  • 131. Data: 2022-03-25 17:11:26
    Temat: Re: Wkrótce bankructwo Rosji
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 9 mar 2022 o 15:32, ąćęłńóśźż pisze:

    > War in Ukraine

    Rubel odbija; rosyjska giełda nie łamie się; Obajtek kupuje i płaci...

    [jakże mógłby nie płacić?! -- złamanie umowy jest ZAWSZE grzechem!!!
    czym innym jest łamanie umów zawartych ze mną a czym innym jest
    łamanie umów zawartych z bogatym zbrodniarzem! zarobione pieniądze
    umożliwią Obajtkowi walkę o pokój!]

    Za wcześnie wyrzucano ruble do śmietnika -- teraz Rosja w zamian
    za ruble daje/sprzedaje ropę naftową i inne surowce...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 132. Data: 2022-03-27 00:33:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "cef" 6232c195$0$474$6...@n...neostrada.pl

    > PiS nie będzie robił nic, bo to umie najlepiej.

    Umie mącić w podatkach!

    > Tylko głupi tego nie zrozumie jak takie zadry
    > siedzą w ludziach. Spójrz na podział w naszym społeczeństwie
    > po jakiej linii przebiega.

    Nie znam tej linii -- jeśli chcesz, wyjaśnij.

    > Tylko matematycznie. Efekty uboczne zostają.

    Ukraińcy mają niższe aspiracje niż ci,
    którzy wybyli z Polski na Zachód Europy?

    > Nie będziesz pewnie też okazywał swojej niechęci Ukraińcom.

    Nie będę. Nie tylko Ukraińcom -- ogólnie nie okazuję niechęci
    obcokrajowcom. Jako dziecko dużo podróżowałem z rodzicami -- na
    kempingach czy prywatnych kwaterach miałem dużo do czynienia
    z różnymi: nacjami, kulturami, językami, obyczajami, religiami...
    Nie ma we mnie niechęci do obcokrajowców. Po kilkudziesięciu
    latach pamiętam konkretne osoby, konkretne rozmowy itd...

    Ogólnie wychowywano mnie zgodnie z zasadą, że: Białorusini, Litwini,
    Ukraińcy, żydzi (religia, dlatego mała litera) to Polacy... Nierzadko
    na pytanie zadane komuś starszemu z zachodniej (prawobrzeżnej) Ukrainy
    typu: ,,czy znasz język polski?'' padała odpowiedź typu: ,,jak mogę nie
    znać?''... Tak mnie wychowano -- tak mi zostało... Nawet Łotyszy czasami
    nazywano Polakami... Słowacy i Węgrzy (zwłaszcza Węgrzy!) byli zwykle
    przyjaźnie nastawieni do Polaków... Ale ludzie z Berlina czy Niderlandów
    lub Denmarku (tak ich nazywałem choćby z powodu samochodowych naklejek)
    też byli życzliwi wobec Polaków...

    Nie lubię narodowych państw. Państwo (policja, prawodawstwo, sądownictwo,
    wojsko itd.) wg mnie powinno traktować każdego tak samo bez względu na:
    pochodzenie, płeć, rasę, religię itd...

    > Może wybierałeś złych władców?

    Nie wybieram.
    [nie mam z kogo/czego; sam zaś nie garnę
    się do sprawowania władzy nad ludźmi]

    > Albo miałeś słaby wpływ na nich?

    -=-

    Spróbuje wpłynąć:

    Ukraińskie dzieci nie znają języka polskiego?
    Ależ razem z nimi przybyły tu ukraińskie kobiety,
    wśród których na pewno są nauczycielki -- matematyka,
    fizyka czy inne nauki nie zależą od języka czy narodowości...

    Niejedna ukraińska kobieta jest lekarzem -- te dzieci na
    pewno potrzebują opieki lekarskiej... Także polskie dzieci,
    czy Polacy w ogóle... Człowiek z Ukrainy czy z Polski -- ta
    sama budowa ciała...

    Przybyszy trzeba zmieszać z Polakami bez odbierania im ich
    języka czy kultury w ogóle, wliczając w to ich religię.

