  • 1. Data: 2005-04-24 08:39:37
    Temat: [mB/Multi/Euronet] - nie oddamy pieniedzy i co nam pan zrobi?
    Od: "Marcin" <n...@n...ocm>

    Witam

    Chcialem wyplacic pienadze ze swojego konta w mB. Poszedlem do oddzialu
    Multi, wlozylem karte, wstukalem PIN, podalem kwote, zaznaczylem, ze nie
    chce potwierdzenia. W bankomacie zaszumialo jak to zwykle
    przy wyplatach, najpierw bankomat oddal karte, pozniej pokazal informacje,
    ze mam wziac gotowke i otworzyl podajnik na pieniadze. To co zwykle. Tylko,
    ze tym razem
    piniedzy nie bylo:( No to zadzwonilem na infolinie mBanku. Kazano czekac
    ze zlozeniem reklamacji, az transakcja obciazy konto (bylo pare minut po 8 i
    Multi zamkniete ). Po paru dniach konto
    zostalo obciazone, zlozylem reklamacje. Dostalem list, ze moja
    reklamacja zostaje odrzucona. A jako dowod, ze jest ok przyslano mi kopie
    wydruku z bankomatu (jakbym chcial to bankomat pewnie by mi go wydrukowal) i
    powolano sie na fakt,
    ze operacja potwierdzona PINem. Skoro chcialem wyplacic pieniadze, to
    normalne, ze wstukalem PIN. Zlozylem druga reklamacje, ponownie odrzucona.
    Nie stwierdzono zadnych bledow.
    Za kazdym razem przysylaja raport z Euronetu, ze wszystko wg. nich bylo/jest
    w porzadku.
    Przeciez na takiej zasadzie to nigdy nie moge reklamaowac transakcji w
    bankomacie.
    Chyba nikt nie dopuszcza w Euronecie/mB mysli, ze urzadzenia czasami sie
    psuja...
    Pytanie do znawcow: czy jest sens skladac jakies zazalenie do nadzoru
    bankowego
    czy czegos takiego? Czy tam wystarczy, ze bank zlozy znowu raport z
    Euronetu,
    ze wszystko ok. Czy tez bedzie musial przedstawic jakies dowody, ze
    pieniadze
    zostaly pobrane (np. nagranie z kamery w placowce banku)?

    P.S. A w jakim banku takie reklamacje sa uznawane wstepnie na korzysc
    klienta
    i dopiero jak bank zdobedzie dowody, ze jednak bylo inaczej (np. nagranie z
    kamer video)
    to obciazaja konto posiadacza karty?
    Wyplacalem juz wiele razy pieniadze z konta w mB przez kilka lat,
    ale rozpatrywnanie tej reklamacji uwazam za rzecz, ktora kaze
    powaznie rozwazyc rezygnacje z uslug BRE (mam konta w mB i Multi).
    Tylko czy gdzie indziej nie bedzie tak samo/gorzej?

    Jezeli ma to znaczenie to niwyplacona kwota: 400 pln.

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 2. Data: 2005-04-24 08:51:01
    Od: "Krab" <_...@k...pl__>

    Użytkownik "Marcin" <n...@n...ocm> napisał w wiadomości

    rozumiem, ze to byl bankomat euronetu - wiec zloz reklamacje do euronetu a
    nie do mbanku
    powolywanie sie na transakcje z pinem jako powod odrzucenia reklamacji - to
    raczej kpina, jesli TAK to jest sformulowane w odmowie, to bym poszedl do
    sadu, ale cos slabo to czuje
    ps
    niestety tez czuje sie bezsilny w wyobrazeniu takiej sytuacji i na z gory
    przegranej sytuacji ;-(

  • 3. Data: 2005-04-24 09:03:35
    Od: "parrot" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > wydruku z bankomatu (jakbym chcial to bankomat pewnie by mi go wydrukowal)

    Wyslij im pisemko, ze jesli w terminie XX dni nie nawiaza z Toba
    konstruktywnego dialogu na temat tej reklamacji zwrocisz sie o pomoc do
    arbitrazu bankowego. Moze podziala. Banki sie tego bardzo boja, gdyz w
    arbitrazu klienci czesto wygrywaja a poza tym jest to dla dnich duza
    upierdliwosc, musza sie tlumaczyc, skladac papierki, dowody a i jakis audyt
    moze sie przyplatac.

    Mnie to tez kiedys sie zdarzylo dwukrotnie w PKOSA. Kwoty to 100 i 200PLN.
    Na szczescie bylo to w ich bankomatach i sprawe zalatwili od reki, choc tez
    nie mialam potwierdzenia.

    Nigdy nie zapomne swojej miny, gdy po raz drugi bankomat stwierdzil:
    "Transakcja w trakcie realizacji"
    "odbierz karte"
    "odbierz pieniadze"
    i zobaczylam pustke.

