    From: Paweł 'Marvel' Tkaczyk <p...@n...midea.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wyjasnienie - Zajecie konta - czy to bezprawie?
    Date: Fri, 06 Sep 2002 11:50:28 +0200

    Pawel 'Marvel' Tkaczyk wrote:
    > Sytuacja taka:
    > - rachunek ROR w banku, saldo: 500 PLN
    > - na ROR-ze nie można robić debetu, overdraftu itp., jeśli saldo jest 0,
    > to nie ma pieniędzy
    > - niezapłacony podatek wobec Urzędu Skrarbowego: 1000 PLN
    > - nakaz komorniczy zajęcia konta
    Ciach...

    Byłem w banku. Generalnie wyjaśnienie jest takie:
    - bank _nie_ przelał żadnych pieniędzy do US
    - moje konto jest zablokowane dla kart płatniczych i dostępu przez
    Internet, ale zgodnie z art. 56 ustawy PB (o którym było wcześniej)
    środki są do mojej dyspozycji (do określonej wysokości)
    - pani w banku mówiła coś o 'jednorazowej dyspozycji' - czyli że mogę
    wypłacić tylko raz...
    - generalnie zablokowanie mi konta internetowego i kart jest wynikiem
    niedoskonałości systemu - po prostu system nie jest w stanie podliczać
    mnie tylko do określonej kwoty.
    Czyli rozmowa była jednak miła, a pieniądze zapłacić trzeba :)

    Dzięki wszystkim za pomoc...

    --
    Paweł Tkaczyk MIDEA
    p.tkaczyk [at] midea.pl Reklama, fotografia, Internet