  • 1. Data: 2007-11-12 12:09:52
    Temat: Wplata przelewem walutowa na konto lub KK zlotowkowa?
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    Poniewaz kilka razy spotkalem sie na forum banki gazety z opiniami, ze
    jest to bezproblemowo mozliwe, mam pytanie do fachowcow.

    Czy jest mozliwe zrobienie przelewu internetowego w walucie obcej (usd
    lub euro czy funty) na zwykle konto typu ROR w kazdym polskim banku
    zlotowkowe?

    Czy bank przyjmie taka transakcje i wykona ja przewalutowujac dewizy
    na zlotowki, czy tez odrzuci? A moze jest to mozliwe w niektorych
    (ktorych?) bankach? Lub tylko z kont z niektorych krajow?Chyba Citi ma
    taka opcje dla przelewow ze swoich zagranicznych bankow na Citi
    polskie( i jeszczedodatkowo oplaty maja poznoszone). Ale nie jest to
    standardem dla kazdego zagranicznego przelewu do kazdego polskiego
    banku?

    No i podobnie - czy mozna tak waluta splacac polska karte kredytowa
    (pytam, zakladajac odpowiedz pozytywna na pierwsza czesc pytania).

    Jesli ktos cwiczyl ze skutkiem pozytywnym powyzsze tematy, mozna
    prosic o troche szczegolow na temat oplat, oplacalnosci ?

    szczerze mowiac jestem nastawiony sceptycznie do realnosci powyzszych
    przelewow, ale jako "Niewierny Tomasz" postanowilem najpierw wyjasnic
    sprawe precyzyjnie, zanim zaczne negowac taka mozliwosc.

  • 2. Data: 2007-11-12 12:31:10
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "krzysztofsf"
    > Czy jest mozliwe zrobienie przelewu internetowego w walucie obcej
    > (usd
    > lub euro czy funty) na zwykle konto typu ROR w kazdym polskim banku
    > zlotowkowe?

    odwrotnie, przelew PLN na konto walutowe probowalem
    działa w bankach które same w internecie obslugują przelewy walutowe
    np. Nordea, Fortis - wiem ze tam jest to on-line

    w Millennium kiedys testowo przelalem walute na walutowe
    chyba do Fortisa ale oplaty byly wieksze niz kwota przelewu
    (np za USD dodatkowa oplata chyba 150zl), i na dodatek
    wykonali to ręcznie wklepując mój przelew pewnie do SWIFTa.
    Oczywiście zmieniając tytuł operacji na taki jak im się wymysliło.

    Generalnie u nas za przelew waluty, ktory w pelni automatycznie
    robi niewiele banków są duże opłaty - zaczynają się dopiero pojawiać
    wyjątki dla EUR. Natomiast na złotówkowy rachunek każdy bank
    przelew walutowy chętnie przyjmie - musisz tylko w banku złożyć
    odpowiednią dyspozycję, że wolno im akie przelewy przewalutować
    Tak było kiedyś i pewnie, jako korzystnie dla banku zostało do dziś
    *** blad ***