eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiWedrowka ludow mBank -> VWBd. › Re: Wedrowka ludow mBank -> VWBd.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Wedrowka ludow mBank -> VWBd.
    Date: Wed, 4 Feb 2004 20:21:05 +0100
    Organization: news.onet.pl
    Lines: 41
    Sender: m...@p...onet.pl@chello062179047124.chello.pl
    Message-ID: <bvrgmt$r49$1@news.onet.pl>
    References: <i...@4...com>
    <bvr9a9$aql$1@news.polbox.pl>
    <3...@4...com> <bvrf2t$ckq$1@news.onet.pl>
    <s...@k...kjonca.bogus>
    NNTP-Posting-Host: chello062179047124.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1075922461 27785 62.179.47.124 (4 Feb 2004 19:21:01 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 4 Feb 2004 19:21:01 GMT
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1158
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1165
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:283023
    [ ukryj nagłówki ]

    Kamil Jonca <k...@p...onet.pl> wrote:
    > Amra, a jak wyjaśnisz to:
    > http://www.cafe.mbank.com.pl/php/read.php3?f=1&i=116
    714&t=116668
    > ??
    > Bo mi aż się wierzyć nie chce.

    w mBanku trudno "docenic" dochodowego klienta.
    Masowosc masowoscia (zwlaszcza w modelu - wszystko za free), a na kasiastych
    mozna najwiecej zarobic. W tradycyjnych bankach to 7% klientow moze
    przyniesc 80% zysku. Duza czesc klientow jest na zero, a pozostala przejada
    zyski wniesione przez tych najlepszych klientow.
    W takim mBanku moze to wygladac podobnie.

    Wydaje mi sie, ze ostatni konik wszystkich - lojalnosc, odmawiana przez
    wszystkie przypadki (marketing partnerski itp itd), przeslania najwazniejsza
    rzecz - zyskownosc i udzial w kliencie. Klient mBanku przyzwyczajony jest do
    najnizszych (lub zadnych) cen i jest typowym wyjadaczem wisienek - korzysta
    z uslug tego banku, ktory zaproponuje najlepsza oferte na dana usluge czy
    produkt. Klient zadowolony =/= klient lojalny. mBank musi postawic na kilka
    produktow, a nie na cala oferte. Tymi produktami z pewnoscia bedzie SFI i
    bezplatne, dobrze oprocentowane konto. Byc moze mPlany.
    Tacy studenci - to przeciez strategia na wiele lat - skonczyc studia,
    znalezc prace, zaczac zarabiac. Na to moze pozwolic sobie jedynie duza,
    tradycyjna instytucja. Juz lepiej zostawic bezplatne konto, ktore z czasem
    moze byc wykorzystywane do sprzedazy innych uslug.

    Co do obrotu bezgotowkowego - podejrzewam, ze chodzi o osoby ktore trzymaja
    najwieksza kase. Obrot bezgotowkowy na ktorym bank zarabia to tylko karty -
    na przelewach traci. A kasy z bankomatu taka osoba nie wyciagnie znowu tak
    duzo - tylko na podstawowe potrzeby, ewentualnie zaplaci karta.
    Liczba wyplat z bankomatu - wiekszosc kliento i tak wyciaga kase
    najczeciesciej ok. 3 razy w miesiacu. Oplaty za przelewy - to ograniczenie
    kosztow + zarobek dla banku.
    mBank ma dalej duzo zalet - byc moze czesc osob bedzie przyjmowalo kase do
    mBanku a koszty robiilo w VW Banku (az ten wkoncu sie zdenerwuje ;).

    Zobaczymy - nie wydaje mi sie, zeby w tej chwili uciekali zyskowni klienci.
    Ucieka drobnica. A tej lepiej pozbyc sie, skuoiajac sie na produktach, z
    ktorych chcac nie chcac i tak skorzystaja jak beda mieli kase :)


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1