  • Data: 2021-10-11 10:34:16
    Temat: Re: Wzrost stóp a rata kredytu
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 11 Oct 2021 09:31:55 +0200, Robert_DF wrote:

    > wzrost oprocentowania o x spowoduje wzrost raty o y, liczy się kwota
    > kapitału/kredytu, okres spłaty i rodzaj rat
    > nie ma znaczenia czy wzrost będzie z 2,5 na 2,9 czy z 4 na 4,4

    No i jak sobie policzylem, to masz racje - liczy sie kwota, okres
    splaty, rodzaj - i wzrost jest inny po zmianie 2.5/2.9, a inny
    po 4.0/4.4

    > zapewne nie, ale i tak prawie nikt nie chce oprocentowania "stałego"
    > czyli 5-letniego okresu spokoju

    Bo to tylko 5 lat z 30, a potem co?

    I ja bym tam zalozyl, ze te banki dobrze wyliczyly, zeby to sie im
    oplacalo, a nie klientowi :-)

    A w razie czego pojda do politykow i powiedza, ze potrzebuja pomocy
    :-P

    > inflacja to większy % a nie odwrotnie

    A i tak waptie, aby % bankowe nadgonily inflacje, wiec klient zarobi
    ... o ile podwyzke wywalczy i pierwsze lata go nie dobija :-)

    J.