  • 101. Data: 2002-01-12 16:34:37
    Temat: Re: Weiss wlasnie o kartach
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl> wrote:

    > Ale nie widze powodu aby panienka dla wlasnego widzimisie spisywala te
    > dane sobie. Zwlaszcza ze nie ma na to zadnych podstaw prawnych!

    Ma prawo. Sklep zawiera z Toba umowę i może warunkować zawarcie jej od
    podania przez Ciebie danych. Ma do tego prawo.

    > Coz, pyta sie o to chocby polcard. A niedlugo pewnie wiecej.

    I pewnie dlatego transakcje kartą CITI są odrzucane.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 102. Data: 2002-01-12 16:37:17
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    > Do czego maja prawo?

    Do poproszenia o uwiarygodnienie Twojej tożsamości i obowiązek
    zatrzymania karty w wypadku odmowy.

    > Jesli dane trafiaja za posrednictwem posa gdzies indziej to jest to
    > ustalone z aklajerem. W tym wypadku to jest samowolka sklepu.

    Mówię o przypadku, kiedy zapis z paska trafia nie tylko tam, gdzi
    epowinien. Chodzi mi o skimming.

    > Chyba ze mi pokazesz punkt w polskim prawie ktory rozwiazuje problem
    > przepisywania numerow karty klienta. Inaczej mowiac - podstawa prawna?

    Kodeks Handlowy który mówi (wybacz, artykułu nie podam z pamięci), że
    obydwie strony umowy kupna - sprzedarzy mająprawo zarządać jawności
    wzajemnej danych osób zawierających transakcję.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 103. Data: 2002-01-12 16:38:07
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    J.F. <j...@f...onet.pl> wrote:
    > Bo taka galke czy odcisk palca to mozna zdjac przy okazji i sobie
    > kopie wyprodukowac. Albo dac po lbie, _odciac_ palucha i
    > przespacerowac sie po bankomatach ..

    Hyhyhy, Zajdel sie kłania :-)

    Zawsze mnie zastanawiało, że klucz z Limes Inferior to niemal dokładnie
    to, co karta kredytowa...

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 104. Data: 2002-01-12 16:38:14
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Sat, Jan 12, 2002 at 04:31:47PM +0000, technik Adam Płaszczyca wrote:

    > Powiedzmy sobie szczerze - to mały kłopot w porównaniu z np. 3 latkami
    > za kratkami...

    Mnie interesuja moje problemy. Jest kupa uczciwych zajec,
    np. odsniezanie ulic.

    > Poza tym numer karty sprzedawca w każdej chwili może wydobyć z
    > terminala, więc naprawdę ilość informacji jaką zostawiasz u sprzedawcy
    > niezależnie, czy spisze numer, czy nie jest taka sama.

    Wiec ja sie pytam - po co oni to spisuja?

    Argument ze i tak zostawiam u nich dane naprawde jest glupi.

    --

    --w

  • 105. Data: 2002-01-12 16:38:33
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Sat, Jan 12, 2002 at 04:32:51PM +0000, Adam Płaszczyca wrote:

    > Tak jak napisalem - możesz jej ni epokazać dowodu. A ona ma wtedy
    > obowiązek wziąć nożyczki i Ci chasnąć kartę.

    Podstawa prawna?

    --

    --w

  • 106. Data: 2002-01-12 16:39:05
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    Adam Płaszczyca <_...@i...pl> writes:

    > Scenariusz trzeci - potrzeba zdolnego gościa i panienki w kasie.
    > Gość bierze standartowego POS-a i przerabia go tak, że zapmaiętuje co na
    > pasku i pin. Podstawia go na dzień znajomej w sklepie.
    > Następnie bierze PIN-y i zeskanowane paski i produkuje karty z tym kodem
    > co zeskimował.
    > A potem mając PIN-y idzi edo bankomatu i goli konta do zera.
    >
    > Ile ukradła i jakie ma koszty?
    > I jakie szanse na złapanie?

    Znaczne. Banki notuja zwiekszona ilosc fraudow, porownuja sobie
    ostatnie transakcje tymi kartami, znajduja czesc wspolna, i kobita
    siedzi, przynajmniej przez 48 godzin.
    Jesli specjalny POS jest caly czas w sklepie, to juz w ogole moze
    byc kanal.

    Natomiast oczywiscie po drobnej modyfikacji tego schematu - po ktorej
    pewnie da sie ukrasc mniej - duzo trudniej to niestety namierzyc.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 107. Data: 2002-01-12 16:40:43
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Sat, Jan 12, 2002 at 04:34:37PM +0000, technik Adam Płaszczyca wrote:

    > Ma prawo. Sklep zawiera z Toba umowę i może warunkować zawarcie jej od
    > podania przez Ciebie danych. Ma do tego prawo.

    Podasz mi w koncu te podstawy?

    Fakt ze zawarla sobie tak umowe z aklajerem? A jak ja zawre umowe z
    sasiadem ze legitymujemy kazdego kto chce przejsc przez pasy to tez
    sie podporzadkujesz?

    > I pewnie dlatego transakcje kartą CITI są odrzucane.

    Rozwin. Bo mam wrazenie ze nie do konca wiesz co mowisz.

    --

    --w

  • 108. Data: 2002-01-12 16:41:02
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl> wrote:
    > jako pactum de non petendo). Jest to sprecyzowany w dwojaki sposob - jezeli
    > karta nie budzi uzasadnionych watpliwosci co do swojej waznosci lub
    > autentycznosci - przedsiebiorstwo musi przyjac zaplate karta, no i nie moze

    O, powyżej masz własnie przypadek - karta budzi wątpliwości i sklepżąda
    uwiarygodnienia.

    > mozliwosc wyboru sposobu zaplaty. Ja wybierajac platnosc karta wybieram
    > oferte przedsiebiorstwa ktora mi odpowiada i przedsiebiorstwo nie powinno
    > sie z niej wycofac ani zadac spelnienia dodatkowych warunkow.

    Twoja karta wygląda na podrobioną. Sklep chce mieć pewność,że jest owna
    w rękach właściciela.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 109. Data: 2002-01-12 16:44:16
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Sat, Jan 12, 2002 at 04:37:17PM +0000, technik Adam Płaszczyca wrote:

    > Do poproszenia o uwiarygodnienie Twojej tożsamości i obowiązek
    > zatrzymania karty w wypadku odmowy.

    Podstawa prawna obowiazku zatrzymania karty jesli odmowie
    wylegitymowania sie.

    > Kodeks Handlowy który mówi (wybacz, artykułu nie podam z pamięci), że
    > obydwie strony umowy kupna - sprzedarzy mająprawo zarządać jawności
    > wzajemnej danych osób zawierających transakcję.

    Tylko ze ja moge powiedziec ze ujawnie je aklajerowi, gdyz w
    rozumieniu kart, fakt ze wyjezdza spli oznacza ze aklajer zawarl umowe
    z merchantem ze wyplaci mu kase minu swoja prowizje.

    Dlaczego posrednik niby ma mnie legitymowac?

    --

    --w

  • 110. Data: 2002-01-12 16:49:54
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>

    > Twoja karta wygląda na podrobioną. Sklep chce mieć pewność,że jest owna
    > w rękach właściciela.

    czy nie uwazasz ze w tym wypadku dochodzimy do momentu w ktorym zamiast
    upraszczac platnosc staje sie ona skomplikowana? Podejzewac mozna kazdego o
    wszystko - ale chyba nie o to chodzi

    --
    JaKi