  • 1. Data: 2007-09-24 12:44:53
    Temat: Verified by Visa wreszcie w Polsce
    Od: d...@g...com

    Co sądzicie o tym zabezpieczeniu?
    http://banki.prnews.pl/index.php/usluga_verified_by_
    visa_dla_ponad_miliona_kart_visa_banku_zachodniego_w
    bk,display,31058

  • 2. Data: 2007-09-24 12:52:46
    Temat: Re: Verified by Visa wreszcie w Polsce
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 24 Wrz, 14:44, d...@g...com wrote:
    > Co sądzicie o tym zabezpieczeniu?http://banki.prnews.pl/index.php/uslu
    ga_verified_by_visa_dla_ponad_mi...

    "Wybranie opcji NIE spowoduje, że posiadacz karty będzie mógł
    dokonywać transakcji internetowych na dotychczasowych zasadach.
    Wyjątek stanowią posiadacze kart Visa Electron, którzy muszą aktywować
    usługę Verified by Visa aby móc dokonywać płatności internetowych u
    ,,bezpiecznych" e-sprzedawców."

    Pytanie, czy wybranie opcji TAK nie spowoduje zablokowanie mozliwosci
    zakupow u sprzedawcow, ktorzy nie wdrozyli tego sysyemu?

  • 3. Data: 2007-09-24 13:57:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    krzysztofsf wrote:
> [...]
    >
    > Pytanie, czy wybranie opcji TAK nie spowoduje zablokowanie mozliwosci
    > zakupow u sprzedawcow, ktorzy nie wdrozyli tego sysyemu?

    Nie.
    Jak nie zaakceptuje to straci możliwość robienia transakcji
    internetowych tylko tam gdzie sprzedawcy wdrożyli system.
    W innych nie.
    Tak na marginesie, tych sprzedawców będzie znikoma ilość.

  • 4. Data: 2007-09-24 14:47:01
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

    > Jak nie zaakceptuje to straci możliwość robienia transakcji internetowych
    > tylko tam gdzie sprzedawcy wdrożyli system.
    > W innych nie.
    > Tak na marginesie, tych sprzedawców będzie znikoma ilość.

    po prostu wtedy podczas platnosci nie bedzie pytany o kod 3d.

    Pozdr.,
    Piotr

  • 5. Data: 2007-09-24 20:09:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piotr wrote:

    > po prostu wtedy podczas platnosci nie bedzie pytany o kod 3d.

    Będzie pytany o kilka innych rzeczy i jak te się gdzieś wyślizną to
    wtedy bank już na 100% będzie miał podstawę powiedzieć, że nikt inny po
    za nim nie miał szansy zrobić tej transakcji.

  • 6. Data: 2007-09-24 23:00:06
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

    > Będzie pytany o kilka innych rzeczy i jak te się gdzieś wyślizną to wtedy
    > bank już na 100% będzie miał podstawę powiedzieć, że nikt inny po za nim
    > nie miał szansy zrobić tej transakcji.

    To zalezy, jaki model aktywacji 3d zastosuje bank. Poza tym - kazda porzadna
    pishingowa strona pyta o 3d, wiec bedzie sie dzialo...

    Pozdr.,
    Piotr

  • 7. Data: 2007-09-25 07:55:29
    Od: d...@g...com

    On 25 Wrz, 01:00, "Piotr" <p...@c...cz> wrote:

    > To zalezy, jaki model aktywacji 3d zastosuje bank. Poza tym - kazda porzadna
    > pishingowa strona pyta o 3d, wiec bedzie sie dzialo...
    >
    > Pozdr.,
    > Piotr

    Do transakcji podaje się standardowe dane, tak jak dla zwykłej
    transakcji internetowej. SSL z certyfikatem banku, do tego
    potwierdzasz tokenem lub smsKodem, w którym widzisz dane transakcji.
    Wydaje mi się, że to zdecydowanie lepsze zabezpieczenie niż to co
    było. Jasne że pewne rzeczy możnaby jeszcze poprawić, ale to i tak
    krok do przodu. Ja w każdym bądź razie zarejestrowałem się i wykonałem
    transakcje w polskim sklepie, problemów nie było.
    Ciekaw jestem kiedy tani przewoźnicy będą akceptować 3D?

    Pozdr,
    Michał.

  • 8. Data: 2007-09-26 07:30:57
    Od: "se" <s...@s...org>

    Minie kilka lat zanim sklepy to wdrożą a te które obecnie tego nie wdrożą
    będą miały prawo sprzedawać na starych zasadach, czyli bez tego
    zabezpieczenia. W praktyce więc ta usługa ma jedynie charakter reklamowy;
    przyciągnięcia klientów do banku. Poza tym sklepy akceptujące comiesięczne
    płatności poprzez kartowe polecenie zapłaty nie będą mogły siłą rzeczy
    akceptować 3ds bo nie mogłyby automatycznie ściągać pieniędzy z karty.

  • 9. Data: 2007-09-28 21:54:29
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

    > Minie kilka lat zanim sklepy to wdrożą a te które obecnie tego nie wdrożą
    > będą miały prawo sprzedawać na starych zasadach, czyli bez tego
    > zabezpieczenia. W praktyce więc ta usługa ma jedynie charakter reklamowy;

    sklep nic nie musza wdrazac samodzielnie

    > przyciągnięcia klientów do banku. Poza tym sklepy akceptujące comiesięczne
    > płatności poprzez kartowe polecenie zapłaty nie będą mogły siłą rzeczy
    > akceptować 3ds bo nie mogłyby automatycznie ściągać pieniędzy z karty.

    poniewaz 3d jest do transakcji internetowych a nie mo/to. serwisy
    rebillingowe - pierwsza transakcja z 3d a reszta juz zwykly rebiling.

    Pozdr.,
    Piotr

  • 10. Data: 2007-10-01 12:50:48
    Od: "se" <s...@s...org>

    Użytkownik "Piotr" <p...@c...cz> napisał w wiadomości

    > sklep nic nie musza wdrazac samodzielnie

    Muszą przyjąć nową zasadę działania, bo jak nie przyjmą sprzedaż będzie na
    starych zasadach.

    > poniewaz 3d jest do transakcji internetowych a nie mo/to. serwisy
    > rebillingowe - pierwsza transakcja z 3d a reszta juz zwykly rebiling.

    Czyli reszta transakcji niezabezpieczona. jeśli będzie jakaś nieuczciwość w
    sklepie, zabezpieczenie będzie tylko przy pierwszej transakcji w tym
    sklepie.