  • 1. Data: 2005-04-24 11:22:44
    Temat: Warto zabezpieczać numerek CVV2?
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Witam,

    ostatnio przeczytałem tu że ten numerek, potrzebny przy transakcjach
    internetowych, tak naprawdę to pic na wodę. Ale może nie zawsze?

    Pytanie moje proste jest - czy warto zabezpieczyć taki numerek (karta
    inteligo) przez zamazanie go na karcie? Chodzi o utrudnienie
    wykorzystania np. przy kradzieży. Bo chyba do niczego innego niż
    transakcje online nie jest wymagany, a przecież wystarczy go raz
    zapamiętać.

    --
    Saiko Kila - JID:s...@c...pl - UIN:223788653

    -= Mein Ordnung ist ein Chaos =-

  • 2. Data: 2005-04-24 12:04:29
    Temat: Re: Warto zabezpieczać numerek CVV2?
    Od: "August" <@www.augustowski.org>

    W artykule news:1wngbg1mo11v3.dlg@saikokila.pl grupowicz Saiko Kila napisał:

    > Witam,
    >
    > ostatnio przeczytałem tu że ten numerek, potrzebny przy transakcjach
    > internetowych, tak naprawdę to pic na wodę. Ale może nie zawsze?

    no nie zawsze

    --
    S pozdravem,
    August

  • 3. Data: 2005-04-24 12:12:28
    Od: GieTeGie <t...@w...pl>

    Użytkownik Saiko Kila napisał:
    > ostatnio przeczytałem tu że ten numerek, potrzebny przy transakcjach
    > internetowych, tak naprawdę to pic na wodę. Ale może nie zawsze?

    Coś mi się wydaje, że jego prawdziwa rola to, że w przypadku reklamacji,
    jeśli przy transakcji użyto CVV2 nie ma podstaw do jej uznania. Tak jak
    z PINem.

> [...]
    > wykorzystania np. przy kradzieży. Bo chyba do niczego innego niż
    > transakcje online nie jest wymagany, a przecież wystarczy go raz

    Jak dla mnie głupotą jest posiadanie wypukłej karty kredytowej.
    Wystarczy numer i dane właściciela i już możemy robić zakupy na czyjeś
    konto. Numer karty jest drukowany w terminalu przy każdej transakcji -
    większość ludzi takie potwierdzenie poprostu wyrzuca.

    Jeżeli koniecznie potrzebujesz transakcji w internecie warto korzystać
    np. z eKarty mBanku.

    Czy osoba, którą stać na kartę kredytową w rzeczywistości jej
    potrzebuje? Wypłaty gotówki z bankomatu z takiej karty są obciążone
    wysoką prowizją. Terminale już mamy pewnie wszystkie elektroniczne, a w
    internecie można płacić kartami wirtualnymi.

  • 4. Data: 2005-04-24 12:18:30
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik GieTeGie napisał:

> [...]
    > konto. Numer karty jest drukowany w terminalu przy każdej transakcji -
    > większość ludzi takie potwierdzenie poprostu wyrzuca.

    Czy dobrze mi sie wydaje, ze przypadki placenia nieswoja karta w
    internecie to jakies nedzne procenty? Zarowno biorac pod uwage liczbe
    transakcji jak i kwoty.

    > Jeżeli koniecznie potrzebujesz transakcji w internecie warto korzystać
    > np. z eKarty mBanku.

    A po ch*& kombinowac, jak mozna miec prosciej?

> [...]
    > wysoką prowizją. Terminale już mamy pewnie wszystkie elektroniczne, a w
    > internecie można płacić kartami wirtualnymi.

    Obawiam sie, ze malo wiesz o kartach kredytowych.

    Bartol

  • 5. Data: 2005-04-24 12:26:42
    Od: GieTeGie <t...@w...pl>

    Użytkownik Bartol Partol napisał:
    > Obawiam sie, ze malo wiesz o kartach kredytowych.

    To może mnie oświecisz? Sam miałem kiedyś w PEKAO S.A. i poza tym, że
    miałem wysokooprocentowane 2000 miesięcznie, które musiałem zaraz oddać
    (30 dni). Dodatkowo roczna opłąta to 50 PLN była i prowizja od każdej
    transakcji.

  • 6. Data: 2005-04-24 12:28:20
    Od: "August" <@www.augustowski.org>

    W artykule news:d4g2bb$258$1@inews.gazeta.pl grupowicz GieTeGie napisał:

    > Coś mi się wydaje, że jego prawdziwa rola to, że w przypadku reklamacji,
    > jeśli przy transakcji użyto CVV2 nie ma podstaw do jej uznania. Tak jak
    > z PINem.

