  • 1. Data: 2003-05-15 16:33:49
    Temat: Lukas - zenujacy poziom informatykow
    Od: "P.Sperling" <s...@w...pl>

    Pare dni temu toczyla sie dyskusja na temat informatyzacji bankow swiadczacych
    dostep przez net. Okazuje sie, ze Lukas przechodzi ostatnio samego siebie
    dopuszczajac do uzytkowania jedynie IE od 5.0 w gore i Netscape 4.7!
    Oficjalne stanowisko jest jak nastepuje:

    Aby dostęp do konta był bezpieczny i w pełni funkcjonalny , proponujemy
    korzystać z przeglądarki Internet Explorer w wersji min. 5.0 lub
    Netscape Navigator 4.7. Nie jesteśmy w stanie zagwarantować czy
    korzystając z innego rodzaju przeglądarki możliwe będzie bezpieczne
    wykonywanie operacji.

    Z poważaniem,
    LUKAS Bank

    Wiecej tu: http://my.opera.com/forums/showthread.php?
    s=&threadid=18944&perpage=10&pagenu mber=2

    Wydaje mi sie, ze informatycy Lukasa spia glebokim snem (wiecznym??). Netscape
    4.7 zostal wydany 3 lata temu, a w miedzy czasie pojawil sie engine Gecko (NN,
    Mozilla, etc.), o Operze nie wspomne. Uzytkownicy nie-Windowsa moga spodziewac
    sie klopotow, chyba ze zaczna emulowac IE pod wine:-(.

    z pozdrowieniami,
    Przemyslaw Sperling
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 2. Data: 2003-05-15 16:47:36
    Temat: Re: Lukas - zenujacy poziom informatykow
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    P.Sperling wrote:

> [...]
    > Gecko (NN, Mozilla, etc.), o Operze nie wspomne. Uzytkownicy
    > nie-Windowsa moga spodziewac sie klopotow, chyba ze zaczna emulowac

    Nie ma żadnych problemów w korzystaniu z Lukasa pod Linuxem (Mozilla) oraz
    za pomocą Opery. Zanim coś napiszesz, to może najpierw sprawdź.

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 3. Data: 2003-05-15 17:06:58
    Od: Kamil Kosinski <k...@...tak.dalej>

    P.Sperling wrote:
> [...]
    > Mozilla, etc.), o Operze nie wspomne. Uzytkownicy nie-Windowsa moga spodziewac
    > sie klopotow, chyba ze zaczna emulowac IE pod wine:-(.

    Pewnie się nieprecyzyjnie wyrazili i chodzi im o Netscape 4.7 lub
    nowsze. Ja używam tylko Netscape i nie widzę żadnych problemów - nawet
    na iMacu.

  • 4. Data: 2003-05-15 17:44:23
    Od: "P.Sperling" <s...@w...pl>

    >Nie ma żadnych problemów w korzystaniu z Lukasa pod Linuxem (Mozilla) oraz
    >za pomocą Opery. Zanim coś napiszesz, to może najpierw sprawdź.

    lenn, sprawdz linka, wlasnie cale towarzystwo "operowe" ma piane na ustach bo

    Lukas NIE DZIALA na Operze. Jesli jestes tak dobry, to z laski swej dac znac
    na forum www.opera.com (po prostu wklej linka z mojego poprzedniego postu a
    zobaczysz gdzie dokladnie:-)) jak to zrobiles - wszyscy uzytkownicy Opery w
    wersji 7 beda ci wdzieczni!

  • 5. Data: 2003-05-15 17:50:28
    Temat: uwaga - b.dlugie!!
    Od: "P.Sperling" <s...@w...pl>

    Dokladniej moderator forum Opery napisal cos takiego:

    Smutno mi jest o tym mówić, ale dziś dostałem list tej treści:

    Odpowiedź:
[...]

