  • 1. Data: 2005-12-19 20:48:41
    Temat: W którym banku w miarę bezpieczna KK?
    Od: "Bezpieczna KK" <f...@g...pl>

    Kilka moich wymagań co do w miarę bezpiecznej karty kredytowej.

    1.Całkowita blokada wypłaty gotówki w bankomatach.
    2.Możliwość ustawienia niskich limitów dzienny płatności kartą.

    Ad 1.
    Karta kredytowa to nie debet ani kredyt odnawialny, nie służy do zaciągania
    kredytu gotówkowego.
    Zawsze spłacam 100% zadłużenia, a w razie kradzieży karty autoryzowanej PINem
    (w karty chipowe będą chyba wszystkie autoryzowane pinem w POSach) nie obronię
    się przez zarzutem "niedostatecznej ochrony numeru PIN", ani nie udowodnię, że
    to nie ja wybrałem w bankomacie ile bank dał limitu.

    Ad 2.
    Wybierając się na codzienne zakupy po pracy nie noszę w portfelu 10 tys. zł
    albo więcej. W przypadku karty kredytowej mam niestety "ze sobą" cały dostępny
    limit.
    Oczywiście pojawia się pytanie: A co w przypadku niespodziewanych większych
    wydatków?
    Mam ze sobą jeszcze co najmniej jedną kartę, również z dość wysokim limitem.
    Nie posługuję sie nią przy codziennych zakupach, małe są szanse podpatrzenia
    numeru PIN.

    P.S.
    A wasze sugestie...?

  • 2. Data: 2005-12-19 20:53:55
    Temat: Re: W którym banku w miarę bezpieczna KK?
    Od: "Bezpieczna KK " <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Bezpieczna KK napisał(a):

    I jeszcze uzupełnienie

    3. Całkowita blokada transakcji internetowych.

    Ad. 3
    Tego gadżetu na kart służącej do codziennych zakupów nie potrzebuję.

  • 3. Data: 2005-12-19 21:08:01
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    Bezpieczna KK napisał(a):

    > Kilka moich wymagań co do w miarę bezpiecznej karty kredytowej.
    >
    > 1.Całkowita blokada wypłaty gotówki w bankomatach.

    Chyba każdy bank to umożliwia. Ja się przynajmniej nie spotkałem z takim, w
    którym nie można tego ustawić

    > 2.Możliwość ustawienia niskich limitów dzienny płatności kartą.

    j/w

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 4. Data: 2005-12-19 21:37:17
    Od: "Bezpieczna KK" <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Markus Sprungk napisał(a):

    [...]
    > Chyba każdy bank to umożliwia. Ja się przynajmniej nie spotkałem z takim, w
    > którym nie można tego ustawić

    Po dzisiejszym obdzwanianiu infolinii jestem zdania, że raczej niewiele banków
    umożliwia takie modyfikacje parametrów karty przez użytkownika.
    Co prawda wieść gminna niesie, że jeśli chciałbym dowiedzieć się czegoś
    nietypowego, to powinienem sie pofatygować do placówki, bo na infoliniach
    uzyskam odpowiedź tylko na typowe pytania.

    Dodam, że zmiana dziennego limitu do 2 000 zł mnie nie urządza. Aż tyle na
    mleko/piwo, bułki i schabowego codziennie nie wydaję (chciałem obniżyć dzienny
    limit transakcji do 200 zł, a bankowa minimalka to 2 tys. zł i na mniej
    "system nie pozwala").

    W ogóle z KK albo mam pecha albo drążę nietypowe przypadki.
    Dla przykłądu w jednym z banków miałem 9 800 zł dostępnego kredytu. Chciałbym
    więcej? Proszę bardzo, ale na złotej karcie. A ja nie chcę złotej, i co mi
    bank zrobi?

  • 5. Data: 2005-12-19 21:47:37
    Od: "wk" <b...@A...onet.pl>

    Użytkownik "Bezpieczna KK" <f...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:do796d$pq1$1@inews.gazeta.pl...
    > Markus Sprungk napisał(a):
    [...]
> [...]
    > dzienny
    > limit transakcji do 200 zł, a bankowa minimalka to 2 tys. zł i na mniej

    W mBanku mozesz zapodac limity jakie Ci pasuja (nawet 0) :)
    Co do transakcji internetowych - sa one traktowane jako bezgotowkowe. Nie
    wiem czy jakis bank rozgranicza je umozliwiajac przyznanie roznych limitów.

    pozdrawiam, wk

  • 6. Data: 2005-12-19 22:06:07
    Od: "Bezpieczna KK" <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    wk <b...@A...onet.pl> napisał(a):

    > W mBanku mozesz zapodac limity jakie Ci pasuja (nawet 0) :)
    > Co do transakcji internetowych - sa one traktowane jako bezgotowkowe. Nie
    > wiem czy jakis bank rozgranicza je umozliwiajac przyznanie roznych limitów.

    Wiem, znam. Ale jeden mBank wiosny nie czyni.

    Natomiast co do transakcji internetowych, to zupełnie mi odpowiada poziom
    bezpieczeństwa kart rodzaju Visa Electron (znam wyjątki: Inteligo i BZ WBK),
    czy kredytowych Lukasa (Visa Maxima). Skoro karta Lukasa ma zablokowane
    płatności internetowe, to inne tez by mogły mieć takie blokady.

    Mam tez jedną kartę Master Card Cetelemu (nie aktywowana, wepchnięto mi ją
    przy okazji kredytu AGD), która ma nie tylko zablokowane dla bezpieczeństwa
    płatności internetowe, ale też autoryzowana jest tylko w Polsce.

  • 7. Data: 2005-12-19 22:40:07
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    Bezpieczna KK napisał(a):

> [...]
    > nietypowego, to powinienem sie pofatygować do placówki, bo na infoliniach
    > uzyskam odpowiedź tylko na typowe pytania.

    Wyręczę Cię więc w poszukiwaniach:

    Multibank - ustawiasz sobie sam limity przez Internet
    Mbank - j/w
    Raiffeisenbank - j/w

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 8. Data: 2005-12-20 08:05:06
    Od: Michał Dąbrowski <d...@S...pl>

    Dnia Mon, 19 Dec 2005 22:06:07 +0000 (UTC), Bezpieczna KK napisał(a):

    > czy kredytowych Lukasa (Visa Maxima). Skoro karta Lukasa ma zablokowane
    > płatności internetowe, to inne tez by mogły mieć takie blokady.

    Tak, ale tu blokada jest administracyjna i nie można tym regulować. Nie ma
    chyba karty w Polsce, która by pozwalała uzytkownikowi zmieniać dostępność
    transakcji MO/TO

    --
    Michał Dąbrowski
    d...@S...pl

  • 9. Data: 2005-12-21 19:11:33
    Od: "Artur A. Surowiec" <s...@k...pl>

    "Michał Dąbrowski" <d...@S...pl> wrote in message
> [...]
    regulować. Nie ma
    | chyba karty w Polsce, która by pozwalała uzytkownikowi zmieniać

    A jeśli usuniemy trwale CCV czy nie zablokuje to mozliwosci
    jakichkolwiek płatnosci na odleglosc? Na pewno ograniczy!

  • 10. Data: 2005-12-21 19:14:30
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Artur A. Surowiec"
    > A jeśli usuniemy trwale CCV czy nie zablokuje to mozliwosci
    > jakichkolwiek płatnosci na odleglosc? Na pewno ograniczy!

    nie ograniczy jesli go zapamietasz :-)
    *** blad ***