeba wykręcić 1k/mc.

    moneyback 1% jest (był?) też na turbokarcie z santander consumer - też bezpłatna za
    wydanie 1k/mc.
    Jest też KK 1-2-3 z santandera "zwykłego" - ale dla nowych gorsze warunki, 1% za
    sport, 2% za ubrania i buty, 3% za knajpy.
    2% na debetówce i 5% na bliku można dostać w milku "w zamian" za niezamykanie konta.

  • 5. Data: 2019-11-04 16:32:02
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Na to godne polecenia wchodzą stałe wpływy, czy da się zmienić rodzaj konta z
    zachowaniem poprzedniego numeru?
    Jak to w ogóle jest w prawie bankowym z "prawem do numeru"?
    Albo z przelewem na Twoje imię i nazwisko, adres itp. z tym ze inny nr konta (już
    zamknięty)?
    Zmiana nr podanego niektórym płatnikom to droga przez mękę :-((
    Co to jest debetówka HCE?

    -----

  • 6. Data: 2019-11-04 16:35:52
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 4 listopada 2019 16:32:06 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:

    > Na to godne polecenia wchodzą stałe wpływy, czy da się zmienić rodzaj konta z
    zachowaniem poprzedniego numeru?

    Tak.

    > Jak to w ogóle jest w prawie bankowym z "prawem do numeru"?

    Nie wiem, chyba nie ma, ale w ramach jednego banku zwykle zmienią typ z zachowaniem
    numeru - choć niekoniecznie bezpłatnie.
    Ale w tym przypadku nie musisz na zapas jęczeć, zmiana bezbolesna - można samemu
    przez ST (no chyba że nie zadziała, wtedy oddział) - i darmowa.

    > Albo z przelewem na Twoje imię i nazwisko, adres itp. z tym ze inny nr konta (już
    zamknięty)?

    Tutaj sprawa jasna - wróci do nadawcy.

    > Co to jest debetówka HCE?

    Taka istniejąca tylko w telefonie.

  • 7. Data: 2019-11-04 16:50:20
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A w tym "jakie chcę" czyhają pułapki?
    Małe wpływy, sporo drobnych przelewów (zwyczajowe rachunki, no ale co miesiąc w nieco
    innej wysokości), ew. może PZ (nigdy nie
    miałem przekonania).

    -----

  • 8. Data: 2019-11-04 17:13:07
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 4 listopada 2019 16:50:58 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
    > A w tym "jakie chcę" czyhają pułapki?
    > Małe wpływy, sporo drobnych przelewów (zwyczajowe rachunki, no ale co miesiąc w
    nieco innej wysokości), ew. może PZ (nigdy nie miałem przekonania).

    Czyhają pewnie w każdym.
    Posiadanie (bez plastiku, ew. z debetówką HCE) i przelewy, w tym ekspresowe,
    bezpłatne.
    PZ nie wiem, też nie lubię.
    Reszta do przeczytania w TOiP, nie jest tego dużo.
    I zdecydowanie najlepsza opcja na zachowanie numeru konta z darmowością.

    Inne ROR, jakie można polecić:
    - mille 360 - darmowe z plastikową (oraz HCE jak ktoś chce) debetówką i wszystkimi
    bankomatami przy _sumarycznym_ wpływie 1k/mc (może być ping-pong) i 1 transakcji
    kartą lub blikiem, 200zł na start,
    - mBąk - choć idzie pod młotek i ogólnie jest marny, to darmowy ROR jest, a debetówka
    za 1 transakcję miesięcznie, sporo bankomatów darmowych, czasem są promo na start,
    - bnp paribas - choć to francuski bank, to konta też darmowe, a debetówką za 1
    pyk/mc, niezłe promocje na start,
    - inteligo - darmowe konto, debetówka darmowa przy wydaniu 100zł/mc,
    - kantor aliora - darmowe konto, darmowa debetówka, niestety bankomaty już darmowe
    nie będą.

  • 9. Data: 2019-11-04 18:57:30
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > 2% na debetówce
    jak zrobić 2% moneybacku na debetówce?
    > i 5% na bliku można dostać w milku "w zamian" za niezamykanie konta.
    skorzystałem i "okres" blika minął. można ich kilka razy straszyć
    zamknięciem?
    ToMasz

  • 10. Data: 2019-11-05 07:09:21
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Dostałeś tylko na blika?
    Ja dostałem 2% na KD i jednocześnie 5% na blika, po max. 30zł zwrotu miesięcznie, na
    6 miesięcy - i właśnie kończę drugą turę ;>
    Tak że można wielokrotnie (póki co odnawiali tą bardzo ukrytą promocję co pół roku) -
    ale trzeba na ew. zamknięcie być w miarę zdecydowanym ;P