  • 1. Data: 2003-05-15 18:53:33
    Temat: Wlamanie do e-kont
    Od: "Remek" <c...@c...tam.pl>

    Wczoraj w onecie ukazal sie artykul o wlamaniach na e-konta.
    http://kiosk.onet.pl/dlaczego/1119857,1290,artykul.h
    tml

    Czy gdzies sa statystyki jakie banki internetowe sa nabezpieczniejsze ??
    Hej
    --
    Remek www.remig.cad.pl

  • 2. Data: 2003-05-15 18:59:42
    Temat: Re: Wlamanie do e-kont
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

> [...]
    > http://kiosk.onet.pl/dlaczego/1119857,1290,artykul.h
    tml

    > Czy gdzies sa statystyki jakie banki internetowe sa

    Artykul z "Dlaczego". Smiech na sali ;)

  • 3. Data: 2003-05-15 19:28:14
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote:
> [...]

    "(...) Do jednego z banków do włamania doszło poprzez złamanie
    zabezpieczeń serwera. Złodzieje mieli możliwość podmiany stron banku, na
    których prowadzone były rachunki."
    Czyżby chodziło o mBank i wydawanie poleceń z URL-a? Jeśli tak, to
    niezwykle zgrabnie ujęli temat ;))) LOL

    "(...) Fałszywy link do strony banku oszuści przesyłali e-mailem, w
    którym właściciele kont proszeni byli o podanie swojego hasła i
    identyfikatora."
    Sorry, ale na taki numer to żaden z e-banków nie jest odporny.

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 4. Data: 2003-05-15 19:35:21
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>

    "Remek" <c...@c...tam.pl> wrote in

    > Wczoraj w onecie ukazal sie artykul o wlamaniach na e-konta.
    > http://kiosk.onet.pl/dlaczego/1119857,1290,artykul.h
    tml

    Ciekawe, ciekawe ...tylko gdzie w tekscie opisane jest jakies faktyczne
    wlamanie ?

    > Czy gdzies sa statystyki jakie banki internetowe sa nabezpieczniejsze
    > ??

    Teoretycznie najbezpiczniejsze sa takie, ktore stosuja najbardziej
    zaawansowane zabezpieczenia dostepu do rachunku. Poczytaj archiwum, bylo
    tam z pewnoscia kilka dyskusji np.Telepekao24 kontra mBank. Od strony
    praktycznej - nikt nie robi statystyk i z oczywistych wzgledow sie na to
    nie zanosi.

    W.

    --
    Remove >>>usun<<< and dot replying via e-mail.

  • 5. Data: 2003-05-15 20:19:12
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "Wojciech Skrzypinski" <u...@h...pl> wrote in message
    ..
    > Teoretycznie najbezpiczniejsze sa takie, ktore stosuja najbardziej
    > zaawansowane zabezpieczenia dostepu do rachunku. Poczytaj archiwum, bylo

    a ja sądzę, że najbezpieczniejsze są te, które mają doskonale opracowane
    wszelkie procedury

    w PKO BP nie ma dostępu do Internetu, nie ma przelewów, a i tak jestem w
    stanie wykonać przelew na dużą kwotę na zupełnie obcy rachunek

    BTW. ostatnio zadzwonił do mnie ktoś z Inteligo i powiedział, że zanim
    zacznie rozmowę, musi zadać kilka pytań
    oczywiście najpierw wyjaśniłem w jakiej sprawie dzwoni i kiedy uzyskałem
    pewność, że zgłaszałem usterkę pozwoliłem się zweryfikować

    myślę, że znaczna część klientów banku na pytania zadawane przez "głos" w
    telefonie, którego numer nie wyświetli się na komórce, będzie sumiennie
    odpowiadać dając potencjalnemu przestępcy wskazówki jak dostać się do
    rachunku

    myślę nawet, że wielu klientów banku poda sprytnemu złodziejowi kod z karty
    kodów - np. pod pozorem weryfikacji

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 6. Data: 2003-05-15 21:34:47
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <ba0np9$3rr$1@atlantis.news.tpi.pl>, c...@c...tam.pl
    says...
> [...]
    tml

    > Czy gdzies sa statystyki jakie banki internetowe sa nabezpieczniejsze ??

    HMmm

    z tegoz artykulu:

    (...) "Do jednego z banków do WLAMANIA doszlo poprzez zlamanie
    zabezpieczen serwera. Zlodzieje mieli mozliwosc podmiany stron banku, na
    których prowadzone byly rachunki. Klienci nie mogli zorientowac sie, ze
    jest to oszustwo, gdyz strony te byly potwierdzone cyfrowym
    certyfikatem."

    no i zdanie dalej: "Na szczescie luka w systemie nie zostala
    wykorzystana przez zlodziei"

    Hmm..... wlamanie, ktore nie bylo wlamaniem? :))

    AP

  • 7. Data: 2003-05-16 15:51:52
    Od: "rena" <r...@p...pl>

    Użytkownik "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> napisał w wiadomości

    > w PKO BP nie ma dostępu do Internetu, nie ma przelewów, a i tak jestem w
    > stanie wykonać przelew na dużą kwotę na zupełnie obcy rachunek

    cooo? jak?

  • 8. Data: 2003-05-19 08:55:18
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik "rena" <r...@p...pl> napisał w wiadomości

    > cooo? jak?

    obsługa telefoniczna

    nie każda Pani, która odbiera telefon sprawdza hasło (wystarczy odpowiednio
    ją zagadać :) ) poza tym nie każda wie, że w zleceniu stałym nie wolno
    telefonicznie zmienić numeru konta

    mi swego czasu udało się zmienić numer konta, datę i kwotę zlecenia stałego

    wszystko zależy od tego, że przekona się Panią "w telefonie", że ty to
    właśnie właściciel konta

    --
    pozdrawiam
    plusz