  • Data: 2021-10-12 09:49:43
    Temat: Re: Wzrost stópa rata kredytu
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wtorek, 12 października 2021 o 08:14:55 UTC+2 Robert_DF napisał(a):

    > tylko pożyczki hipo nie bazują na stopie lombardowej, cały czas to wibor
    > + marża

    A skąd wiesz, że "nie bazują"? Nie wolno czy co?
    Może jego akurat bazuje?

    Oczywiście pewnie nie bazuje, zapewne ma wibor+marża - ale przecież wyraźnie napisał,
    że 4*lombard to jest _górne_ograniczenie_oprocentowania_.
    Nie _oprocentowanie_ tylko _górne_ograniczenie_oprocentowania_.
    Czyli że oprocentowanie wynosi wibor+marża - chyba że ten wibor+marża jest wyższy od
    aktualnej stopy lombardowej*4 - to wtedy oprocentowanie wynosi stopa lombardowa*4.

    Dlatego pytam, jak wysoką ma tą marżę do pożyczki hipo - bo w sumie przy
    lombardowej*4=2% nie dziwię się, że ograniczenie zadziałało, bo i zwykły hipo tańszy
    niż 2% bardzo trudno dostać, ale przy lombardowej*4=4 to już ta marża wydaje się
    spora - choć może i taka jest, pożyczki hipo kosztują obecnie koło 5% - przy bardzo
    niskim wibor.