  • 111. Data: 2002-01-12 16:54:36
    Temat: Re: Weiss wlasnie o kartach
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <_...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:a1pofj$352$6@news.onet.pl...

    > Tak jak napisalem - możesz jej ni epokazać dowodu. A ona ma wtedy
    > obowiązek wziąć nożyczki i Ci chasnąć kartę.

    Kompletna bzdura. Karta moze zostac zatrzymana na zadanie banku. Jezeli
    zostania zniszczona za wyadanie kolejnej bedzie musial ktos zaplacic, kto w
    takim wypadku zaplaci?
    Po drugie umowa centrum aktoryzacyjne <> akceptant [ma przed soba umowe
    PolCardowska] nie naklada takiego obowiazku, a dla sprzedawcy obowiazujaca w
    zakresie akceptacji kart jest tylko taka umowa.

    Maciej

  • 112. Data: 2002-01-12 18:07:11
    Temat: Odp: Weiss wlasnie o kartach
    Od: "Dobek" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> napisał w wiadomości

    > Podstawa prawna?

    Na pewno jest to sprawa umowy merczanta z aklajerem. Może coś w kodeksie
    cywilnym? prawo bankowe? nie bede strzelal

    dobek

  • 113. Data: 2002-01-12 20:06:47
    Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net>

    > Kodeks Handlowy który mówi (wybacz, artykułu nie podam z pamięci), że
    > obydwie strony umowy kupna - sprzedarzy mająprawo zarządać jawności
    > wzajemnej danych osób zawierających transakcję.

    kh? Nie pomyliło Ci się coś? Z jakiej racji kh ma określać stosunki
    między mną (os. fiz.), a sklepem za rogiem (s.c.)? Umowa kupna -
    sprzedaży to z całą pewnością kc. A i tak nie jestem pewien, czy
    aby na pewno taki przepis isnieje i chętnie bym usłyszał, który
    to art. konkretnej ustawy tak reguluje.

    --
    Konrad J. Brywczyński
    Ten się śmieje ostatni, kto myśli najwolniej.

  • 114. Data: 2002-01-12 21:27:03
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On 11 Jan 2002 09:08:16 +0100, s...@y...com (Sebak) wrote:

    >Co do podpisu to bank (wystawca karty) moze stwierdzic, ze podpis na
    >karcie byl taki sam lub nie byl nawet gdy karta sie nie znajdzie.

    he? Na jakiej podstawie? uzywaja krysztalowej kuli ;-) ?

    >Robi chargeback i tyle. A to czy zwroci srodki posiadaczowi czy nie to
    >juz sprawa relacji posiadacz-wystawca.
    >Tyle w tej sprawie, ktora de facto jest wyjatkowo prosta.

    I uwazasz, ze zabieranie pieniedzy merczantowi i jednoczesne
    niezwracanie ich posiadaczowi karty mozna uznac za dopuszczalne ? Bo
    mi sie na cos takiego nasuwa raczej pewne dosc dosadne slowo.
    Oczywiscie nie wiem jak bylo kaurat w tym przypadku.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 115. Data: 2002-01-12 23:14:18
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Thu, 10 Jan 2002 20:08:12 +0100, "MK" <m...@i...pl> wrote:

    >Jesli karta jest zastrzezona taka transakcja autoryzacji nie dostanie :).
    >Tylko w przypadku skimmingu posiadacz karty moze poniesc strate. Jezeli
    >klient uzywa karty tylko z procesorem prawdopodonienstwo skimmingu podczas
    >transakcji w sklepie jest rowne zeru.

    Tyle, ze miedzy zlozeniem przez klienta dyspozycji zastrzezenia a
    faktycznym zastrzezeniem to troche czasu moze minac.
    Nie mowiac juz pewnie o tym, ze grupowi fachowcy pewnie sa w stanie
    podac przypadki, w ktorych na skutek bledow nawet zastrzona karta
    moze dostac autoryzacje z PINem.

  • 116. Data: 2002-01-13 10:02:31
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@p...com>

    "Adam Płaszczyca" <_...@i...pl>
    > Kodeks Handlowy który mówi (wybacz, artykułu nie podam z pamięci), że
    > obydwie strony umowy kupna - sprzedarzy mająprawo zarządać jawności
    > wzajemnej danych osób zawierających transakcję.

    A od kiedy KSH stosuje się do transakcji zawieranych przez osoby
    fizyczne? :-o

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 117. Data: 2002-01-13 10:13:39
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl> wrote:

    > Podstawa prawna?

    Kodeks handlowy - zasada jawności umów.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 118. Data: 2002-01-13 10:16:24
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl> wrote:

    > Mnie interesuja moje problemy. Jest kupa uczciwych zajec,
    > np. odsniezanie ulic.

    Twoje problemy to konieczność zadzwonienia do banku, złożenia reklamacji
    i dostania warunkowego uznania karty. W 'złym' CITI masz jeden dzień i
    kasa wraca na konto.

    > Wiec ja sie pytam - po co oni to spisuja?

    Bo łatwiej.

    > Argument ze i tak zostawiam u nich dane naprawde jest glupi.

    A mógłbyś jakoś uzasadnić 'głupiość'? IMHO problemem nie jest to, w
    jaki sposób, a to, że zostawiasz dane karty kredytowej u sprzedawcy.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 119. Data: 2002-01-13 10:31:18
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    > Podstawa prawna?

    Polecenie właściciela karty (Banku).
    Polecenie to idze taką drogą:
    1a. Bank zawiera umowę z accuirerem i obliguje go do przestrzegania
    takich, a nie innych procedur.
    1b. Bank wchodzi do systemów kart płatniczych (VISA, EUROPAY) i
    akceptuje takie, a nie inne procedury.
    2. Sklep zawiera umowę z accuirerem, któraobliguje go do takiego
    postępowania.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 120. Data: 2002-01-13 10:33:59
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    MK <m...@i...pl> wrote:

    > Kompletna bzdura. Karta moze zostac zatrzymana na zadanie banku. Jezeli
    > zostania zniszczona za wyadanie kolejnej bedzie musial ktos zaplacic, kto w
    > takim wypadku zaplaci?

    Wybacz, taka jezt rzeczywistość. A kto zapłaci do juz kwestia Twojej
    umowy z bankiem.

    > Po drugie umowa centrum aktoryzacyjne <> akceptant [ma przed soba umowe
    > PolCardowska] nie naklada takiego obowiazku, a dla sprzedawcy obowiazujaca w
    > zakresie akceptacji kart jest tylko taka umowa.

    I w tej umowie, a raczej w instrukcji przyjmowania płatności kartami,
    która jest jednym z załączników.

    --
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313