    WWPutin II Okrutnik przegrał swą życiową szansę! Teraz
    szansę mają Polacy! Bez Ukrainy Rzeczpospolita Obojga
    Narodów umarła -- wbrew słowom polskiego hymnu. To samo
    czeka Rosję teraz -- wystarczy po prostu brać, co Bóg daje!!!
    Na Ukrainę słać Pioruny itp. broń -- a z Ukrainy przyjmować
    uchodźców, dając im szansę na normalne życie w Polsce!
    Normalne -- wg polskich norm, nie rosyjskich! Szansę taką
    samą jak Polakom tu urodzonym. Gdy po wojnie przybysze zechcą
    powrócić na Ukrainę -- pomóc im w odbudowie ich kraju, wyniszczonego
    rosyjską ,,pomocą''... Zaś obecną Rosję -- trzeba pociąć i poddać
    okupacji takiej, jakiej poddano Niemcy czy Japonię po IIWW, choć
    znacznie dłużej trwającą, za którą kiedyś ludzie żyjący na terenach
    obecnej Rosji będą wdzięczni...

    [obaczym, czy rzymskokatolickie kościoły zostaną udostępnione popom
    i prawosławnym wiernym; polskokatolickie też mogą udostępnić się tym
    dzieciom Boga, które żegnają się z prawej strony na lewą... inni
    protestanci także mogą przygarnąć wschodnich wyznawców Chrystusa,
    żeby nie napisać -- wyznawców wschodniego Chrystusa]

    Jan III Sobieski zmieszał Tatarów z Polakami -- świat z tego powodu zmarł?
    Potomkowie tamtych Tatarów żyją dziś niedaleko mnie -- z dumą przypominając,
    iż prawa do życia tutaj nadał im polski król! Zachowali swoją wiarę, lecz
    stali się Polakami! Nie zabrakło polskiej ziemi rdzennym Polakom po tym,
    jak osiedlono tutaj Tatarów!

    -=-

    Wszędzie ta sama ziemia jest, naucza mądrość
    Wszędzie człowiek białymi łzami płacze, Matki kołyszą dzieci
    Księżyc wschodzi i biały dom buduje nam
    https://www.piosenkaztekstem.pl/opracowanie/przemysl
    aw-gintrowski-odpowiedz/

    Zbigniew Herbert to mądry człowiek!

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 133. Data: 2022-03-27 01:10:11
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "cef" 6235901b$0$503$6...@n...neostrada.pl

    > mniej ale syfu nuklearnego zostawią jak 20kt

    Czyli ile? Dziś budowane są ładunki termojądrowe -- jądrowe są w nich
    jedynie zapalnikami. Reakcja termojądrowa -- to synteza wodorowa;
    reakcja jądrowa -- to rozpad jąder ciężkich (uranu235 lub plutonu239)
    atomów... Wodorowa synteza tak sobie zostawia nuklearny syf...

    Jedna rakieta może nieść naraz wiele głowic -- każdą umieszczając
    w innym miejscu... Jedna rakieta mogłaby znieść z powierzchni
    Ziemi nie jedno miasto, lecz wiele miast odległych od siebie...

    Każda taka głowica może mieć energię kilkadziesiąt razy większą
    niż energia ładunku zrzuconego na Hirosimę...

    Podczas IIWW równano z Ziemią/ziemią miasta ładunkami konwencjonalnymi.
    Podobnie Rosja ,,pomaga'' dziś Ukrainie -- Mariupol czy Charków uległy
    potężnej ,,pomocy'', ale też sam Kijów pochłania ,,pomoc'' z Kremla...

    -=-

    Po Czarnobylskiej katastrofie ~połowa Polaków ma problemy z tarczycą.
    Ja także -- choć małe, raczej takie, które nie wpływają na moje zdrowie.

    -=-

    Wojna to g...o -- jak mawiają wojacy...
    Pancerze i pociski nierzadko wykonane są z zubożonego uranu238.
    Uran238 też promieniuje, ale jest ciężkim metalem, makabrycznie
    wpływającym na zdrowie od strony chemii, jak ołów czy rtęć...

