  • Data: 2021-10-13 15:23:04
    Temat: Re: Wzrost stópa rata kredytu
    Od: Pete <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Hello, Robert_DF.
    On 13.10.2021 15:05 you wrote:

    > nie, wynikają z nadrzędnych przepisów, bank nie może określić
    > wyższych, gdyż wtedy są nienależne

    Właśnie.

    > nie, pomijam jakieś umowy niebankowe

    Żadne odsetki w obrocie konsumenckim nie mogą przekroczyć maksymalnego
    poziomu.

    > podaję wartość obecną a nie obowiązującą dla umów sprzed 2016 r. czy
    > jeszcze innych

    Więc widzisz, że kategorycznie twierdzenie że odsetki maksymalne wynoszą
    tyle a tyle jest ryzykowne.

    > twierdziłeś, że oprocentowanie pożyczki nie może być wyższe niż 4%,
    > pokazałam że tak, z tym że ja miałem na myśli obecne przepisy a nie
    > wcześniejsze

    Przeczytaj wątek od początku, bo już zapomniałeś czego dotyczył.
    Ja napisałem, że ostatnia podwyżka stóp niektórym podwyższyła
    oprocentowanie dwukrotnie a nie 0,4pp o których pisałeś.

    I napisałem ci również, że dotyczy to stawki odsetek 4*lombard.

    Więc nie wiem po co podajesz aktualne oferty skoro pisaliśmy o
    istniejących kredytach.
    Więc

    > wniosek: jeżeli kiedyś zawarłeś umowę na obowiązujących wtedy
    > warunkach to nadal jej zapisy obowiązują

    Cieszę się że doszedłeś w końcu do tego wniosku.

    > zwyczajnie piszemy o różnych regulacjach

    Regulacja jest ta sama, tyle że sposób liczenia się zmieniał.

    --
    Pete