    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Wierni sie skonczyli?
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Sat, 3 Feb 2018 11:32:10 +0100

    Dnia Sat, 3 Feb 2018 09:51:51 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Niezbyt normalna tylko chwilowa (powiedzmy wirtualna), nie zapominaj o
    > tym. Normalna jest wtedy kiedy bank dodrukuje sobie.

    Normalny bank nie drukuje. To domena bankow centralnych lub rzadow.
    Co prawda historycznie bylo ciut inaczej.

    Z BTC jest tak samo - "wplacasz do banku", to teraz bank ma w swoim
    portfelu. I moze je przekazac kredytobiorcy.
    Wtedy ty masz 1 BTC - ale w postaci "zobowiazania banku",
    bank ma 1 BTC - w postaci zobowiazania od kredytobiorcy ... i
    jednoczesnie -1 BTC ktore tobie wisi,
    a kredytobiorca ma 1 BTC w swoim portfelu. No i 1BTC do splacenia
    bankowi :-)

    Tylko ciagle mam jakies niejasne wrazenie, ze sie te bloki w
    blockchainie wypelnia i zabraknie. I zabawa sie skonczy.

    J.