    Krew się we mnie zagotowała i przygotowałem replikę:

    Jest mi niezwykle przykro i boleję nad tym, że uzyskałem taką
    skandaliczną odpowiedź. Przecież nie ustosunkowali się Państwo w
    najmniejszym stopniu do zgłoszonego problemu. Czyżby na wszystkie
    zgłaszane w ten sposób problemy mieli Państwo przygotowany standardowy
    powyższy tekst?
    To w takim razie ja ustosunkuję się do Państwa odpowiedzi. Piszą
    Państwo, że bezpieczny dostęp zapewni mi oprócz staruszka Nestscape
    Navigatora 4.7 zapewni mi Internet Explorer.
    Pozwolą Państwo, że nie będę omawiał tej wiekowej przeglądarki, która
    nie spełnia połowy z aktualnie obowiązujących standardów World Wide
    Web Consortium -> www.w3c.org, a której praktyczne znaczenie z każdym
    dniem maleje - obecnie w Polsce z tej przeglądarki korzysta jednyni
    0.9% internautów wg danych podawanych przez http://ranking.pl
    Wracając do Internet Explorera. Jakie bezpieczeństwo może mi zapewnić
    przeglądarka, która ma 50 znanych opublikowanych przez
    http://www.securityfocus.com/cgi-bin/sfonline/vulns.
    pl błędów w
    zabezpieczeniach. Z których ponad połowa nie ma wydanych poprawek. Oto
    lista:
    09-05-2003: Internet Explorer file:// Request Zone Bypass Vulnerability
    05-05-2003: Microsoft Internet Explorer DHTML AnchorClick Partial Denial Of
    Service Vulnerability
    23-04-2003: Microsoft Internet Explorer Remote URLMON.DLL Buffer Overflow
    Vulnerability
    23-04-2003: Microsoft Internet Explorer Plugin.OCX Load() Method Buffer
    Overflow Vulnerability
    23-04-2003: Microsoft Internet Explorer Plugin.OCX EnableFullPage Input
    Validation Vulnerability
    18-04-2003: Microsoft Internet Explorer CLASSID Variant Denial Of Service
    Vulnerability
    10-03-2003: Microsoft Internet Explorer .MHT File Buffer Overflow
    Vulnerability
    25-02-2003: Microsoft Internet Explorer Self Executing HTML File Vulnerability
    05-02-2003: Microsoft Internet Explorer Dialog Box Cross-Domain Violation
    Vulnerability
    05-02-2003: Microsoft Internet Explorer ShowHelp Arbitrary Command Execution
    Vulnerability
    03-02-2003: Microsoft Internet Explorer dragDrop Method Local File Reading
    Vulnerability
    03-01-2003: Microsoft Pocket Internet Explorer Denial Of Service Vulnerability
    26-12-2002: Microsoft Internet Explorer Multimedia Page Cross-Site Scripting
    Vulnerability
    12-12-2002: Microsoft Internet Explorer PNG Deflate Heap Corruption
    Vulnerability
    03-12-2002: Microsoft Internet Explorer Dialog Style Same Origin Policy Bypass
    Vulnerability
    21-11-2002: Microsoft Internet Explorer PNG Buffer Overflow Vulnerability
    21-11-2002: Microsoft Internet Explorer Object Tag Temporary Internet File
    Folder Vulnerability
    19-11-2002: Microsoft Internet Explorer IFRAME dialogArguments Cross-Zone
    Access Vulnerability
    22-10-2002: Multiple Microsoft Internet Explorer Cached Objects Zone Bypass
    Vulnerability
    21-10-2002: Microsoft Internet Explorer Document.Write() Zone Bypass
    Vulnerability
    15-10-2002: Microsoft Internet Explorer Unauthorized Document Object Model
    Access Vulnerability
    01-10-2002: Microsoft Internet Explorer Document Reference Zone Bypass
    Vulnerability
    23-09-2002: Microsoft Internet Explorer SSL Certificate Expiration
    Vulnerability
    10-09-2002: Microsoft Internet Explorer URI Handler Restriction Circumvention
    Vulnerability
    09-09-2002: Microsoft Internet Explorer IFrame/Frame Cross-Site/Zone Script
    Execution Vulnerability
    03-09-2002: Microsoft Internet Explorer HTML Same Origin Policy Violation
    Vulnerability
    23-08-2002: Microsoft Internet Explorer Download Dialogue File Source
    Obfuscation Vulnerability
    23-08-2002: Microsoft Internet Explorer XML Redirect File Disclosure
    Vulnerability
    22-08-2002: Multiple Microsoft Internet Explorer Vulnerabilities
    22-08-2002: Microsoft Internet Explorer Legacy Text Formatting ActiveX
    Component Buffer Overflow Vulnerability
    17-08-2002: Microsoft Internet Explorer XML Datasource Applet File Disclosure
    Vulnerability
    17-08-2002: Microsoft Internet Explorer Java Logging Executable Code
    Vulnerability
    13-08-2002: Microsoft Internet Explorer File Attachment Script Execution
    Vulnerability
    06-08-2002: Microsoft Internet Explorer UserData Insecure Default
    Configuration
    Vulnerability
    30-07-2002: Microsoft Office XP/Internet Explorer OWC File Creation
    Vulnerability
    10-07-2002: Microsoft Internet Explorer OBJECT Tag Same Origin Policy
    Violation
    Vulnerability
    25-06-2002: Microsoft Internet Explorer CLASSID Denial of Service
    Vulnerability
    15-06-2002: Microsoft Internet Explorer CSSText Bold Font Denial Of Service
    Vulnerability
    14-06-2002: Lumigent Log Explorer XP_LogAttach Buffer Overflow Vulnerability
    14-06-2002: Lumigent Log Explorer XP_LogAttach_SetPort Buffer Overflow
    Vulnerability
    14-06-2002: Lumigent Log Explorer XP_LogAttach_StartProf Buffer Overflow
    Vulnerability
    06-06-2002: Microsoft Internet Explorer FTP Web View Cross Site Scripting
    Vulnerability
    15-05-2002: Microsoft Internet Explorer Zone Spoofing Vulnerability
    15-05-2002: Microsoft Internet Explorer Cookie Content Disclosure
    Vulnerability
    15-05-2002: Microsoft Internet Explorer Content-Disposition Handling File
    Execution Vulnerability
    01-05-2002: Microsoft Internet Explorer/Outlook Express XBM Handling DoS
    Vulnerability
    24-04-2002: Internet Explorer Recursive JavaScript Event Denial of Service
    Vulnerability
    20-04-2002: Microsoft Internet Explorer Self-Referential Object Denial of
    Service Vulnerability
    16-04-2002: Microsoft Internet Explorer Dialog Same Origin Policy Bypass
    Vulnerability
    16-04-2002: Microsoft Internet Explorer Unicode Character Handling DoS
    Vulnerability

