  • 11. Data: 2005-07-21 18:30:58
    Temat: Re: Visa Classic bez PIN-u
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    bez SCIEMY napisał(a):

    > Wypuklej kredytowej nie posiadam, plaska owszem i z doswiadczenia wiem, ze
    > czy PIN przy zakupach (czyli transakcjach bezgotowkowych) podaje czy nie
    > zalezy od rodzaju terminalu w sklepie.

    A nie zalezy to od rodzaju karty ?

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 12. Data: 2005-07-21 18:36:25
    Od: "Tomek" <g...@o...pl>

    > A nie zalezy to od rodzaju karty ?
    Z tego co sie orientuje, to jest zapisane na pasku karty, a nie zalezy od
    bezposrednio od terminala. Posrednio tak, bo zelazko lub POS bez PIN_Pada
    raczej PIN-u chcial nie bedzie :-))
    Dlatego m.in. zastanawiam sie czy karta nie posiadajaca zdefiniowanego PIN-u
    moze w terminalu wygenerowac pytanie o PIN?

    Pozdrowienia,
    Tomek

  • 13. Data: 2005-07-21 18:37:43
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomek" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Daruj sobie te szyderstwa, bo swiadcza o Twoim poziomie :-\
    > Po prostu sie zastanawiam, czy karta nie posiadajaca zdefiniowanego PIN-u
    > moze
    > w terminalu wygenerowac pytanie o PIN? Bo to przeciez karta ma zakodowane,
    > czy
    > ma autoryzowac sie za pomaca podpisu czy PIN-u, prawda?
    >
    > Pozdrowienia,
    > Tomek

    Karta ma zakodowany preferowany sposób autoryzacji transakcji. Następuje to
    jednak w momencie personalizacji karty (zanim ją dostaniesz). Nie ma zatem
    znaczenia czy zdefiniujesz PIN czy nie. Również terminal może być ustawiony
    na wymaganie PINu dla danego typu karty. Autoryzacji można dokonać podpisem
    wyłącznie wtedy, gdy zarówno informacja na pasku magnetycznym jak i terminal
    nie wymagają PINu.

  • 14. Data: 2005-07-21 18:42:11
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Tomek <g...@o...pl> wrote:

    > Daruj sobie te szyderstwa, bo swiadcza o Twoim poziomie :-\

    Raczej o Twojej nieumiejętności używania archiwum/Google/whatever.

    > Po prostu sie zastanawiam, czy karta nie posiadajaca zdefiniowanego PIN-u moze
    > w terminalu wygenerowac pytanie o PIN? Bo to przeciez karta ma zakodowane, czy

    Karta to może najwyżej wygenerować... (miałem tu napisać fraktala, bo mi się
    przypomniała demoscena z dawnych lat, ale...)... sam nie wiem co. Nic w
    sumie.

    > ma autoryzowac sie za pomaca podpisu czy PIN-u, prawda?

    Ciekawe skąd Ci taki pomysł do głowy przyszedł?
    Decyduje o tym właściciel terminala/urządzenia autoryzującego.

    No to jeszcze raz - jeśli trafisz na urządzenie wymagające autoryzacji
    PIN-em, a nie będziesz go posiadał, to:

    a. nie dokonasz płatności
    b. kogut zapieje 2 razy
    c. Andrzej Lepper zostanie prezydentem

    --
    Przemysław Maciuszko
    Zurich based

  • 15. Data: 2005-07-21 18:45:33
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Tomek napisał(a):

> [...]
    > Dlatego m.in. zastanawiam sie czy karta nie posiadajaca zdefiniowanego PIN-u
    > moze w terminalu wygenerowac pytanie o PIN?

    Moja ostatnio wygenerowala potwierdzenie o weryfikacje glosowa (wtf?!).
    Pani na kasie stwierdzila, ze mam dokonac weryfikacji glosowej. No to ja
    jej na to, ze nie wiem o czym ona do mnie mowi i niech wyciaga zelazko
    (w koncu karta wypukla). Ona mi na to (z wyrzutem), ze oni tu czegos
    takiego nie maja i ze mam sobie zadzwonic do swojego banku i ustawic
    weryfikacje glosowa (wtf?!). No to nara i poszedlem do konkurencji.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 16. Data: 2005-07-21 20:00:15
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    > Ja mam VC z Multi i pinu dla niej nie ustalalem. I dziala.

    Ja tez nie ustalilem. Dziala. Nie da sie oczywiscie zaplacic na Neste,
    nie da sie sprawdzic salda w bankomacie (co zreszta w Multi jest opcja
    platna) itp.

    marekz

  • 17. Data: 2005-07-21 20:02:22
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

> [...]
    > wyrzutem), ze oni tu czegos takiego nie maja i ze mam sobie
    > zadzwonic do swojego banku i ustawic weryfikacje glosowa (wtf?!). No

    Buhahahaha, powaznie pani tak gadala ??? Bo to ona powinna zadzwonic,
    i powinna wiedziec gdzie (zalezy kto obslugiwal ten terminal, no za
    wyjatkiem Amexow, bo Amexy sa chyba zawsze i tak autoryzowane w swoim,
    odrebnym centrum autoryzacji).

    marekz

  • 18. Data: 2005-07-21 23:15:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]

    zakodowane, czy
    > ma autoryzowac sie za pomaca podpisu czy PIN-u, prawda?

    Karta chyba nie ma tego zakodowanego. Mam kredytową VISA w BPH.
    Generalnie używa się podpisu. Ale raz na czas terminale pytają o PIN. Na
    przykład podczas zakupów na terenie Słowacji zawsze. W Polsce
    sporadycznie.

  • 19. Data: 2005-07-22 03:56:53
    Od: "Krab" <_...@k...pl__>

> [...]
    > Generalnie używa się podpisu. Ale raz na czas terminale pytają o PIN. Na
    > przykład podczas zakupów na terenie Słowacji zawsze. W Polsce

    czy chodzi o tzw srebrna visa clasic kredytowa ? bo do niej pinu uzywam
    tylko na stacjach neste, w slowacji tez placilem z podpisem (tylko bodaj 2
    razy wiec niezbyt duzo) czy to jakas inna karta np bursztynowa

  • 20. Data: 2005-07-22 06:39:57
    Od: Michał Dąbrowski <d...@S...pl>

    Dnia Thu, 21 Jul 2005 20:45:33 +0200, Mithos napisał(a):

    > (w koncu karta wypukla). Ona mi na to (z wyrzutem), ze oni tu czegos
    > takiego nie maja i ze mam sobie zadzwonic do swojego banku i ustawic
    > weryfikacje glosowa (wtf?!). No to nara i poszedlem do konkurencji.

    Trzeba bylo zadzwonic na poczte glosowa i powiedziec, ze bank cie
    autoryzowal :)

    --
    Michal Dabrowski
    d...@S...pl