    From: "PBKR" <S...@S...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: W jaki sposób banki zarabiają na KK?
    Date: Mon, 5 Jun 2006 01:13:01 +0200

    > Ale kto za to płaci, właściciel czy sklep?
    > Chodzi mi o to, że jeśli coś kosztuje 100zł w sklepie, to zapłacę te 100zł
    albo
    > gotówką, albo kartą. Czy jeśli płacę kartą, to sklep mniej zarobi, bo
    zapłaci
    > część bankowi?

    pan, pani, jednym słowem społeczeństwo

    pewne jest tylko tyle, że z pewnoscią ani prezes banku, ani właściciel
    sklepu nie dokładają ze swojej kieszeni do tego żebyś mógł sobie robić
    zakupy

    właściciel sklepu ma prowizję banku wkalkulowaną w cenę

    to jest nie do końca łatwe do wyliczenia bo w międzyczasie jest jeszcze
    inflacja, ale badania konsumenckie z innych krajów potwierdzały że wraz ze
    wzrostem ilości transakcji kartowych ceny towarów drożały i uwzględniały
    prowizje