    Natomiast nie istnieje obecnie żaden znany, nieusunięty błąd w
    zabezpieczeniach
    przeglądarki Opera. Gdyby taki błąd został znaleziony to w ciągu
    tygonia jest on usuwany poprzez wydanie nowej wersji przeglądarki.

    Proszę jeszcze raz o rozważenie moich argumentów. Zgłoszony przeze mnie
    problem jest naprawdę niewielki. Rozwiązanie go nie powinno zająć
    dłużej niż 15 minut wprawnemu informatykowi.

    Jak zwykle pozwolę sobie zamieścić Państwa odpowiedź oraz to pismo na
    publicznym forum użytkowników Opery http://my.opera.com/forums jako,
    że dotyczą one wszystkich użytkowników tej przeglądarki.

    --
    Serdeczne pozdrowienia
    Robert Błaut

    Teraz czekam na rozwój wypadków.
    Opera 7.11 (2880) | Windows XP
    Opera 7.11 beta2 (401) | Knoppix 3.2
    Solidne wprowadzenie do tematyki WWW-> http://

  • 6. Data: 2003-05-15 17:56:42
    Temat: i jeszcze b. dlugi post, zwlaszcza dla niezorientowanych
    Od: "P.Sperling" <s...@w...pl>

    Chodzi dokladnie o ten problem, ktory jest podany jak na talerzu. Skopiowane z
    forum Opery.

