  • 1. Data: 2013-11-21 09:49:26
    Temat: Western Union - przelewem, euro?
    Od: "Yachs" <A...@w...pl>

    Nigdy nie korzstałem z usług Western Union.
    Musze zrobic przekaz via WU poza granice PL.
    Osoba chce otrzymac zagranica euro.
    Jak to zrobic? Tu wplacam np. w Pekao euro? Czy w placowce daje pln i to
    przeliczaja na euro - i osoba tam odbiera euro?

    Czy jest jakas opcja aby bez wychodzenia z domu zrobic taki przekaz WU? Np.
    przelew z konta mbank/alior/pekao do WesternUnion?
    Czy za każdym razem trzeba pojsc do agenta i w okienku zrobić dyspozycje?
    Na co uważać przy takich przekazach?
    Czy są sposoby na niższe prowizje czy tylko to co w tabeli?

  • 2. Data: 2013-11-21 10:01:51
    Temat: Re: Western Union - przelewem, euro?
    Od: J_K_K <j...@i...poczta.fm>

    W dniu 2013-11-21 09:49, Yachs pisze:
    > Nigdy nie korzstałem z usług Western Union.
    > Musze zrobic przekaz via WU poza granice PL.
    > Osoba chce otrzymac zagranica euro.

    Jeżeli to aukcja, to uważaj.

    Pzdr

    J_K_K

  • 3. Data: 2013-11-21 10:09:21
    Od: "Yachs" <A...@w...pl>

    > Jeżeli to aukcja, to uważaj.

    To nie jest aukcja.
    Innej osobie musze wyslac cash poza granice PL.

  • 4. Data: 2013-11-21 19:27:01
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

    W dniu 2013-11-21 10:09, Yachs pisze:

    > To nie jest aukcja.
    > Innej osobie musze wyslac cash poza granice PL.

    Ale znasz tą osobę?

    Darek

  • 5. Data: 2013-11-22 00:58:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Yachs" <A...@w...pl> napisał w wiadomości

    > To nie jest aukcja.
    > Innej osobie musze wyslac cash poza granice PL.

    O ile nie jest to przekaz jakiejś znanej Ci osobie, to zalecam daleko idącą
    ostrożność. Western Union jest fajną usługą, ale niestety procedury tam
    stosowane powodują, że ewentualne ustalenie osoby, która faktycznie
    pieniądze podjęła jest najczęściej tak trudne, że aż niemożliwe.

  • 6. Data: 2013-11-23 17:47:10
    Od: "Adam S." <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > Na co uważać przy takich przekazach?
    > Czy są sposoby na niższe prowizje czy tylko to co w tabeli?

    Z tego co jest na stronie to możesz zrobić przekaz z bankowości
    elektronicznej pekao
    http://www.pekao.com.pl/indywidualni/western_union/#
    tab1

    Niestety chyba nie ma to większego wpływu na opłaty
    http://www.pekao.com.pl/binsource/f/39/04/1/bin_P1K0
    f1e30eace7e5485739041,BINFILE,PL,1,2,0/Tabela_oplat_
    za_przekazy_Western_Union_w_P24.pdf
    http://www.pekao.com.pl/binsource/f/12/27/0/bin_P1K0
    c3b18a4b8b7da2b612270,BINFILE,PL,1,4,0/Tabela_oplat_
    za_przekazy_Western_Union.pdf

    Minusem jest to że Pekao jako walutę wpłaty przyjmuje jednynie pln i usd,.
    Odbiorcy pewnie twoją wpłatę przewalutują na euro po swoim kursie.

    pozdrawiam
    as