  • 11. Data: 2012-10-29 16:49:17
    Temat: Re: Wejscie EURO ... co z oszczednosciami
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Mon, 29 Oct 2012 15:40:17 +0100, Baska napisał(a):

    > A co tu jest do rozumowania ?? Ci ludzie którzy mają oszczędności w polskich
    > zł , jak wejdzie euro stracą ok 4 razy

    Zamień kieszonkowe na jeny lub wony koreańskie, i po problemie. Dolary
    zimbabweńskie też mogą być.

    AK (kolina czy Qi Xui?)

  • 12. Data: 2012-10-29 18:14:38
    Od: Rafał Grzelak <s...@s...com>

    Baska wrote:

    > Mam pytanie teoretyczne. Ktoś ma na koncie przypuscmy 10 tys zł. po
    > wejsciu euro, zostaje mu ok 2500 euro, czyli jest stratny ok 4 razy.
    > Czy moze maja jakies inne rozwiazanie ?? Bo tak to ludzie stracą kupe
    > kasy...

    A myslisz, ze skad problemy w Grecji i Hiszpanii po przyjeciu Euro?!

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 13. Data: 2012-10-29 18:51:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Rafał Grzelak wrote:
    > A myslisz, ze skad problemy w Grecji i Hiszpanii po przyjeciu Euro?!

    frajerzy są
    Jakby teraz z Euro zrezygnowali to staliby sie kilkanascie razy bogatsi
    i jeszcze bardziej szczęsliwi.

  • 14. Data: 2012-10-29 21:12:35
    Od: "Adam S." <d...@p...onet.pl>

    > frajerzy są
    > Jakby teraz z Euro zrezygnowali to staliby sie kilkanascie razy bogatsi i
    > jeszcze bardziej szczęsliwi.

    nie pozwolą im zrezygnować, każdy by tak chciał
    as

  • 15. Data: 2012-10-30 02:05:10
    Od: Sebastian <k...@g...pl>

    czy koleżanka napisała to pytanie podczas przerwy
    śniadaniowej na naukowej konferencji ekonomicznej
    PiS-u? czy podczas przerwy śniadaniowej na naukowej
    konferencji ekonomicznej LPR-u?

  • 16. Data: 2012-10-30 02:30:42
    Od: Sebastian <k...@g...pl>

    > Wiec mysle ze tego juz nic nie przebije.

    dzisiaj łatwo nam sobie żartować, ale nie wszystkim było
    wtedy do śmiechu...

    w 1994/1995 pracowałem w Banku Rozwoju Rolnictwa SA

    bank ten został wchłonięty przez Bank Zachodni SA który
    później połączył się z WBK tworząc obecny BZWBK SA ale
    nie o tym chciałem pisać.

    brałem udział w tzw. denominacji. Banki były skomputeryzowane
    i jak każdy inny bank dostaliśmy z NBP cud miodzio programik
    który (mówiąc potocznie) "dokonywał obcięcia czterech zer".

    program był robiony na ostatnią chwilę i niedopracowany, a w
    każdym razie programiści zapomnieli że oprócz złotówek istnieją
    także waluty obce.

    nie wiem ile podobnych scen rozegrało sie 2 stycznia 1995 w całej
    Polsce, ale ja w moim oddziale banku widziałem przerażonego klienta
    który przyszedł wypłacić całożyciowe oszczędności w kwocie 10.000 USD
    i przerażony zobaczył saldo 1,00 USD - klient nie przyjmował naszego
    tłumaczenia ("jehowickiego" jak je określił) że "wkrótce" będzie OK...

    klient był w sędziwym wieku, pamietał wymianę pieniędzy z lat 50-tych
    więc sami rozumiecie... Powiem tylko tyle, że szczęście w nieszczęściu
    że wśród klientów była na sali pielęgniarka, która udzieliła mu pomocy
    bo człowiek zasłabł z wrażenia...

  • 17. Data: 2012-10-30 03:23:53
    Od: Rafał Grzelak <s...@s...com>

    witek wrote:

    > frajerzy są
    > Jakby teraz z Euro zrezygnowali to staliby sie kilkanascie razy
    > bogatsi i jeszcze bardziej szczęsliwi.

    Wlosi w ogole to glupi sa - jak mieli liry, zarabiali miliony
    miesiecznie! Z reszta my przed denominacja tez.

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 18. Data: 2012-10-30 13:48:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Rafał Grzelak" x...@n...atman.pl

    > Wlosi w ogole to glupi sa - jak mieli liry, zarabiali miliony
    > miesiecznie! Z reszta my przed denominacja tez.

    A teraz zastanów się. Mają biliony euro długu państwowego.
    Ile by mieli lirów?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 19. Data: 2012-10-30 16:08:38
    Od: Rafał Grzelak <s...@s...com>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > "Rafał Grzelak" x...@n...atman.pl

    > A teraz zastanów się. Mają biliony euro długu państwowego.
    > Ile by mieli lirów?

    Ale przynajmniej wlanych! A teraz to sa winni biliony niemieckich euro!
    :>

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 20. Data: 2012-10-30 16:50:47
    Od: Rafał Grzelak <s...@s...com>

    > Ale przynajmniej wlanych! A teraz to sa winni biliony niemieckich
    > euro! :>

    wlasnych*

    --
    Pozdrawiam, Rafał.