  • 41. Data: 2002-01-10 19:22:44
    Temat: Re: Weiss wlasnie o kartach
    Od: "maryan" <m...@b...pl>

    > To nie jest ich sprawa.
    A czyja? Na przykladzie kasjera z Esso widac, ze jest takze ich ;-))
    Zreszta nie rozumiem problemu jaki robicie ze sprawdzenia dowodu? Przeciez
    na karcie nie ma zdiecia (pomijajac ShitBank), wiec jesli kasjerowi nie gra
    podpis
    to ma prawo sprawdzic czy dane wybite na karcie pokrywaja sie z danymi
    w dowodzie. Jesli cokolwiek spisuje z dowodu, to zazwyczaj nr dowodu, po to
    zeby w analogicznej sytuacji mógl (np. Panom z WBK) powiedziec, ze moga
    sie wypchac, bo jak jemu podpis nie pasowal, to sprawdzil dowód osobisty
    (i ma np nr. dowodu), wiec ma potwierdzenie "weryfikacji" klienta - a
    grafologiem
    nie jest wiec z ta jedna literka to jakas przesada ;-))

    Czyli jakich ;-))

    pzdr
    marcin

  • 42. Data: 2002-01-10 19:30:14
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    > sugerujesz widzę że system gdzie nie potrzeba wklepywać PINU jest
    > bezpieczniejszy ??

    Ja jako klient mam chociaż cień szansy na pozytywnie rozpatrzoną reklamację.

    > zanim coś napiszesz to pomyśl, obecnie żeby opróżnić Ci konto wystarczy
    > - sprawny kieszonkowiec + szybkość tak aby zdążyć w ciągu kilku godzin
    > obskoczyć kilka sklepów i zrobić sobie zakupy na Twój koszt

    A ja mam w dalszym ciagu szansę.

> [...]
    >
    > - sprawny kieszonkowiec + szybkość tak aby zdążyć w ciągu kilku godzin
    > obskoczyć kilka sklepów i zrobić sobie zakupy na Twój koszt

    A dlaczego ma się spieszyć, przecież ja (klient) odpowiadam za transakcje z
    uzyciem pinu nawet po zastrzezeniu karty.
    Jestem bez szans, bo przez czas od kradzieży, do zastrzeżenia, a może nawet
    potem (?) nie odzyskam pieniędzy i jestem na straconej pozycji.

    > - współdziałająca z kieszonkowcem obsługa sklepu
    > - współpracująca ochrona mająca dostęp do kamery (no i kamera musi być z
    > niezłym zoomem co wcale takie oczywiste nie jest wbrew pozorom bo taki
    > sprzęt kosztuje a ci którzy wyposażają sklep raczej oszczędzają

    Tak juz to widzę, jak oszczędzają :-)

    > nie sądzisz mimo wszystko że system 2 jest bezpieczniejszy ? nie twierdzę
    że
    > jest idealny (bo takiego nie ma i nie będzie pewnie nigdy) ale jest lepszy
    > od obecnego, zresztą świat w tym kierunku zmierza, czy Ci się to podoba
    czy
    > nie

    Świat do tego zmierza, bo przy podawaniu pinu potrzebne jest połączenie z
    CK, które ten pin weryfikuje i dobrze, ale na świecie też określa się górną
    granicę odpowiedzialności klienta.
    Poza tym nie kazdy wie, że należy dzwonić do CK, więc ludek idzie do swojego
    banku, stamtąd faksem do CK- strasznie długi czas :-)

    > no i oczywiście nikt do używania kart Cię nie zmusza, zawsze pozostaje
    > skarpeta

    Gotówka, gotówka i jeszcze raz gotówka ;-)))))
    Przykro mi, ale podawanie pinu w takich okolicznościach i w tej sytuacji
    uważam za duże igranie z ogniem, szczególnie przy kartach związanych z
    głównym kontem.
    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 43. Data: 2002-01-10 19:31:04
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    > Chetnie poczytam ;).

    Wojtek- skad wiesz kogo edukujesz ?
    Grzegorz

  • 44. Data: 2002-01-10 19:59:28
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Uzytkownik "Grzegorz" <g...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

    > Wojtek- skad wiesz kogo edukujesz ?

    Nie sadzisz, ze sie zbyt daleko posunales?

    Maciej

  • 45. Data: 2002-01-10 20:18:25
    Od: "p72" <p...@p...com>

    Tak sobie czytam wieczorkiem ten wątek i zastanawiam się dlaczego nie
    zostało tu ani razu użyte słowo biotechnologia?
    Albo "gałka oczna"?
    Albo "odcisk palca"?

    PSz.