    Pozdrawiam
    parrot

  • 4. Data: 2005-04-24 10:25:37
    Od: Arkadiusz Ryćkowski <a...@...stopce>

    t...@p...com napisał(a):

    > Tydzień temu wypłacałem 50zł w Euronecie (mBank).
    > Bankomat pieniądze wciągnął z powrotem.
    > Wczoraj dowiedziałem się, że reklamacja została rozpatrzona pozytywnie.

    To ja tydzień temu podchodze do bankomatu euronetu, nikogo przy
    bankomacie nie było, na monitorku jakieś reklamy lecą i pinieniążki w
    podajniku (>=150zł). Po paru sek. je wciągneło

    P. Arek

  • 5. Data: 2005-04-24 11:16:36
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces parrot <p...@p...onet.pl> zwrócił błąd:

    > Nigdy nie zapomne swojej miny, gdy po raz drugi bankomat stwierdzil:
    > "Transakcja w trakcie realizacji"
    > "odbierz karte"
    > "odbierz pieniadze"
    > i zobaczylam pustke.

    A w których bankomatach są lusterka? Serio, bo też chciałbym zobaczyć
    swoją minę, może nie w tak dramatycznej sytuacji ale przy udanym
    pobraniu. ;)

    --
    Saiko Kila - JID:s...@c...pl - UIN:223788653

    -= Mein Ordnung ist ein Chaos =-

  • 6. Data: 2005-04-24 11:16:37
    Od: t...@p...com

  • 7. Data: 2005-04-24 11:23:37
    Od: "parrot" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Saiko Kila" <f...@p...vqrn.arg.cy> napisał w wiadomości
    > Proces parrot <p...@p...onet.pl> zwrócił błąd:

    > A w których bankomatach są lusterka? Serio, bo też chciałbym zobaczyć
    > swoją minę, może nie w tak dramatycznej sytuacji ale przy udanym
    > pobraniu. ;)

    Nie ma, ale moglam sobie wyobrazic :)
    Poa tym bankomat byl na tle szyby :P

    Pozdrawiam
    parrot

  • 8. Data: 2005-04-24 11:32:59
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces parrot <p...@p...onet.pl> zwrócił błąd:

    > Nie ma, ale moglam sobie wyobrazic :)
    > Poa tym bankomat byl na tle szyby :P

    Aaa... OK. Te z których korzystam są albo matowe albo brudne. :)

    BTW pomyślałem sobie, że mogę użyć jakiegoś aparatu albo lustra
    ręcznego, ale podobno w bankomatach są takie ukryte kamerki, i jak
    później się tam jakiś przekręt zdarzy to by było na mnie, że coś
    instalowałem. ;)

    Pzdr.
    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8

  • 9. Data: 2005-04-24 11:35:23
    Od: Tomasz Tybulewicz <t...@m...univ.gda.pl>

    Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy> napisal:
    > Proces parrot <p...@p...onet.pl> zwrócił błąd:

    > A w których bankomatach są lusterka? Serio, bo też chciałbym zobaczyć
    > swoją minę, może nie w tak dramatycznej sytuacji ale przy udanym
    > pobraniu. ;)

    W Sopocie, przy oddziale BZ\WBK jest bankomat i on ma takie małe
    lustereczko. Trzeba się do niego lekko pochylić, ale w sytuacji kryzysowej
    można sprawdzyć jaką ma się obecnie minę.

    Pozdrawiam
    Tomasz Tybulewicz

    --
    http://tybulewicz.com
    Programista - organizm białkowy przetwarzający kofeinę na oprogramowanie.

  • 10. Data: 2005-04-24 11:56:39
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces Tomasz Tybulewicz <t...@m...univ.gda.pl> zwrócił błąd:

    > W Sopocie, przy oddziale BZ\WBK jest bankomat i on ma takie małe
    > lustereczko. Trzeba się do niego lekko pochylić, ale w sytuacji kryzysowej
    > można sprawdzyć jaką ma się obecnie minę.

    W sumie ciekawy "feature", być może chodzi o możliwość sprawdzenia czy
    ktoś nie zachodzi od tyłu albo nie podgląda.

    PS.Widziałem ostatnio jak pewna pani chciała przy bankomacie pekao sa
    nosek przypudrować, ale nie bardzo jej szło i musiała skorzystać z
    lusterka samochodu obok. Zabrało jej to tylko pięć minut. Gdyby lusterko
    było w bankomacie byłoby łatwiej, przyjemniej i bez obawy że samochód
    zaraz odjedzie. Klienci pekao są dość pobłażliwi dla opóźniających,
    odkąd bank instaluje te śluzy więc to też nie problem... ;)

    Pzdr.

    --
    Saiko Kila - Jabber - s...@c...pl - GG - 4088862
    Customs official: Do you have anything to declare, sir?