    -=-

    Co miałeś na uwadze, gdy pisałeś:

    cef> syfu nuklearnego zostawią jak 20kt

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 134. Data: 2022-03-27 12:06:55
    Od: cef <c...@i...pl>

    > "cef" 6232c195$0$474$6...@n...neostrada.pl

    > Nie znam tej linii -- jeśli chcesz, wyjaśnij.

    Jeśli nie znasz, to znaczy, że nie zrozumiesz,
    albo nie interesujesz się wystarczająco takimi sprawami
    i nie identyfikujesz się z żadnym sortem.

    > Nie będę. Nie tylko Ukraińcom -- ogólnie nie okazuję niechęci
    > obcokrajowcom.

    I pewnie nie wiesz, że jesteś w mniejszości.
    Mnie wychowano w duchu tolerancji, ale widzę jak duży wpływ
    na zachowanie neutralności mają osobiste doświadczenia.
    Pomyśl czy gdyby Ci Litwini czy Białorusini z hasłami czysto
    narodowościowymi na ustach wymordowali Twoją rodzinę, to czy łatwo
    było by Ci zachować to dzisiejsze przyjazne nastawienie?

    > Przybyszy trzeba zmieszać z Polakami bez odbierania im ich
    > języka czy kultury w ogóle, wliczając w to ich religię.

    Historia pokazuje, że to nie jest łatwe.
    Konfliktów stricte etnicznych nie brakuje (nie brakowało) na całym świecie.

  • 135. Data: 2022-03-27 12:10:28
    Od: cef <c...@i...pl>

    > "cef" 6235901b$0$503$6...@n...neostrada.pl

    > Czyli ile? Dziś budowane są ładunki termojądrowe

    Nie znam techniki wojskowej,
    przyjmuję ogólnie, że oprócz zniszczenia
    energią wybuchu niosą ze sobą skażenie promieniotwórcze.

    > Co miałeś na uwadze, gdy pisałeś:
    >
    > cef> syfu nuklearnego zostawią jak 20kt

    Miałem na myśli właśnie takie skażenie terenu i ludzi
    na dużych obszarach.

  • 136. Data: 2022-03-27 17:39:26
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 27 mar 2022 o 12:10, cef pisze:

    > Nie znam techniki wojskowej,

    Więc może poznaj -- zanim wypowiesz się. :)

    Więc może opisz... O ile zdołasz... ;)

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 137. Data: 2022-03-27 18:14:22
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Więc może poznaj -- zanim wypowiesz się. :)

    > Więc może opisz... O ile zdołasz... ;)

    Z ciekawości zapytam: czego nie zrozumiałeś
    w mojej wypowiedzi?
    Ja rozumiem, że jest weekend i masz trochę czasu.
    Ja też, ale jak nie rozumiem intencji, to nie bardzo
    widzę sens tłumaczenia.
    Nie potrafisz tego odnaleźć? (a raczej przypomnieć sobie,
    bo raczej gdzieś tam na lekcjach w szkole podstawowej to było)

  • 138. Data: 2022-03-28 11:53:33
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sun, 27 Mar 2022 01:10:11 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

> [...]
    > jedynie zapalnikami. Reakcja termojądrowa -- to synteza wodorowa;
    > reakcja jądrowa -- to rozpad jąder ciężkich (uranu235 lub plutonu239)

    Gwoli ścisłości: synteza izotopów wodoru to też reakcja jądrowa; wszak sam
    napisałeś "Reakcja termojądrowa". Najpierw jądra ciężkie się rozszczepiają,
    żeby jądra lekkie się połączyły. W obydwu reakcjach wydziela się energia.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 139. Data: 2022-03-28 23:40:30
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Olin" 1uw2ak6zmtejd$.zh3zetaa7ekr$....@4...net

    Napisałem:

    E> jądrowe są w nich jedynie zapalnikami

    Jasne, że obie te reakcje są jądrowymi, bo o jądra tam
    biega, ale z jakiegoś powodu wojacy nazywają jądrowymi
    rozpad a termojądrowymi nazywają syntezę...

    Do zainicjowania syntezy potrzebna jest wysoka temperatura
    i wysokie ciśnienie -- jedno i drugie jest efektem lawinowego
    rozpadu plutonu...

