  • 111. Data: 2005-04-24 19:53:57
    Temat: Re: Warto zabezpieczać numerek CVV2?
    Od: "Paweł Nyczaj" <pnyczaj@[wytnij] poczta.onet.pl>

    > Można znaleźć bank, który ma w miarę mało upierdliwą procedurę
    > reklamacyjną transakcji MO/TO/IO i nie wyśle klienta na policję przy
    > każdej reklamowanej transakcji, a pieniądze odda szybciej, niż po dwóch
    > miesiącach... Z tego co mi wiadomo, to w tej akurat kwestii wzorem jest
    > Citi.

    Tyle, że logowanie w Citi (podajesz numer karty i PIN) jest arcyskandaliczne
    jeśli chodzi o bezpieczeństwo.

  • 112. Data: 2005-04-24 20:00:20
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    2005-04-24 21:53- tak przynajmniej miał ustawiony zegar systemowy Paweł
    Nyczaj, wyłuszczający(a) się następująco:

    > Tyle, że logowanie w Citi (podajesz numer karty i PIN) jest arcyskandaliczne
    > jeśli chodzi o bezpieczeństwo.

    Skandal skandalem, ale nie logujesz się PINem karty ale PINem sieciowym.

    --
    **** ****
    **** Make it idiot-proof ****

  • 113. Data: 2005-04-24 20:02:55
    Od: "Paweł Nyczaj" <pnyczaj@[wytnij] poczta.onet.pl>

    > VE Fortisa można płacić w necie?
    >
    > --
    Podobno (jakiś czas temu słyszałem o tym na p.b.b), ale spójż na stronę
    Fortisa bo nie mam pewności.

  • 114. Data: 2005-04-24 20:05:45
    Od: "Paweł Nyczaj" <pnyczaj@[wytnij] poczta.onet.pl>

    > Czekaj, czekaj, zawsze biegasz z aktualnym zaswiadczeniem o dochodach i
    > zatrudnieniu? Fascynujace.

    Nie biegam, ale podaj przykłady usług,w których wystarczyło wylegitymowanie
    się KK (oprócz omawianego już na grupie wypożyczania samochodów).

  • 115. Data: 2005-04-24 20:14:39
    Od: Gree <g...@T...o2.pl>

    Użytkownik podpisany jako *Paweł Nyczaj* napisał:

    > Podobno (jakiś czas temu słyszałem o tym na p.b.b), ale spójż na stronę
    > Fortisa bo nie mam pewności.

    Właśnie przeglądałem stronę http://www.fortisbank.com.pl i ani widu ani
    słychu o tym, że ichnią VE da się płacić w necie. Gdyby się dało - ich
    oferta zyskałaby dla mnie mocno na atrakcyjności (w sumie 8 PLN opłat -
    a przelewy zlecane przez Internet za darmo, bezprowizyjne wypłaty z
    *wszystkich* bankomatów + odblokowane transakcje MO/TO/IO).

    Gree

  • 116. Data: 2005-04-24 20:18:06
    Od: "Andrzej Zacharewicz" <n...@n...pl>

    "Paweł Nyczaj" <pnyczaj@[wytnij] poczta.onet.pl> wrote in message

    > KK mają grace period więc całkiem za darmo możesz zapłacić za zakupy z
    > opóźnieniem (nawet po 58 dniach). W tym czasie pieniądze mogą pracować
    (lub
    > możesz je zainwestować np. na lokacie). I tu jest przewaga KK nad
    > debetówkami i charge.

    Nie za bardzo rozumiem w czym jest problem. po co się kłucić?
    Karty są produktem skierowanym do konkretnego klienta. Osobiscie mam kilka
    kart płaskich debetowych, kilka wypukłych debetowych i charge.
    Jedni potrzebują takich kart inni innych. Nie widze problemu.

    Pozdr

  • 117. Data: 2005-04-24 20:55:14
    Od: Michał Dąbrowski <d...@S...pl>

    Dnia Sun, 24 Apr 2005 20:36:25 +0200, Paweł Nyczaj napisał(a):

    > płatności w necie to uważam, że prawdziwym zabezpieczeniem jest 3D-Secure

    dopoki wszyscy nie przejda na 3D secure, to nic z tego, bo jak Twoj numer
    gdzies wyplynie, to koles moze zaplacic Twoja karta w sklepie, ktory nie
    uzywa 3D Secure i nic Ci nie pomoze, ze kupujesz tylko na stronach
    korzystajacych z tego systemu

    --
    Michał Dąbrowski
    d...@S...pl

  • 118. Data: 2005-04-24 22:37:43
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    ArtB napisał(a):

    > Czy ktoś mógłby wytłumaczyć, dlaczego akurat kredytowa i dlaczego
    > w dodatku wypukła (żelazko?) ? Co za różnica czy płaci bank swoimi
    > pieniędzmi czy klienta - ważne żeby zapłacił. Skąd się wziął taki
    > zwyczaj? A jak dasz wypukłą debetówkę? Sprawdzą?

    Korzystam z pewnej usługi w USA i chłopaki co tydzień blokują mi kwote
    kilkudziesięciu dolarów tygodniowo "a konto" ewentualnych wydatków. Te
    wydatki z reguły ograniczają sie do pojedynczych dolarów, ale w razie
    czego mogę skorzystać do pełenj wysokości linitu. Gdyby to była karta
    debetowa, miałbym stale zablokowana kwotę SWOICH pieniędzy, tak jest to
    ew. problem banku (chociaż nie jest).

    Podobnie chociażby w hotelu - chociaż płaci za mnie firma przelewem,
    karta jest blokowana do kwoty np. należności za deklarowany pobyt. Itd itp.

    M.

  • 119. Data: 2005-04-25 04:17:23
    Od: "trainer" <t...@p...org>

    Gree wrote:

    > Właśnie przeglądałem stronę http://www.fortisbank.com.pl i ani widu ani
    > słychu o tym, że ichnią VE da się płacić w necie. Gdyby się dało - ich
    > oferta zyskałaby dla mnie mocno na atrakcyjności (w sumie 8 PLN opłat -

    nigdy o tym nie pisali, kiedyś rzeczywiście sie dało a potem przestało
    (próbowałem).
    spróbuj doładować np. tlenofon kwotą 1zł - ryzyko małe a eksperyment
    rozwieje wątpliwości

    trainer

  • 120. Data: 2005-04-25 06:56:58
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Gree napisał(a):

> [...]
    > a przelewy zlecane przez Internet za darmo, bezprowizyjne wypłaty z
    > *wszystkich* bankomatów + odblokowane transakcje MO/TO/IO).

    Zwłaszcza te przelewy są przyjazne. Oferta mnie zainteresowała, więc
    zobaczyłem sobie demo. Aby wykonać przelew jednorazowy, trzeba najpierw
    dodać kontrahenta, a dopiero później można wykonać przelew... Następnie
    kontrahenta można usunąć. Intuicyjne, jak cholera...