  • 46. Data: 2002-01-10 21:25:51
    Od: "Sark" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "p72" <p...@p...com> napisał w
    wiadomości news:3c3df639$1@news.vogel.pl...
    > Tak sobie czytam wieczorkiem ten wątek i
    zastanawiam się dlaczego nie
    > zostało tu ani razu użyte słowo biotechnologia?
    > Albo "gałka oczna"?
    > Albo "odcisk palca"?

    Jako forma zabezpieczenia/weryfikacji ? a zapewne
    ze względu na koszty

    Sark

  • 47. Data: 2002-01-10 21:36:42
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "maryan" <m...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > sie wypchac, bo jak jemu podpis nie pasowal, to sprawdzil dowód osobisty
    > (i ma np nr. dowodu), wiec ma potwierdzenie "weryfikacji" klienta - a

    Bzdura. Jedyna weryfikacja jest podpis lub PIN. W przypadku PIN-u sprzedawca
    nie musi nic sprawdzac, tylko postepowac zgodnie z komunikatami
    wyswietlanymi przez terminal. W przypadku gdy karta jest weryfikowana przy
    pomocy podpisu, ma porownac podpis na slipie z podpisem z karty. I to jest
    JEDYNA weryfikacja.
    Zeby juz nikt nie wymyslal swoich niesamowitych wzorow postepowac zacytuje
    procedure jaka nakazuje PolCard w takim przypadku

    <cite>
    8. Podpis na rachunku nie zgadza się z wzorem na karcie. Jak postępować?

    Należy poprosić klienta o ponowne, poprawne podpisanie się na rachunku.
    Bardzo ważne jest aby nie pokazywać klientowi podpisu na karcie.
    Jeżeli płacącym jest właściciel karty, będzie wiedział jak powinien wyglądać
    jego podpis, oszustowi nie należy ułatwiać zadania.
    Jeżeli problem się powtarza, można POPROSIĆ klienta o dokument ze zdjęciem
    potwierdzający tożsamość lub zadzwonić do PolCardu (0-22) 515 30 00.
    </cite>

    Przypomne, ze terminal pyta o zgodnoc podpisu. Co wiecej, nie narzuca wyboru
    "TAK" ;).

    Maciej

  • 48. Data: 2002-01-11 01:29:27
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Thu, Jan 10, 2002 at 06:26:52PM +0100, Pablos wrote:

    > sugerujesz widzę że system gdzie nie potrzeba wklepywać PINU jest
    > bezpieczniejszy ??

    TAK!

> [...]
    > niezłym zoomem co wcale takie oczywiste nie jest wbrew pozorom bo taki
    > sprzęt kosztuje a ci którzy wyposażają sklep raczej oszczędzają

    A wiesz ze ten sprawny kiesznkowiec oskubie mnie tylko na troche. Ci
    co sa lepiej przygotowani rzna mnie tak ze nie jestem w stanie nawet
    zaprotestowac.

> [...]
    > od obecnego, zresztą świat w tym kierunku zmierza, czy Ci się to podoba czy

    Swiat zmierza nie dokladnie w strone czystego pinu. Na tym polega caly
    wic.

    No i pamietaj ze jednak banki w tzw. swiecie na podkladke tego systemu
    ubezpieczaja karty, u nas wuglada to troche inaczej. Dlatego nie mozna
    porownywac naszego podejscia i tzw. swiata do PINu.

    --

    --w

  • 49. Data: 2002-01-11 01:29:28
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Thu, Jan 10, 2002 at 06:07:54PM +0100, Grzegorz wrote:

    > Złota czcionka by Grzegorz.
    > Jestem pod wrażeniem.
    > Grzegorz

    Mam nadzieje ze sie nie obraziles, nie taki byl cel.

    Chcialem tylko powiedziec ze pinpad, jak by nie byl malym gowienkiem
    ma kupe roznych i nieprawdopodobnych zastosowan. To, ze sie na nim
    podaje PIN to jest tylko tzw. bezpieczna klawiatura - i nic wiecej. On
    pod spode ma duzo wiecej ciekawszych rzeczy.

    --

    --w

  • 50. Data: 2002-01-11 01:29:29
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Thu, Jan 10, 2002 at 07:27:42PM +0100, Sark wrote:

    > DDA = ???

    Dynamic Data Autentication. W odroznieniu od SDA rzecz jasna ;-)

    A na powaznie to polecam www.emvco.org - mozna sobie porbac free
    opasle tomiska pelnej specyfikacji od EMV ;-)

    Polecam zarzadzanie kluczami, czyli chyba Book 2. I tylko wersje 4
    (emv2000), starsze to juz raczej antyki, choc wiekszosc dzialajacych
    instalacji wlasnie z tamtej starszej specyfikacji korzysta.

    --

    --w