    Ktoś mi kiedyś wyjaśniał tutaj że właśnie nie.

> [...]
    > wysoką prowizją. Terminale już mamy pewnie wszystkie elektroniczne, a w
    > internecie można płacić kartami wirtualnymi.

    Ale chyba chodzi o filozofię. Przy kradzieży numeru KK bank musi udowodnić
    tobie że płaciłeś jego pieniędzmi.
    Przy kradzieży numeru karty wirtualnej ty musisz udowodnić bankowi że nie ty
    płaciłeś swoimi pieniędzmi.
    I to drugie jest podobno trudniejsze.

    --
    S pozdravem,
    August

  • 7. Data: 2005-04-24 12:32:12
    Od: GieTeGie <t...@w...pl>

    Użytkownik August napisał:
    > Przy kradzieży numeru karty wirtualnej ty musisz udowodnić bankowi że nie ty
    > płaciłeś swoimi pieniędzmi.
    > I to drugie jest podobno trudniejsze.

    Jak to się ma do ładowania/rozładowania eKart mBanku? Przecież nawet jak
    ktoś mi ukradnie numer eKarty to jak wypłaci cokolwiek jeżeli taka karta
    będzie załadowana na 0 zł?

  • 8. Data: 2005-04-24 12:46:53
    Od: "August" <@www.augustowski.org>

    W artykule news:d4g3ga$5u8$1@inews.gazeta.pl grupowicz GieTeGie napisał:

    > Jak to się ma do ładowania/rozładowania eKart mBanku? Przecież nawet jak
    > ktoś mi ukradnie numer eKarty to jak wypłaci cokolwiek jeżeli taka karta
    > będzie załadowana na 0 zł?

    A jak to się ma się do umowy kredytowej na 1zł na KK ?
    KK oprócz zachodu przy tym , ma chyba taką samą funkcjonalność ?

    --
    S pozdravem,
    August

  • 9. Data: 2005-04-24 12:47:04
    Od: "parrot" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "GieTeGie" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Jak to się ma do ładowania/rozładowania eKart mBanku? Przecież nawet jak
    > ktoś mi ukradnie numer eKarty to jak wypłaci cokolwiek jeżeli taka karta
    > będzie załadowana na 0 zł?

    Niedawno czytalam na tej grupie o kims, kto kuowal bilet lotniczy za pomoca
    eKarty. Zrobil jakis blad i musial doplacic cod do tego biletu. Okazalo sie,
    ze firma lotnicza zalatwila to w taki sposob, ze najpierw pobrali pieniadze
    za pierwszy bilet, potem za calosc drugiego i problem byl ze zwrotem tej
    pierwszej kwoty. Karta byla zaladowana na wartosc 1 biletu z ogonkiem. Pani
    w mBanku tlumaczyla, ze transakcje sa realizowane do wysykosci salda na
    koncie, nie wysokosci zaladowania karty.

    Moglo mi sie cos pomerdac w kwestii przebiegu transakcji i reklamacji, ale
    pamietam, ze wysokosc srodkow na karcie nie miala znaczenia. Pociagneli z
    konta i juz.

    Ciekawa jestem, czy to jednostkowy przypadek, czy regula. Sama szukam karty
    do platnosci w necie (mam tylko Electron), a KK mi sie nie usmiecha, wiec
    zastanawialam sie na eKarta. Teraz amm pewne watpliwosci, a poza tym zdaje
    sie ze nie mozna dostac eKarty bez konta w mBanku. Trzecie konto, to chyba
    zbyt wiele jak dla mnie (mam w PKO SA i w Nordei).

    Pozdrawiam
    parrot

  • 10. Data: 2005-04-24 12:47:41
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    GieTeGie napisał(a):

    > Coś mi się wydaje, że jego prawdziwa rola to, że w przypadku reklamacji,
    > jeśli przy transakcji użyto CVV2 nie ma podstaw do jej uznania. Tak jak
    > z PINem.

    Masz rację. Wydaje Ci się.

    > Jak dla mnie głupotą jest posiadanie wypukłej karty kredytowej.

    A wypukłej debetowej?

> [...]
    > wysoką prowizją. Terminale już mamy pewnie wszystkie elektroniczne, a w
    > internecie można płacić kartami wirtualnymi.

    Ale co ma kredytowość do płatności online????? Są karty kredytowe bez
    możliwości płacenia bez fizycznej obecności karty, są też karty debetowe
    z możliwościż płacenia zdalnego. A Ty wybitnie sugerujesz, że
    kredytowa=" możliwościa płacenia zdalnego", debetowa="bez takiej
    możliwości".