  • 1. Data: 2003-01-04 03:21:01
    Temat: Re: Wplata, przekaz - Niemcy-Polska
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    > a w drugą stronę (polska - niemcy) to też działa?

    Niezupełnie, bo nie mają konta w polskim banku na które można by wpłacać
    lokalnym przelewem. Najśmieszniejsze jest to że mają takie konta nie
    tylko w Czechach i na Słowacji, ale także w Estonii, Litwie, Bułgarii i
    Rumunii.

    Ale można sobie wpłacić kartą, ale to dodatkowo 3% kosztuje. Choć to się
    i tak bardziej opłaca niż bezpośredni SWIFT z Polski dla kwot mniejszych
    niż około 300 zł.

    Podobno w Bank Austria Creditanstalt SWIFT wewnątrz Europy kosztuje
    10 zł bez żadnych kosztów dodatkowych baków pośredniczących ani w banku
    odbiorcy. Do USA sporo drożej. Sam nie próbowałem.

    Swoją drogą mają trochę wolnej gotówki można by założyć taki interes:
    zakładamy konto w inteligo i gdzieś w czechach, na obu trzymamy sporo
    siana żeby to płynnie chodziło, otwieramy stronę WWW na której będzie
    można wskazać pod jaki numer konta w kraju "po drugiej stronie" ma
    trafić forsa, no i oczywiście podany numer konta na który trzeba przelać
    "z tej strony". Tylko klientów (i przelewów, a raczej ich sumy kwot)
    musiałoby być mniej więcej tyle samo z obu krajów (w jakiejś dłuższej
    perspektywie czasowej - w zależności od tego jakimi środkami
    dysponujemu). Inaczej powstanie po pewnym czasie problem przerzucenia
    nierównowagi środków przez granicę. Ale to można SWIFTem raz na jakiś
    czas zrobić.

    Wow, mam dobry pomysł na biznes, kto chętny do spółki? Ja daję pomysł i
    serwer www, ty siano na oba konta, zyski na pół i ruszamy! Zamiast
    stałej prowizji można dać licytację prowizji na Allegro. Aukcja:
    Przelanie siana Polska -> Europa od 1 zł bez ceny minimalnej!

    --
    Miernik _____________________________________
    / /

  • 2. Data: 2003-01-04 12:04:32
    Od: z...@p...onet.pl

    > Podobno w Bank Austria Creditanstalt SWIFT wewnątrz Europy kosztuje
    > 10 zł bez żadnych kosztów dodatkowych baków pośredniczących ani w banku
    > odbiorcy. Do USA sporo drożej.

    no szkoda. a jak do usa ??? pozostaje TYLKO CZECK (tanio)???

  • 3. Data: 2003-01-04 19:39:52
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik "Miernik"

    > Podobno w Bank Austria Creditanstalt SWIFT wewnątrz Europy kosztuje
    > 10 zł bez żadnych kosztów dodatkowych baków pośredniczących ani w banku
    > odbiorcy. Do USA sporo drożej. Sam nie próbowałem.

    Skąd ta informacja i o jakiego BACA chodzi? Polskiego BACA wessało do PBK
    jakieś dwa-trzy lata temu, a PBK do BPH rok temu. A w BPH nie ma nic
    taniego.

    Bogdan