    Witam,

    Od kilku lat jestem zadowolonym użytkownikiem *w pełni bezpiecznej*
    przeglądarki Opera, dlatego nie ukrywam, że przy wyborze e-banku
    priorytetowym punktem była *bezproblemowa* obsługa Opery. Państwa
    Bank przeszedł wszystkie testy pomyślnie, dlatego został przeze mnie
    wybrany. Niestety od kilku tygodni pojawił się problem (jak mniemam
    stosunkowo błachy, jednak uniemożliwiający definiowanie nowego
    zlecenia przy pomocy przeglądarki Opera.
    Otóż przy próbie wybrania rodzaju zlecenia np. Przelew deklarowanej
    kwoty rozwijalne okienko wyboru opcji staje się nieaktywne, a na
    Konsoli JavaScript dostaję komunikat o błędzie:

    Event thread: onclick
    Error:
    name: ReferenceError
    message: Statement on line 230: Reference to undefined variable: No such
    variable 'typ_zl'
    Backtrace:
    Line 230 of inline#1 script in http://www.lukas.pl/demo/autoryzacja/lukas2_zl_1
    [1]_txt.htm
    typ_zl.options[0] = new Option("Wybierz");
    In unknown script
    UstawTypy();
    At unknown location
    {event handler trampoline}

    Jak widzimy problem tkwi w niezdefiniowanej zmiennej typ_zl.
    Bardzo proszę o usunięcie tego problemu, otrzymałem również sygnały
    od innych użytkowników Opery o tym fakcie.
    Zapis całej dyskusji na ten temat znajdą Państwo na polskim forum
    użytkowników Opery: http://my.opera.com/forums/showthre...&threadid=1894
    4

    Myślę, że pozytywne załatwienie tego problemu zdecydowanie
    pozytywnie wpłynie na prestiż Państwa e-banku w oczach użytkowników
    przeglądarki Opera (niestety smutną prawdą jest, że większość
    e-banków ma "w nosie" użytkowników tej "niszowej" przeglądarki).
    Jednak głęboko wierzę, że ta prawda nie dotyczy Państwa banku.

    Pozwolę sobie opublikować treść tego listu na naszym forum.

    --
    Serdeczne pozdrowienia,
    Robert Błaut
    Solidne wprowadzenie do tematyki WWW-> http://www.wszpwn.com.pl/i10/

  • 7. Data: 2003-05-15 20:03:16
    Od: "Grzegorz Podsiadło" <e...@a...w.stopce>

    Kamil Kosinski wrote in news:3EC3C932.4090303@i.tak.dalej:

    > Pewnie się nieprecyzyjnie wyrazili i chodzi im o Netscape 4.7 lub
    > nowsze. Ja używam tylko Netscape i nie widzę żadnych problemów -
    > nawet na iMacu.

    Nie zdziwił bym się gdyby wyrazili się precyzyjnie. Fortis-owa Planet-a
    działa poprawnie też tylko z IE, i NN 4.7 - z nowszymi nie działają
    przelewy etc.

    --
    empeg // e m p e g /a t/ h o t /d o t/ p l

    {F300539D-6482-460B-AF99-2D44EABEB577}

  • 8. Data: 2003-05-15 20:17:35
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    P.Sperling wrote:

    > Lukas NIE DZIALA na Operze.

    DZIAŁA - a że na 6.05 to już inna sprawa ;-)))) - nie pisałeś o wersji,
    tylko ogólnie "Opera" ;-)

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 9. Data: 2003-05-15 20:26:38
    Od: "Seb" <n...@a...pl>

    > DZIAŁA - a że na 6.05 to już inna sprawa ;-)))) - nie pisałeś o wersji,
    > tylko ogólnie "Opera" ;-)

    Potwierdzam, na 6.05 działa od zawsze. "7mka" na wielu stronach nie działa
    jak trzeba, niestety. I to nie tylko bankowych. I nie tylko w Polsce.
    Pretensje do Opery IMHO, powinni zadbać o 'trzymanie' zgodności.

    Mam 7kę na kompie, ale nie uzywam prawie - za duzo problemow. 6.05 jak
    burza. Chociaż na przyklad na www.pkobp.pl górnego menu nie rozwiniesz... ;(

    Seb
    (almost) Happy Opera User

  • 10. Data: 2003-05-15 20:29:25
    Od: "Seb" <n...@a...pl>

    > Mam 7kę na kompie, ale nie uzywam prawie - za duzo problemow. 6.05 jak
    > burza. Chociaż na przyklad na www.pkobp.pl górnego menu nie rozwiniesz...
    ;(

    ..a w formularzu o kredyt w mBanku nie zaznaczysz 'radio buttons' - poborowy
    czy nie czy jakoś tam....