    Chyba wszystko to jest wyjaśnione na filmie, którego link
    postawiłem -- chyba, bo tego akurat filmu nie oglądałem,
    ale ogólnie wszyscy tłumaczą w takich okolicznościach,
    więc i tam chyba wytłumaczono... Jądrowy rozpad zaś
    jest inicjowany wybuchem konwencjonalnym -- rzecz jasna
    w skrócie, coby nie uczyć budowania bomb... ;)

    -=-

    Historyczna ciekawostka -- Ukrainiec właśnie był odpowiedzialny
    za zbudowanie implozyjnej obudowy TNT inicjującej wybuch Fat Mana...
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Fat_Man

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 140. Data: 2022-03-29 01:19:36
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "cef" 6240373e$0$502$6...@n...neostrada.pl

    > I pewnie nie wiesz, że jesteś w mniejszości.

    Mechanik gada pa ruskie, optyczka z akcentem, laryngolog
    w Wieńcu też słabo pa polskie... Co mnie to obchodzi?!

    Mechanika jest inna w Polsce niż na Ukrainie?
    Optyczka gada jak lekarz -- może jest okulistką?...
    Laryngolog coś dał -- szybko pomogło...

    Ale w Białymstoku powiedziano mi, że miałem woskowinę w uszach...
    Może i tak. Ale bez leku (nie pamiętam nazwy) męczyłem się kilka
    dni bez śladu poprawy, zaś po wkropleniu leku wszystko minęło
    w kilka godzin... Może przypadek -- nie wiem.

    Na mechanika nie narzekam -- minęło wiele lat.

    Optyczka powiedziała coś nowego -- czego nie wiedziałem...

    -=-

    Mnie obojętne -- czarny na skórze, czerwony czy biały lub żółty...
    Ruski czy Polak, żyd czy mahometan bądź buddysta...
    [wszystkie to dzieci diabła?]
    Póki do łóżka nie idę -- kobieta czy mężczyzna...

    Jedynie ciekawość budzi większą ów ,,inny'' czy ,,obcy''...
    [i zazwyczaj życzliwość]

    Palce długie czy krótkie, wzrost duży czy mały, oczy piwne czy
    niebieskie, włosy czarne czy rude... Tatuaże na xupie czy na rękach...

    -=-

    Szybko trzeba uczyć się rejestracyjnej numeracji
    samochodowej, by wiedzieć, skąd jest samochód...

    -=-

    Im człowiek głupszy -- tym więcej w nim przesądów/uprzedzeń...
    Mądry nie prorokuje a priori -- preferuje a posteriori...

    -=-

    Moje własne:
    Spotykani przez nas ludzie są jakby zwierciadłami naszych
    dusz -- przeglądając się w nich, widzimy siebie... Nasz
    słabości, nasze wady, naszą głupotę... [lub mądrość?...]

    -=-

    Oczywiście uchodźcy zwiększą zagrożenie -- ale czy mocniej
    niż dodatkowi rodacy? Więcej ludzi -- więcej problemów,
    ale co w tym dziwnego czy niepokojącego?

    Hitlerowcy zamordowali tak dużo żydów, że aż trudno to sobie
    jakkolwiek wyobrazić -- czy dzisiaj Niemcy są mordowani w Izraelu?!

    Wojna polsko-ukraińska to woda na młyn Moskali!
    (dwóch bije się -- trzeci korzysta)

    Zbrodniarzy trzeba osądzić i ukarać -- niewinnych trzeba chronić!

    -=-

    Polskim gościom zza Buga trzeba dziś zbudować domy
    w Polsce -- choćby 70 metrów bez zezwoleń, choćby drukarkami 3D...

    https://www.youtube.com/watch?v=pxONbZrmGqc
    https://www.youtube.com/watch?v=SjDZl4fSk_Q
    https://tech.wp.pl/pierwszy-dom-z-drukarki-3d-we-fra
    ncji,6271503119378049a

    Można nawet budować z konopi...
    https://muratordom.pl/budowa/inne-technologie-budowl
    ane/beton-konopny-materialy-naturalne-do-budowania-d
    om-z-konopi-aa-dsFD-DZ59-r2eV.html

    -=-

    EMusk mądry -- dał Ukraińcom internet...

    --